بهترین برندهای رنگ صنعتی در ایران کدام‌اند؟

رنگ‌های صنعتی، قدرت پوشانندگی بالایی داشته و کمک زیادی به مقاومت اجسام می‎‌کنند. هر رنگ صنعتی را برای کاربرد و صنعت خاص خودش تولید می‌کنند به همین دلیل هم شناخت نوع رنگ‌ها بسیار مهم است.

به گزارش گروه ساختمان:  رنگ‌های صنعتی، قدرت پوشانندگی بالایی داشته و کمک زیادی به مقاومت اجسام می‎‌کنند. هر رنگ صنعتی را برای کاربرد و صنعت خاص خودش تولید می‌کنند به همین دلیل هم شناخت نوع رنگ‌ها بسیار مهم است.

امروزه صنعت رنگ‌سازی ایران به حد بالایی از کیفیت رسیده و بسیاری از تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند موفق به صادرات رنگ‌های صنعتی خود به کشورهای مختلفی از جهان شوند. در ادامه از بهترین برندهای رنگ صنعتی در ایران گفته و هر یک را توضیح خواهیم داد.

رنگ صنعتی چیست؟

رنگ‌های صنعتی را به شکل‌های مختلف مایع، پودری و خمیری تولید می‌کنند. از آن‌ها می‌توان به‌صورت اسپری، قلم‌مو یا حتی غرق کردن محصول در رنگ استفاده کرد. ویژگی مهم رنگ‌های صنعتی این است که پس از خشک شدن به‌شکل پوششی جامد و پلاستیکی روی سطح را می‌‎پوشانند.

از رنگ‌های صعتی برای چه مواردی استفاده می‎‌کنند؟

از رنگ‌های صنعتی بیشتر برای پوشش دادن و محافظت کردن از سطح اجسام فلزی، پلاستیکی، لاستیکی، چوبی، شیشه‌ای، بتنی، پارچه‌ای و… استفاده می‌کنند. روشن است که توجه به جنس، نوع و سطح کالای موردنظر تأثیر ویژه‌ای بر پوشش نهایی رنگ دارد.

یکی از عمده‌ترین موارد مصرف رنگ‌های صنعتی در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای است تا از خوردگی، رطوبت‌زدگی، ضرب‌خوردگی و سایر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی ماشین‌ها و ابزارآلات جلوگیری شود.

لایۀ مقاومی که رنگ‌های صنعتی ایجاد می‌کنند به‌حدی کاربردی است که برای محافظت در صنایع خودروسازی، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، لوازم منزل و آشپزخانه، قطعات الکترونیکی و… استفاده می‌شود.

البته این رنگ‌ها فقط برای مقاومت‌ بخشیدن به اجسام تولید و مصرف نمی‌شوند، بلکه با تنوع رنگ بالایی که دارند می‌توانند باعث زیباتر شدن ابزارآلات هم بشوند.

بهترین برندهای رنگ صنعتی در ایران کدام_اند؟ – تصویر 1

بهترین برندهای رنگ صنعتی در ایران کدام‌اند؟

شرکت‌های داخلی تولیدکننده رنگ صنعتی در ایران، محصولات خود را با کیفیتی مطابق با استاندارد جهانی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در ادامه به معرفی 5 تا از بهترین برندهای رنگ صنعتی در ایران خواهیم پرداخت.

برند هایلوکس

برند هایلوکس از سال 1339 فعالیت خود را در بازار رنگ‌های صنعتی و ساختمانی آغاز کرده و در طول بیش از 60 سال گذشته توانسته به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های رنگ‌سازی در ایران تبدیل شود. تولیدات برند هایلوکس به‎‌صورت پودری، ساختمانی، آلکیدی و… است و به همراه رنگ‌های صنعتی متنوع خود، حلال رنگ نیز تولید می‌کند.

برند اطلس فام

شرکت صنایع رنگ اطلس فام از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده و در همین مدت کم توانسته به ظرفیت تولید سالانه 5000 تن دست پیدا کند. محصولات صنعتی این شرکت شامل تینر، اسپری رنگ، رنگ خودرویی و چوبی، بتونه سنگی، اسپری‎های تخصصی، اسپری‌های رنگ‌ پاک‌کن و… می‎شود.

برند اطلس فام موفق شده تنها با 13 سال سابقه کار درخشان، بیش از 40% نیاز بازار داخلی را تأمین کند. صادرات این برند شامل 12 کشور از آسیای جنوبی، بخش‌هایی از آمریکا و آفریقای جنوبی شده و توانسته عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال‌های 1400 و 1401 را از آن خود کند.

برند نقشینه فام

شرکت نقشینه فام تولید رنگ و رزین خود را از سال 1386 شروع کرده و موفق شده با تولید بهترین کیفیت، مجوزهای استاندارد لازم را برای محصولات خود دریافت کند. محصولات نقشینه فام که شامل رنگ‌های صنعتی، ساختمانی و رزین هستند، با کیفیتی در سطح جهانی تولید شده و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شوند.

برند آریا پارس

برند آریا پارس نیز یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان رنگ صنعتی در ایران است. آریا پارس روزانه و در ظرفیت بالایی رنگ صنعتی و ساختمانی تولید کرده و با بالاترین کیفیت به بازار داخلی عرضه می‌کند. با وجود کیفیت مطلوب محصولات آریا پارس، قیمت‌هایی آن بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.

برند رنگ سحر

شرکت رنگ سحر، با بیش از 37 سال سابقه در تولید رنگ‌های ساختمانی و صنعتی، به یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده رنگ صنعتی در ایران تبدیل شده. محصولات این برند شامل تنوع رنگ بالایی از رنگ‌های اکلریک، اسپری و دریایی بوده و توانایی تولید سفارشات خاص، مطابق با نیاز مشتری نیز دارد.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.