معرفی گچبری دستی و انواع آن

گچبری دستی را می توان به صورت کلی در دو کلمه “هنر استاد” خلاصه کرد. این عبارت نشان دهنده وابستگی شدید هنر گچبری دستی به کیفیت و تخصص کاری استاد گچبر است. استاد مجتبی پارسایی در کنار تیم حرفه ای و اساتید متخصص گروه گچبری مجتبی پارسایی بهترین مدل های گچبری دستی را بر روی […]

گچبری دستی را می توان به صورت کلی در دو کلمه “هنر استاد” خلاصه کرد. این عبارت نشان دهنده وابستگی شدید هنر گچبری دستی به کیفیت و تخصص کاری استاد گچبر است. استاد مجتبی پارسایی در کنار تیم حرفه ای و اساتید متخصص گروه گچبری مجتبی پارسایی بهترین مدل های گچبری دستی را بر روی سقف ها و دیوارهای مد نظر کارفرمایان عزیز با بالاترین کیفیت ممکن اجرا می نمایند.بازدید، مشاوره و طراحی توسط مجموعه گچبری مجتبی پارسایی رایگان می باشد.جهت ارتباط با این مجموعه با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

اما آنچه که باعث باکیفیت تر و ظریف تر بودن گچبری های دستی نسبت به گچبری های پیش ساخته است، توجه و دقت استاد گچبر در طراحی و اجرا گچبری و قلم زنی می باشد. هنر استاد یا همان فوت کوزه گری او، دقیقا در همین مرحله خود را نشان می دهد. همچنین تنظیم دقیق نسبت های آب و گچ باعث می شود که خمیر گچ انعطاف پذیری مشخص و مطلوبی داشته باشد و باعث خشک و شکسته شدن گچبری نشود.

گچبری های دستی جلوه بیشتری دارند. زیبایی و ظرافت تلفیق شده ناشی از هنر دست استاد منجر به تولید طرح ها و الگوهای برجسته و چشم نواز می شود. گروه گچبری مجتبی پارسایی با داشتن سابقه ای بلند مدت و درخشان در اجرای گچبری دستی برای سقف ها، دیوارها و سرستون ها، آماده اجرای انواع پروژه های گچبری دستی و پیش ساخته می باشد. تخصص اساتید با تجربه و خبره این گروه، تضمین بهترین کیفیت را به ارمغان می آورد. اجرای گچبری های دستی کاری بسیار سخت، زمان بر و ظریف است که تخصص و تبحر اساتید گروه گچبری مجتبی پارسایی را نیاز دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با گچبری های دستی و برخی از نکات پیرامون آن بیشتر آشنا شوید.

مزایای گچبری های دستی

  • اولین مزیت گچبری دستی، ظرافت و دقت بالای کار تولید شده است. از آنجایی که گچبری دستی به توانمندی استاد گچبری بسیار وابسته است، بنابراین دقت و ظرافت استاد است که می تواند منجر به تولید کاری جذاب تر و دقیق تر نسبت به گچبری های پیش ساخته شود. منحصر به فرد بودن الگوها و طرح ها در گچبری دستی، باعث می شود که دکوراسیون داخلی منزل شما به سقف ها و دیوارهایی با طرح های خاص و اختصاصی مزین شوند. معمولا اشکال و طرح های خلاقانه و نوآوری های بسیار در گچبری دستی موج می زند.
  • مزیت دیگر گچبری دستی قابل تغییر بودن آن است. این مورد به این معنی است که به دلیل خاصیت انعطاف پذیری گچ، استاد گچبری می تواند آن را به شکل های مورد نظر تغییر دهد.
  • قابل اصلاح بودن گچبری دستی دیگر مزیت آن است. یعنی در صورتی که کار به هر دلیلی مطابق با انتظار پیش نرود یا نیاز به اصلاح داشته باشد، می توان آن را اصلاح کرد.
  • امکان الگو برداری و تولید از طرح یا ایده های مورد نظر استاد گچبری میسر است. بنابراین چنانچه از اثر تولید شده تعداد بیشتری نیاز داشته باشند، استاد می تواند از آن الگوبرداری نماید.
  • گچبری دستی نسبت به سایر مصالح که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود، بسیار مقرون به صرفه تر و در دسترس تر است.

معایب گچبری های دستی

هر چند که گچبری دستی مزایای بسیاری دارد، اما ناگفته نماند که از نظر برخی افراد، زمان بر بودن اجرای پروژه ها در مقایسه با گچبری های پیش ساخته به نوعی از معایب این روش به شمار می رود. اگرچه که وابستگی صد درصدی گچبری دستی به هنر استاد گچبری از نظر عده ای از افراد جزو معایب آن به حساب می آید، برخی از افراد معتقد هستند، اگر استاد گچبری به اندازه کافی باتجربه و مسلط نباشد، کار خروجی و اجرا شده خراب می شود. بنابراین بهتر است اجرای پروژه های مربوط به دیزاین داخلی و گچبری خود را به اساتید گروه گچبری مجتبی پارسایی بسپارید تا با خیال راحت و بدون دغدغه، بهترین و باکیفیت ترین گچبری ها و طرح ها را برای شما اجرا نمایند.جهت ارتباط با این مجموعه با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

انواع گچبری دستی

گچبری دستی یا همان گچبری سنتی به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع گچبری های دستی بیشتر آشنا شوید.

گچبری دستی معرق

اگر با هنر معرق کاری آشنا باشید، فورا می توانید حدس بزنید که گچبری دستی معرق چه ویژگی هایی دارد. معرق به معنی برجسته کاری است، بنابراین گچبری معرق هم به معنی کنار هم قرار دادن الگوها و طرح هایی برجسته است که استاد گچبری به صورت مجزا خلق می کند و نهایتا در کنار هم قرار می دهد.

گچبری برهشته یا هشته

اگر بخواهیم سریع و دقیق این نوع گچبری دستی را معرفی کنیم، باید به طرح ها و نقش های اجرا شده روی سقف های کاخ های پادشاهان و عمارت ها اشاره کنیم. چنین طرح هایی در میان عموم مردم با عنوان گچبری سلطنتی شناخته شده است.

گچبری سنتی لایه ای

این نوع از گچبری دستی که با عنوان گچبری سنتی لایه ای هم شناخته می شود، همانطور که از اسم آن پیداست، به صورت لایه ای اجرا می شود. به این صورت که لایه های مختلفی از گچ که در بیشتر مواقع رنگ های مختلفی دارد، روی هم اجرا می شوند. سپس استاد با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص خود شروع به اجرای طرح ها و الگوهای مد نظر می کند.

گچبری کلوخی یا لکه

این مدل از گچبری دستی که در عمارت ها و کاخ های دوره قاجاریه بسیار مورد استفاده قرار می گرفته، بهره گیری از نماها و طرح های برجسته را در اولویت قرار می دهد. اگر چه که در بسیاری از موارد، چنین طرح هایی بسیار زیبا هستند، اما به دلیل استفاده بیش از اندازه از برجستگی های بسیار، امروزه کمتر استفاده می شوند.

گچبری دستی را در کدام قسمت از خانه می توان اجرا کرد؟

شاید بهتر باشد بگوییم که گچبری دستی را در کدام قسمت از خانه نمی توان اجرا کرد. آن هم به این دلیل که در تمام بخش های خانه می توان از گچبری های دستی استفاده کرد. اگر فضای داخلی ساختمان را به سقف، دیوار و ستون ها تفکیک کنیم، باید گفت که در همه این بخش ها می توان از گچبری دستی استفاده کرد. گچبری سقف بیشترین طرفدار را دارد. شاید به این دلیل که اجرای گچبری باعث جذاب شدن فضای سقف و چشم نواز شدن محیط خانه می شود. گچبری ستون ها هم بسیار پرطرفدار است. ستون ها بدون گچبری معمولا بی روح و بدون نما هستند. اجرای گچبری ها به ستون روح و شکل می دهد. گچبری ستون مربعی شکل، گرد، ستون سالن پذیرایی و آشپزخانه برخی از انواع گچبری های ستون هستند. گچبری های دیوار هم با توجه به درخواست کارفرما در تمام دیوارهای ساختمان قابل اجرا می باشند. اما اغلب برای دیوار پشت تلویزیون و شومینه از گچبری دیوار استفاده می شود.

گچبری دستی سقف

گچبری سقف یکی از پرطرفدارترین انواع گچبری ها در بین افراد است. تاثیر شگفت انگیزی که گچبری سقف بر نمای داخلی ساختمان و دکوراسیون می گذارد، غیرقابل انکار است. علاوه بر افزایش زیبایی و جلوه دادن به دیزاین داخلی ساختمان، گچبری دستی سقف تاثیر محسوسی بر روی قیمت ساختمان می گذارد و ارزش افزوده ملک را به همراه دارد. البته نباید فراموش کرد که کیفیت اجرا گچبری دستی سقف رابطه مستقیمی با تخصص و تجربه استاد گچبری دارد. گروه گچبری مجتبی پارسایی با برخورداری از تیمی کاملا حرفه ای و متخصص انواع گچبری های دستی سقف پذیرایی، آشپزخانه و سایر سقف های خانه را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت اجرا می نماید.جهت ارتباط با این مجموعه با شماره 09121671980 تماس بگیرید.

گچبری دستی دیوار

گچبری دستی دیوار شاید کمتر در بین افراد جامعه جا افتاده باشد. اما بهتر است بدانید که گچبری دستی دیوار تاثیر بسزایی در زیبایی بخش های مختلف خانه دارد. شاید اکثر افراد تمایل به اجرای دیوارپوش ها و کاغذ دیواری ها را اولویت خود قرار دهند. اما اجرای گچبری های دستی دیوار علاوه بر شکل دادن به محیط داخلی خانه، روح و حس و حال الگوها و طرح های گچبری را به افراد انتقال می دهد و انرژی مثبت را در محیط به وجود می آورد.

گچبری دستی دور لوستر و لامپ

اگر سقف های خانه را یکی از مهمترین بخش ها در اجرای گچبری دستی در نظر بگیریم، گچبری های دستی دور لوستر و لامپ را باید مرکزی ترین و اصلی ترین قسمت آن به حساب بیاوریم. کانون توجه هر سقف محل قرارگیری لامپ و لوستر است. به همین دلیل مرکزی ترین قسمت سقف همیشه به عنوان محل لوستر و لامپ انتخاب می شود. گچبری دستی دور لوستر و لامپ به برجسته تر شدن این محل کمک شایانی می کند. البته انتخاب مدل گچبری دور لوستر و لامپ امری کاملا سلیقه ای است. برخی تمایل به اجرای طرح های کلاسیک و پرکار در اطراف محل قرارگیری لوستر دارند. عده ای سبک های تلفیقی نئوکلاسیک را ترجیح می دهند که نشات گرفته از سبک های کلاسیک و مدرن است. البته در جامعه مدرن پسند امروزی، اغلب افراد اجرای طرح های مدرن را بیشتر از سبک های دیگر می پسندند.

عمق دادن به فضای دور لوستر و لامپ یکی دیگر از روش هایی است که به جذاب تر شدن این بخش از سقف کمک قابل توجهی می کند. ایجاد عمق در اطراف لوستر و ترکیب آن با نور مخفی به شدت بر محیط و دکوراسیون داخلی خانه تاثیر می گذارد. محیط را گرم تر و صمیمانه تر می کند و حال و هوای خانه را روح انگیز می کند. البته اجرای دقیق و حرفه ای گچبری دستی نیاز به تجربه و تخصص استاد گچبری دارد. گروه گچبری مجتبی پارسایی با برخورداری از تیمی حرفه ای و خبره، انواع طرح های گچبری را با بهترین کیفیت و دقت اجرا می نماید.

ماهرترین استاد گچبری دستی چه کسی است؟

اگرچه که افراد زیادی در زمینه تخصص در گچبری دستی مدعی هستند، اما بهترین روش برای آشنایی با تخصص و تجربه استاد گچبری، ملاحظه نمونه کارها و مراجعه به پروژه های در حال انجام ایشان است. مهم ترین مسئله ای که در کیفیت کار گچبری دستی تاثیر مستقیم می گذارد، هنر استاد گچبری است. چنانچه استاد مسلط به کار خود نباشد و ظرافت و دقت را در کار خود اعمال نکند، کیفیت کار او پایین می آید و در نتیجه مشتری های خود را از دست می دهد.

ماهرترین استاد گچبری دستی کسی است که نحوه ترکیب آب و گچ را به میزان مشخص بداند و خمیر گچ را به بهترین شکل ممکن در محل های مد نظر اجرا و نصب نماید. گروه گچبری مجتبی پارسایی، مجموعه ای از حرفه ای ترین اساتید گچبری را در بر می گیرد. این تیم حرفه ای با توجه به تخصص و سابقه درخشان و بلند مدت خود در زمینه گچبری، امکان اجرای انواع طرح ها و نقش های گچبری دستی را دارند. این گروه از ماهرترین اساتید گچبری برخوردار است و نمونه کارهای قبلی آنها نیز موجود می باشد. ضمنا بازدید از پروژه های در حال انجام این تیم برای کارفرمایان عزیز امکان پذیر می باشد.

کلام آخر

قطعا گچبری دستی یکی از سخت ترین روش های اجرای گچبری سقف، دیوار و سرستون است. زمان اجرای پروژه هایی که به روش گچبری های دستی انجام می شوند معمولا زمانبرتر از پروژه هایی است که به روش گچبری پیش ساخته انجام می شوند. با این حال اما دقت، ظرافت و کیفیت کارهایی که به صورت گچبری دستی انجام می شوند، بسیار بالاتر از پروژه های گچبری پیش ساخته می باشد. طبیعتا هزینه اجرای گچبری های دستی بیشتر از گچبری پیش ساخته است. البته انتخاب نوع گچبری امری کاملا سلیقه ای و براساس نظر کارفرما می باشد. بنابراین هر چند که از نظر کارشناسی، گچبری دستی باکیفیت تر از گچبری پیش ساخته است، اما شاید عده ای تمایل به اجرای گچبری های پیش ساخته را داشته باشند. گروه گچبری مجتبی پارسایی از اساتیدی کاملا حرفه ای و باتجربه برخوردار است که مسلط به اجرای گچبری های دستی و پیش ساخته هستند.

شماره تماس:09121671980 سایت گچبری:mojtabaparsaei.com