راهنمای انتخاب و خرید دوربین مداربسته پارکینگ

در حال حاضر دوربین‌ های مداربسته برای نظارت و کنترل رفت و آمد در پارکینگ‌ ها از اهمیت ویژه ‌ای برخوردارند. انتخاب و خرید دوربین مداربسته مناسب برای پارکینگ، نیازمند مطالعه دقیق و شناخت بهترین گزینه‌ ها است. از اهمیت انتخاب مکان مناسب برای نصب گرفته تا ویژگی ‌های فنی مورد نیاز مانند کیفیت تصویر، […]

در حال حاضر دوربین‌ های مداربسته برای نظارت و کنترل رفت و آمد در پارکینگ‌ ها از اهمیت ویژه ‌ای برخوردارند. انتخاب و خرید دوربین مداربسته مناسب برای پارکینگ، نیازمند مطالعه دقیق و شناخت بهترین گزینه‌ ها است. از اهمیت انتخاب مکان مناسب برای نصب گرفته تا ویژگی ‌های فنی مورد نیاز مانند کیفیت تصویر، ضریب حفاظتی، زاویه دید و قابلیت ‌های شبانه ‌روزی، همه این موارد باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

اگر چه در نگاه اول، انتخاب و خرید دوربین مداربسته در مشهد، تهران و سایر شهرها ممکن است چالش‌ برانگیز به نظر برسد، اما با مطالعه و شناخت دقیق ‌تر امکانات موجود، می ‌توان بهترین گزینه را برای نیازهای خاص پارکینگ خود انتخاب کرد.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم به طور جامع به راهنمای انتخاب و خرید دوربین مداربسته پارکینگ بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های دوربین مداربسته پارکینگ خوب

یکی از بهترین روش ها برای انتخاب و خرید یک دوربین مداربسته مناسب پارکینگ، بررسی و مقایسه ویژگی‌ ها و قیمت ‌انواع دوربین ‌ها می باشد.

از جمله اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های یک دوربین مداربسته پارکینگ خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت کنترل تردد
  • مجهز به قابلیت دید در شب
  • مقاومت بالا در برابر نور بالا و پایین و نمایش تصاویر با کیفیت بسیار بالا
  • انتخاب دوربین مداربسته از نوع ضد آب به ویژه برای پارکینگ های سرباز

موارد فوق، ویژگی های بسیار کاربردی هستند و وجود تمامی آن ها در دوربین مداربسته پارکینگ، لازم و ضروری می باشد. پیشنهاد می کنیم حتما هنگام خرید از وجود تمامی آن ها در دوربین انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته در پارکینگ

اکنون سوالی مهم که پیش می آید این است که استفاده از دوبین مداربسته مناسب پارکینگ چه مزایایی در پی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با استفاده از انواع دوربین مداربسته می توان امنیت مکان مورد نظر را به خوبی تامین کرد. بنابراین بزرگترین مزیت استفاده از دوربین مداربسته در پارکینگ هم، تامین امنیت پارکینگ می باشد.

به طور کلی اصلی ترین مزایای استفاده از دوربین مداربسته مناسب پارکینگ عبارتند از:

  • افزایش امنیت ساختمان
  • کنترل رفت و آمد در پارکینگ
  • تشخیص چهره افراد از طریق فناوری تشخیص چهره

فاکتورهای مهم برای خرید دوربین مداربسته پارکینگ

همانطور که در بخش های قبلی هم به آن اشاره کردیم در صورت تمایل به خرید دوربین مداربسته پارکینگ باید ویژگی های انواع دوربین های مداربسته را مورد بررسی قرار داده و سپس با توجه به آن ها نسبت به خرید بهترین دوربین اقدام کنید.

از جمله اصلی ترین فاکتورهایی که برای خرید دوربین مداربسته مناسب پارکینگ باید مدنظر قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به شکل ظاهری دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته پارکینگ از نظر شکل ظاهری به 3 نوع مختلف تقسیم بندی می شوند، شامل دوربین های مداربسته دام (گنبدی)، اسپید دام و بالت. ویژگی های هر یک از این 3 نوع دوربین مداربسته با هم متفاوت است.

به عنوان مثال دوربین های مداربسته بالت به راحتی می توانند با شرایط آب و هوایی مختلف، سازگار شوند و همین امر آن ها را به یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در پارکینگ، تبدیل کرده است.

توجه به کیفیت نمایش تصاویر

به عنوان یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای انتخاب و خرید دوربین مداربسته پارکینگ می توان به کیفیت نمایش تصاویر اشاره کرد. بدیهی است دوربینی که قادر به ضبط تصاویر و فیلم با کیفیت مناسب نباشد، کارایی چندانی نخواهد داشت و عملا نمی تواند نیازهای شما را برطرف کند.

انواع مختلف دوربین های مداربسته پارکینگ، دارای رزولوشن تصویر بین 1 تا 8 مگاپیکسل هستند. کیفیت تصاویر دوربین با رزولوشن، رابطه مستقیمی دارد؛ بنابراین کیفیت نمایش تصاویر توسط دوربین با رزولوشن 8 بیشتر از کیفیت نمایش تصاویر توسط یک دوربین دارای رزولوشن 7 است.

البته ناگفته نماند که نوع نرم افزاری که با استفاده از آن قصد مشاهده فیلم های دوربین مداربسته را دارید نیز به اندازه نوع دوربین در کیفیت نمایش تصاویر، تاثیرگذار است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که با استفاده از بهترین نرم افزارهای دوربین مداربسته، فیلم های ضبط شده توسط دوربین را مشاهده کنید.

در نظر گرفتن قابلیت های مورد نیاز

از دیگر فاکتورهای مهم و اساسی که برای خرید دوربین مداربسته مناسب پارکینگ باید مد نظر داشته باشید، می توان به قابلیت های مورد نیاز خود اشاره کرد. به عنوان مثال اگر می خواهید از قابلیت زوم دوربین مداربسته بهره مند شوید حتما بررسی کنید که دوربین مورد نظرتان از این قابلیت، پشتیبانی کند.

علاوه بر آن قابلیت دید در شب، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قابلیت های دوربین مداربسته مناسب پارکینگ می باشد که توصیه می کنیم حتما هنگام خرید دوربین مداربسته پارکینگ از وجود آن، اطمینان حاصل کنید.

بررسی تکنولوژی های دوربین

دوربین های مداربسته امنیتی از نظر تکنولوژی به کار رفته در آن ها به 2 نوع مختلف تقسیم بندی می شوند. برخی از دوربین های مداربسته، مجهز به تکنوژی آی پی و برخی دیگر مجهز به تکنولوژی اچ پی (آنالوگ) هستند.

دوربین های اچ دی، قدیمی تر از انواع دروبین های مداربسته آی پی هستند. نقطه قوت دوربین های مداربسته اچ دی، قیمت مناسب بودن آن هاست و در مقابل نقطه قوت دوربین های آی پی، کیفیت بالای نمایش تصاویر می باشد.

نتیجه گیری بررسی راهنمای انتخاب و خرید دوربین مداربسته پارکینگ!

با توجه به پیشرفت فناوری، دوربین ‌های مداربسته برای پارکینگ، امکانات بسیار متنوعی از جمله ضبط تصاویر با کیفیت بالا و اتصال به سیستم‌ های هوشمند را ارائه می‌ دهند که هنگام انتخاب و خرید باید به تمامی آن ها توجه ویژه کرد تا در نهایت بتوانید بهترین دوربین مداربسته را با توجه به نیازهای خود خریداری کنید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از خرید دوربین مدار بسته پارکینگ را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.