مزایای استفاده از قالب فلزی بتن در پروژه های ساختمانی

یکی از مشاغل پرسود در دنیای امروزی که می‌تواند درآمد قابل قبولی را برایتان به همراه داشته باشد، ساخت و ساز است. پروژه‌های ساختمانی با توجه به قیمت‌های نجومی ملک در کشور ما، می‌توانند با قیمت‌های بالایی فروخته شده و به این طریق، سود فوق‌العاده‌ای داشته باشند. با این حال چیزی که می‌تواند ارزش سازه […]

یکی از مشاغل پرسود در دنیای امروزی که می‌تواند درآمد قابل قبولی را برایتان به همراه داشته باشد، ساخت و ساز است. پروژه‌های ساختمانی با توجه به قیمت‌های نجومی ملک در کشور ما، می‌توانند با قیمت‌های بالایی فروخته شده و به این طریق، سود فوق‌العاده‌ای داشته باشند. با این حال چیزی که می‌تواند ارزش سازه را چندین برابر افزایش دهد، کیفیت آن است. به نظر می‌رسد این روزها دیگر از دوران بی‌توجهی به فرایند ساخت عبور کرده‌ایم و از آن جا که خریداران نسبت به وضعیت و کیفیت ملک آگاه‌ترند، می‌بایست به کیفیت ساخت سازه توجه ویژه‌ای داشته باشید. این کیفیت با انتخاب درست مصالح و ابزار و همچنین نیروی انسانی تضمین می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین ابزارآلاتی که در سازه‌های بتنی به کار گرفته می‌شود، قالب بتن است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با باکیفیت‌ترین قالب فلزی بتن آشنا کنیم. همراه ما باشید.

انواع قالب بتن کدام‌اند؟

از زمانی که بتن به شکل امروزی تولید شد، کاربرد گسترده آن سبب شد تا به یکی از پرکاربردترین مصالح در ساخت و ساز تبدیل شود. در حال حاضر اغلب پروژه‌های ساخت و ساز حداقل در بخشی از فرایند خود به بتن نیاز دارند و در برخی دیگر قسمت اعظم پروژه بر پایه بتن ساخته می‌شود. ساخت بتن خود پروسه قابل توجهی است که می‌بایست به دقت طی شود تا در نهایت کیفیت بتن، در حد قابل قبولی باشد. از آن جا که اغلب فوندانسیون ساختمان‌ها با بتن ساخته می‌شود، بسیار مهم است که بتن حداکثر کارایی خود را نشان دهد. برای این کار می‌بایست آب، شن و ماسه و سیمان پرتلند با هم مخلوط شده و در قالب‌های مخصوصی ریخته شوند تا فرم بگیرند. نکته مهم در ساخت بتن، دقت در انتخاب قالب بتن است.

قالب بتن اغلب یک ابزار فلزی، چوبی یا پلاستیکی است که فرم کلی بتن را مشخص کرده و از مخلوط نیمه جامد تا زمان خشک و سفت شدن حمایت می‌کند. برای آن که بتن به خوبی ساخته شود، کیفیت قالب بتن یکی از عوامل مؤثر است. در حال حاضر انواع پلاستیکی، چوبی و فلزی در بازار دیده می‌شوند که از میان آن‌ها قالب فلزی بتن پراستفاده‌ترین است. قالب‌های چوبی نیز استفاده زیادی دارند؛ اما اغلب برای پروژه‌های کوچک‌تر به کار گرفته می‌شوند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. در پروژه‌های ساختمانی بزرگ همیشه از قالب فلزی استفاده می‌کنیم.

قالب فلزی؛ بهترین قالب بتن برای استفاده طولانی مدت

علاوه بر فرم دادن به بتن، دلایل متعددی دیگری نیز وجود دارند که استفاده از قالب بتن را به امری ضروری در ساخت و ساز تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال برای آن که از کاهش رطوبت بتن جلوگیری کنید، باید قالب بندی را انجام دهید. از سوی دیگر برای به کار بردن میلگرد و موارد این چنینی برای ساخت بتن آرمه به پایه‌ای نیاز داریم که از جابه‌جا شدن این اجزا جلوگیری کند. قالب بتن این وظیفه را نیز بر عهده دارد. همچنین قالب می‌تواند بتن را از تنش‌های مکانیکی حفظ کند و نشت شیره بتن را نیز مهار نماید. حال از میان تمام انواع قالب بتن، قالب فلزی بتن بهتر از هر متریال دیگری می‌تواند این وظایف را انجام دهد. قالب‌های چوبی پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و در حالت عادی هم توان کافی برای مقابله با فشارهای زیاد را ندارند. همچنین امکان پوسیدگی آن‌ها بسیار بالاست و به طور معمول امکان استفاده از آن‌ها در بیش از ۱۰ پروژه را نخواهید داشت. این در حالی است که قالب فلزی بتن را می‌توانید در بیش از ۲۰۰۰ پروژه ساخت و ساز به کار بگیرید!

قالب فلزی چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای قالب فلزی بتن به قدری واضح و البته مهم هستند که طی چند سال آن را به پرطرفدارترین نوع قالب بتن تبدیل کردند. اگر از آن دست افرادی هستید که پروژه‌های ساختمانی متعددی را انجام می‌دهید و یا می‌خواهید هر پروژه را به بهترین نحو پیش ببرید، قالب فلزی بتن مناسب شماست. در ادامه نگاهی به مزایای قالب فلزی خواهیم داشت:

  • قالب فلزی بتن پیش از هر چیز، استحکام بالایی دارد.یعنی فشار ناشی از بتن را به راحتی تحمل می‌کند و می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.
  • این قالب‌ها دوام فوق‌العاده‌ای دارند و تا سال‌ها بدون هیچ گونه آسیبی قابل استفاده‌اند. برخلاف قالب‌های چوبی که پس از مدتی پوسیده می‌شوندط قالب‌های فلزی از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند که در برابر رطوبت هم مقاوم‌اند.
  • همان طور که گفته شد، از قالب فلزی بتن می‌توانید در پروژه‌های ساخت و ساز متعدد استفاده کنید. این قالب‌ها را می‌توان در قسمت‌های مختلف یک پروژه استفاده کرد و تا بیش از ۲۰۰۰ پروژه ساختمانی نیز آن‌ها را به کار گرفت.
  • متریال استفاده شده در این قالب‌ها با بتن واکنش نمی‌دهد؛ از این رو ماهیت بتن حفظ شده و کیفیت آن دستخوش تغییر نمی‌شود.
  • خرید قالب فلزی بتن صرفه اقتصادی دارد. با توجه به این که از آن در پروژه‌های مختلف استفاده می‌کنید، هزینه‌ای که در ابتدا پرداخت کرده‌اید به طور کامل جبران می‌شود.

در کنار تمام این مزایا تنها نکته منفی قالب بتن فلزی قیمت نسبتاً بالای آن است که البته به سبب استفاده طولانی مدت، از نظر اقتصادی به صرفه است. برای پروژه‌های گسترده، قالب فلزی بهترین انتخاب است.

قالب فلزی بتن را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید قالب بتن فلزی هیچ چیز بهتر از این نیست که یک مرجع معتبر با بالاترین کیفیت محصول و همچنین قیمتی مقرون به صرفه پیدا کنید. توجه داشته باشید که همیشه هم برای خرید کالای باکیفیت، نیازی به پرداخت هزینه هنگفت نیست. مجموعه «قالب بنیامین»، سال‌هاست در حوزه ساخت آهن‌آلات ساختمانی فعالیت می‌کند و به سبب ارتباطاتی که با تولیدکنندگان آهن دارد، بهترین محصولات را با قیمتی اقتصادی در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. قالب فلزی بتن یکی از تولیدات اصلی مجموعه بنیامین است که حتی به کشورهای دیگر، صادر می‌شود. جالب است بدانید علاوه بر قالب نو، شما می‌توانید قالب فلزی دست دوم را نیز خریداری کرده و یا به مجموعه بفروشید. قالب بنیامین مجموعه‌ای از امکانات را برای رفاه حال مشتریان گرامی در نظر گرفته است.

کلام آخر

اگر می‌خواهید برای خرید قالب فلزی اقدام کنید، ابتدا سری به وبسایت مجموعه بنیامین بزنید. در این وبسایت اطلاعات لازم درباره انواع قالب‌ها قرار داده شده است. پس از آن که با قالب‌ها آشنا شدید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و نسبت به سفارش محصولات اقدام کنید. سفارشات شما ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رسند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.