معرفی سقف متحرک و سقف ثابت و قیمت، نحوه خرید و نصب

 سقف متحرک چیست؟ سقف متحرک پارچه‌ای گزینه مناسبی برای متراژهای بالاست چرا که مقرون به صرفه و اقتصادی است و همین امر باعث شده این سازه گزینه انتخابی بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها باشد. این سقف‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری که برای شما ایجاد می‌کند امکان استفاده در هرگونه شرایط آب و هوایی را […]

 سقف متحرک چیست؟

سقف متحرک پارچه‌ای گزینه مناسبی برای متراژهای بالاست چرا که مقرون به صرفه و اقتصادی است و همین امر باعث شده این سازه گزینه انتخابی بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها باشد. این سقف‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری که برای شما ایجاد می‌کند امکان استفاده در هرگونه شرایط آب و هوایی را فراهم می‌آورد. پوشش فضاهای هواباز رستوران‌ها کافی شاپ‌ها، استخرها، تراس، بالکن، آلاچیق محوطه روفگاردن، سر درب ورودی و پارکینگ خودرو موقعیت‌های مناسبی برای استفاده از سقف‌های متحرک پارچه‌ای هستند.

اجزای تشکیل دهنده سقف متحرک برقی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سازه‌ی ریل و پنل تمام آلومینیوم که در مجموعه دیجی سایبان این سازه‌ها با رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای پوشیده شده و دوام بسیار زیادی دارند.
  • پوسته سقف که از پارچه اتریشی بلک اوت و دوخت HF استفاده شده است. دوخت HF نوعی دوخت است توسط دستگاه‌هایی با امواج الکترومغناطیسی و با فرکانس بالا انجام می‌گیرد و کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • یراق آلات حرکتی که در مجموعه دیجی سایبان از یراق آلات آب‌کاری شده، ضدزنگ و ضد سایش استفاده می‌شود.
  • موتور

عوامل تاثیر گذار در قیمت سقف متحرک

عوامل زیادی برای خرید و قیمت سقف متحرک تاثیرگذار هستند که در ادامه به این عوامل اشاره می‌کنیم.

  • برند سازنده موتور سقف متحرک برقی
  • نوع نورپردازی و لوازم جانبی
  • ابعاد کار
  • کیفیت آلومینیوم استفاده شده در سازه
  • جنس پارچه استفاده شده در سقف متحرک برقی
  • نوع دوخت پارچه

آیا قصد خرید سقف متحرک دارید؟

زمانی اقدام به خرید سقف متحرک کنید که تمایل دارید از فضا حداکثر استفاده را ببرید و محل زندگی خود را هر چه زیباتر کنید. با یک ریموت کنترل این توانایی در دستان شماست. جهت خرید انواع سقف متحرک به وبسایت دیجی سایبان مراجعه کنید: https://digisayban.ir

سقف متحرک

سقف متحرک

سقف ثابت چیست؟

بسته به نیازهای ساختمان، سقف ثابت می‌تواند دارای مصالح مختلفی باشد. برای مثال، سقف بتنی می‌تواند از تیرچه و بلوک بتنی ساخته شود که با استفاده از آنها می‌توان به سادگی سازه‌های پیچیده ای را طراحی و اجرا کرد. همچنین، سقف فلزی می‌تواند دارای پوشش‌های مختلفی باشد که از جمله آنها می‌توان به پوشش پیش‌ساخته، پوشش مفصلی و پوشش شیب‌دار اشاره کرد. در این مقاله به بررسی انواع سقف ثابت، قیمت آن، کاربردها و اجزای آن خواهیم پرداخت.

کاربردهای سقف های ثابت در ساختمان‌ها

سقف ثابت در ساختمان‌ها به عنوان یکی از مهمترین بخش‌ها شناخته می‌شود. این نوع سقف به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی مانند باد، باران و زلزله، برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی مناسب است. در ادامه به کاربردهای این نوع از سقف در بخش های مختلف اشاره می شود.

در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی سقف ثابت به عنوان یکی از مهمترین بخش‌ها شناخته می‌شود. این نوع سقف به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی، برای ساختمان‌های مسکونی مناسب است. همچنین، سقف پیش‌ساخته به دلیل سبکی بیشتر، در ساختمان‌های مسکونی کوچک مناسب خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت سقف ثابت

عوامل موثر بر قیمت و خرید سقف ثابت شامل نوع سقف، کیفیت ساخت، مواد استفاده شده در ساخت و میزان نصب و نگهداری آن است. همچنین قیمت سقف ثابت، از اجزایی مانند هزینه مواد، هزینه نصب، هزینه نگهداری و هزینه تعمیرات تشکیل شده است. قیمت مصالح و موادی که این سقف ها از آن ساخته می شوند با توجه به تورم موجود در کشور و حتی قیمت جهانی ممکن است تغییر کند. همین موضوع می تواند بر قیمت این نوع از سقف ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای محاسبه قیمت سقف ثابت، بهتر است با شرکت‌های سازنده و مجری سقف تماس گرفته شود. این شرکت‌ها می‌توانند قیمت را بر اساس نوع سقف، کیفیت ساخت و مواد استفاده شده محاسبه کنند.

تفاوت‌های سقف ثابت و سقف متحرک

سقف ثابت حالت همیشگی و غیرقابل تحرک سقف متحرک است. این دو نوع سقف، علاوه بر شباهت‌های زیاد با یکدیگر، تفاوت‌هایی نیز باهم دارند که با توجه به درخواست شما و موقعیتی که قرار است از آن استفاده کنید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سقف متحرک در برابر بادهای شدید،‌ فقط تا حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت مقاوم است و در برابر طوفان‌هایی با شدت بیش از ۶۰ کیلومتر دچار خرابی می‌شود. همچنین مقاومت آن در برابر بارش برف ۷۰ کیلوگرم بر متر مربع است، لذا در محیط‌های برفی نیز آسیب پذیر است. اما سقف ثابت دوام و استحکام بیشتری در برابر بادها و بارش سنگین برف دارد.

تفاوت دیگر این دو نوع سقف، در شکل طراحی آن‌ها است. سقف متحرک باید فقط به شکل مستطیل یا مربعی طراحی و نصب شود حال آنکه سقف ثابت قابلیت تنوع بیشتری در شکل طراحی دارد و محدودیت‌های سقف متحرک را ندارد.

اما سقف متحرک شاید جلوه‌ی زیباتری داشته باشد و با نورپردازی لامپ‌های LED زیر آن، شکل زیباتری به نمای ساختمان یا ویلا یا محیط فضای باز شما ببخشد. همچنین جنس PVC این نوع سقف، مقاومت و دوام بالایی دارد.

سقف ثابت

سقف ثابت

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.