قیمت انواع پارکت ضد آب و ضد خش 

قیمت انواع پارکت ضد آب و ضد خش از محبوب‌‌ترین کفپوش‌های ساختمان‌‌ها در‌ دنیای امروزه می‌توان به پارکت‌‌های ضد‌آب و ضدخش که پوشش‌هایی چندلایه هستند اشاره‌ کرد. این کفپوش علاوه‌‌‌بر ضد‌آب بودن، در ‌برابر آسیب‌های فیزیکی همچون خراش و جذابیت ظاهری که دارند از خود مقاومت نشان می‌دهد. سطح آن در‌ صورت خیس شدن لغزندگی […]

قیمت انواع پارکت ضد آب و ضد خش

از محبوب‌‌ترین کفپوش‌های ساختمان‌‌ها در‌ دنیای امروزه می‌توان به پارکت‌‌های ضد‌آب و ضدخش که پوشش‌هایی چندلایه هستند اشاره‌ کرد. این کفپوش علاوه‌‌‌بر ضد‌آب بودن، در ‌برابر آسیب‌های فیزیکی همچون خراش و جذابیت ظاهری که دارند از خود مقاومت نشان می‌دهد. سطح آن در‌ صورت خیس شدن لغزندگی نداشته و این مسئله برای کسانی ‌که از ‌افراد سالمند یا کودکان نگهداری می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. البته این‌ به این معنا نبوده که نسبت به پاکیزگی کفپوش خود بی‌توجه باشید. مراقبت از این نوع می‌‌تواند سن سلامت آن را افزایش دهد.

 ما در مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc) تمام سعی خود را می‌کنیم تا محصولات باکیفیت پارکت چوبی را در انواع مختلف، با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق از قیمت پارکت چوبی می‌توانید به سایت https://iwfc.ir مراجعه کرده و یا با شماره تماس‌های ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ و ۰۱۳۴۴۴۰۰۴۸۶ تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های پارکت ضد آب و ضد خش

ساختار پارکت ضدآب و ضدخش

این پارکت‌ها از مغزی MDF یا HDF ساخته می‌‌شوند و با یک لایه لمینت سطح آن را می‌پوشانند. لایه لمینتی باعث مقاومت کفپوش در برابر خراش شده و همچنین از نفوذ آب به درون پارکت جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه رطوبت باعث تورم و پوسیدگی کفپوش شما نخواهد ‌شد. در واقع هر پارکت ضدآب و ضدخش چهار قسمت اصلی دارد که به شرح زیر هستند.

  1. لایه رویی
  2. لایه طرح یا دکور؛ معمولا نمایی از تنه درختان و سنگ دارد.
  3. لایه مرکزی که همان مغزی پارکت را تشکیل می‌دهد.
  4. لایه تعادل که این اسم برگرفته از عمل این لایه است؛ به این معنا که وظیفه‌ حفظ تعادل کفپوش را برعهده دارد.

تشخیص ضدآب بودن پارکت

از راه‌های مختلفی می‌توانید به ضدآب بودن یا نبودن پارکت خود پی ‌ببرید. این راهکارها برای تشخیص به شرح زیر هستند.

گرما

در این روش شما باید یک تایل را در برابر نور مستقیم خورشید تابستانی با دمای بیشتر از 35 درجه سانتی‌گراد به‌ مدت حداقل دو روز قرار بدهید. در صورتی که شاهد تغییر رنگ پارکت بودید به این معناست که پارکت شما اصل نیست و بهتر است که پارکت ضدآب و ضدخش دیگری را برای کفپوش خود انتخاب کنید.

خراش دادن پارکت

در این روش می‌توانید با ناخن خود کمی خراش سطحی را روی پارکت ضدآب و ضدخش ایجاد کنید. اگر زیر ناخن شما ماده‌ایی موم‌ مانند جمع شد و با شستن دست‌هایتان به‌راحتی از بین نرفت؛ پارکت انتخابی شما یک پارکت ضدآب است. البته به‌ یاد داشته‌ باشید که این خراش سطحی بوده و نباید با وسایل تیز به پارکت آسیب بزنید.

قرار دادن درون آب

مقداری آب ‌روی تایل مورد ‌نظر بریزید؛ آب به‌صورت قطره روی پارکت می‌ماند که این نشان‌دهنده ضدآب بودن پارکت است. می‌توانید تایل را درون آب به‌ مدت یک شبانه‌روز قرار دهید و سپس این عمل را تکرار کنید؛ اگر بار دیگر آب به شکل قطرات روی پارکت باقی ماند، کفپوش شما از کیفیت خوبی در ضدآب بودن برخوردار است.

مزیت ‌های پارکت ضد آب و ضد خش

پارکت ضدآب و ضدخش در برابر پنجه سگ، گربه و پاشنه کفش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. همچنین در برابر رطوبت، لکه‌ها و همچنین کم‌رنگ شدن مقاومت قابل توجهی دارد. تمیز کردن این کفپوش‌ها راحت بوده و نگهداری از آن‌ها آسان‌تر است. پارکت ضدآب و ضدخش پوشیده شده از لایه موم مانند است و برای زیبا شدن نیازی به لاک ندارد. این کفپوش به‌دلیل مصنوعیات چوبی که در ساختار آن به‌ کار رفته‌اند، از دمای متعادلی برخوردار است. لایه‌های آن باعث عایق صدا شدن پارکت می‌شوند.

نصب پارکت ضد آب و ضد خش

نصب غیرحرفه‌ایی پارکت ضدآب و ضدخش هم در ظاهر آن اختلال به ‌وجود‌ می‌آورد و هم باعث نفوذ آب به درون پارکت می‌شود؛ عدم نصب صحیح این کفپوش، در هنگام راه رفتن صداهای آزاردهنده‌ایی را ایجاد می‌کند. توصیه ما به خریداران این کفپوش‌ها این است که علاوه‌بر کیفیت پارکت به تیم نصب آن نیز اهمیت زیادی بدهند. از مزیت‌های نصب این کفپوش می‌توان به قابلیت جابه‌جایی آن اشاره‌کرد. شما می‌توانید در صورت خرابی در محلی از پارکت ضدآب و ضدخش، آن را به‌راحتی باز کرده و پارکت دیگری را جایگزین آن نمایید.

قیمت پارکت ضد آب و ضد خش

تقریبا تمامی پارکت‌های ضدآب و ضدخش، در برابر خراش و رطوبت مقاوم هستند؛ تفاوت آن‌ها در میزان مقاومت‌شان باعث به ‌وجود آمدن اختلاف قیمت‌های این پارکت شده‌ است. در نتیجه لازمه خرید هر نوع از این کفپوش‌های به‌صرفه، آگاهی کامل نسبت به کیفیت و قیمت آن است و در مرحله بعد می‌توانید تصمیم به خرید نهایی پارکت ضدآب و ضدخش بگیرید. در این‌ صورت هم هزینه بیشتر و اضافی متحمل نشده‌اید و هم از یک کفپوش مرغوب بهره برده‌اید.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌اید می‌توانید به خرید پارکت‌های ضدآب برای کفپوش منزل، شرکت، کافه و سایر مکان‌ها اقدام کنید؛ اما بهتر است که با در نظر گرفتن مکانی که تصمیم دارید تا در آن پارکت ضدآب قرار دهید از کارشناس یا نصاب مربوطه در این زمینه مشاوره بگیرید. پارکت‌های ضدآب و ضدخش علاوه‌بر ویژگی‌های بسیار؛ در زیباتر جلوه‌ دادن مکانی که در آن قرار می‌گیرند نقش به‌سزایی دارند. از این‌رو مد پسندان و خواهان زیبایی اکثرا به‌ سمت این کفپوش‌ها می‌روند و این گزینه را در لیست دکوراسیون منزل، کافه و دیگر مکان‌ها قرار می‌دهند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.