پرفروش‌‌‌‌ترین گاز صفحه‌‌ای کدامند و چه ویژگی باید داشته باشند؟

از میان تمام ابزارها و تجهیزات موجود در آشپزخانه‌ها، اجاق گاز‌ها جزو موارد ضروری به حساب می‌آید؛ زیرا به صورت روزمره و به دفعات، در هر آشپزخانه‌‌ای از آن استفاده‌ می‌شود. انواع زیادی از اجاق گازها، با پیشرفت تکنولوژی با توجه به سبک، فضا و نیاز آشپزخانه‌ها طراحی و روانه بازار شده‌اند که برای انتخاب […]

از میان تمام ابزارها و تجهیزات موجود در آشپزخانه‌ها، اجاق گاز‌ها جزو موارد ضروری به حساب می‌آید؛ زیرا به صورت روزمره و به دفعات، در هر آشپزخانه‌‌ای از آن استفاده‌ می‌شود. انواع زیادی از اجاق گازها، با پیشرفت تکنولوژی با توجه به سبک، فضا و نیاز آشپزخانه‌ها طراحی و روانه بازار شده‌اند که برای انتخاب از میان این تنوع، نیاز به کسب اطلاعات و بررسی بر طبق محیط و هزینه مد نظر برای آن داریم. از انواع اجاق گاز‌ها، اجاق گاز‌های صفحه‌‌ای در خانه‌های بسیاری به کار گرفته‌ می‌شود که با توجه به ویژگی و خصوصیات آن‌ها قصد داریم به بررسی این نوع از اجاق گاز و تعیین بهترین و پرفروش‌‌‌‌ترین برندها برای خرید بپردازیم.

انواع اجاق گاز‌های موجود در بازار

اجاق گاز‌ها در انواع زیر عرضه‌ می‌شوند:

  • اجاق گاز‌های مبله
  • اجاق گاز‌های کشویی
  • اجاق گاز‌های رومیزی
  • اجاق گاز‌های صفحه‌ای

اجاق‌های گاز مبله از مدل‌های قدیمی موجود در بازار است که به طور معمول، تعداد 4 شعله یا 5 شعله آن تولید و روانه بازار‌ می‌شود. این اجاق‌ها که به عنوان گاز‌های فردار یا کابینتی نیز شناخته شده‌اند، ابعاد بزرگ داشته و بسیار سنگین هستند؛ به همین دلیل خرید آن‌ها را برای محیط‌های کوچک پیشنهاد نمی‌کنیم. وجود مزیت فر، هزینه تهیه فر را برای علاقه‌مندان به خرید این نوع از گازها برطرف کرده که خود یکی از دلایل تهیه اجاق گاز مبله است.

اجاق گاز کشویی به نوعی از زیر مجموعه‌های گازهای مبله، با ویژگی فضای فر و خصوصیت تفکیک آن، امکان پخت هم‌زمان دو غذا را به صورت جداگانه‌ می‌دهد. از لحاظ ظاهری، اجاق گازهای کشویی بسیار زیبا، متفاوت و مدرن‌‌‌تر بوده و در کنار آن کاربردی‌‌‌تر نیز عمل‌ می‌کنند.

اجاق‌های گاز رومیزی حجم و وزن بسیار کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند؛ به همین سبب این امکان وجود دارد که در صورت تمایل، محل قرارگیری آن‌ها را تغییر دهید. به طور معمول از این اجاق گازها در شرکت یا ادارات و غیره استفاده‌ می‌شود که از نوع تک تا 5 شعله آن در بازار به فروش‌ می‌رسد. این نوع از اجاق گاز‌ها خود به سه نوع رومیزی شیشه‌ای، سرامیکی و استیل تقسیم شده که تنوع در خرید گاز رومیزی را چند برابر‌ می‌کند.

اجاق گازهای صفحه‌‌ای یا توکار که به نوعی در دسته گاز‌های رومیزی هم قرار‌ می‌گیرند، از بهترین گزینه‌ها برای محیط‌های کوچک بوده که به فضای آشپزخانه محدود است، اما در محیط‌های بزرگ هم به دلیل زیبایی، این نوع از اجاق گاز‌ها به چشم‌ می‌آیند. اجاق گاز صفحه‌‌ای با انرژی گاز یا الکتریسیته کار‌ می‌کنند و در جنس‌های مختلفی مثل استیل، شیشه‌ای، ترکیب شیشه و استیل، ترکیب شیشه و سرامیک تولید‌ می‌شوند.

چه نکات و ویژگی‌هایی را در تهیه گاز صفحه‌‌ای مناسب باید در نظر گرفت؟

  • انتخاب گاز از یک برند معتبر، خود یک گام بزرگ در ایجاد اطمینان از خرید خواهد بود.
  • ابعاد گاز انتخابی که معمولاً عرضی از 50 تا 120 سانتی‌متری‌ می‌توانند داشته باشند.
  • تعداد شعله که با توجه به تعداد اعضای خانواده و یا میزان مصرف از گاز باید آن را تعیین کرد.
  • انرژی مصرفی در گاز صفحه‌‌ای که به صورت گاز یا الکتریسیته است. در مدل‌های الکتریکی به نسبت مدل گازی، المنت‌ها سریع‌‌‌تر داغ شده و عملکرد بهتری از نظر نگهداری کمتر حرارت دارند.
  • کیفیت گاز صفحه‌ای در گرو عوامل متعددی مثل وجود ترموکوپل حساس و دقیق است؛ زیرا در اعلام دمای واقعی و واکنش سریع در هنگام نشت گاز و آتش‌سوزی بهتر عمل می‌کند.
  • نصب راحت گاز‌ها که پیشنهاد‌ می‌شود برای این کار از یکی متخصص در زمینه نصب گاز کمک بگیرید.
  • جنس و متریال به کار رفته شده در گازهای صفحه‌‌ای بسیار در انتخاب آن مورد اهمیت بوده؛ چرا که برای مثال در جنس شیشه نشکن یا استیل، تمیز کردن بسیار راحت‌‌‌تر صورت‌ می‌گیرد و مشکل خش افتادگی یا آسیب در برابر حرارت را نخواهیم داشت و یا وجود سر شعله‌های مقاوم در برابر حرارت طول عمر آن را بالا می‌برد.
  • قیمت اجاق گاز در مقایسه با ویژگی و امکاناتی که ارائه می‌کند، باید به گونه‌ای باشد تا ارزش خرید آن را بالا ببرد.
  • وجود کارت گارانتی و خدمات پس از فروش از عوامل تعیین ‌کننده در انتخاب یک گاز صفحه‌ای مناسب است.
  • برخی از ویژگی‌های مثبت دیگر نیز‌ می‌توانند در انتخاب گاز به ما کمک کنند، مانند وجود قفل کودک برای غیرفعال سازی گاز، سنسورهای خاص، فندک خودکار، تایمر و … .

بهترین و پرفروش‌‌‌‌ترین برند‌های موجود در بازار جهت خرید گاز صفحه‌‌ای کدامند؟

  • گاز صفحه‌‌ای آلتون
  • گاز صفحه‌‌ای فرامکو
  • گاز صفحه‌‌ای اخوان
  • گاز صفحه‌‌ای ایلیا استیل
  • گاز صفحه‌‌ای استیل البرز
  • گاز صفحه‌‌ای بیمکث
  • گاز صفحه‌‌ای کن
  • و …

تمامی موارد در لیست بالا از برند‌های پرفروش در زمینه اجاق گاز محسوب‌ می‌شوند که اجاق گاز آلتون نیز یکی از پرطرفدارترین این برند‌ها است. وجود کیفیت بالا، امکانات و طراحی زیبا و خاص در این اجاق گازها توانسته توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کند. این برند برای اجاق گاز‌های صفحه‌‌ای خود دو مدل شیشه‌‌ای و استیل را در نظر گرفته که با توجه به آشپزخانه، سلیقه و نیاز خود،‌ می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. گاز صفحه‌‌ای استیل آلتون با استفاده از جنس استیل ضد خش، تمام ویژگی‌های یک گاز خوب مثل تایمر، تمیز شوندگی آسان، توان حرارتی بالا و … را دارا است که از 2 تا 6 شعله تنوع دارد.

فروشگاه کالا شهر: مرجعی معتبر برای تهیه گاز صفحه‌ای

شما‌ می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فروشگاه کالا شهر تنوعی از گازهای صفحه‌ای را مشاهده کنید. این فروشگاه با تنوعی بالا و در نظر گرفتن بهترین کیفیت‌های موجود در بازار، مجموعه از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز خانگی را برای خرید جمع‌آوری کرده است تا به راحتی به بررسی و انتخاب از میان آن‌ها بپردازید. اجاق گاز صفحه‌‌ای در فروشگاه کالا شهر در انواع مختلف از برندهای معروف موجود است که با بررسی قیمت گاز رومیزی شیشه‌ای ، استیل، سرامیکی یا با جنسی به صورت ترکیبی، می‌توانید بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.