ایده طراحی داخلی با پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان یکی از ایده‌های نوین در طراحی دکوراسیون داخلی، در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نوع پارتیشن‌ها نه تنها به دلیل زیبایی و شفافیت، بلکه به علت کاربردی بودن و ایجاد حس فضا و باز بودن محیط، در فضاهای مختلف از جمله ادارات، منازل و محیط‌های تجاری استفاده می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با ایجاد حریم خصوصی مناسب و در عین حال حفظ ارتباط بصری، نقش مهمی در بهبود کارایی و جذابیت فضاهای داخلی ایفا می‌کنند. برای مطالعه بیشتر در زمینه مزایای استفاده از پارتیشن ش...

به گزارش گروه ساختمان: پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان یکی از ایده‌های نوین در طراحی دکوراسیون داخلی، در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نوع پارتیشن‌ها نه تنها به دلیل زیبایی و شفافیت، بلکه به علت کاربردی بودن و ایجاد حس فضا و باز بودن محیط، در فضاهای مختلف از جمله ادارات، منازل و محیط‌های تجاری استفاده می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با ایجاد حریم خصوصی مناسب و در عین حال حفظ ارتباط بصری، نقش مهمی در بهبود کارایی و جذابیت فضاهای داخلی ایفا می‌کنند. برای مطالعه بیشتر در زمینه مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پارتیشن شیشه ای پارتیشن ساز

پارتیشن شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی

ایده پارتیشن شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی امروزه محبوبیت بالایی دارد؛ چرا که از مزیت‌های فراوانی برخوردار است. این پارتیشن‌ها فضا را دلباز‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهند و با اینکه محیط به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود اما دلگیر و کوچک به نظر نمی‌رسد. پارتیشن شیشه‌ای در انواع طرح‌های مات و شفاف در فضا‌‌های مختلف نصب می‌شود و حریم خصوصی مناسبی را برای افراد فراهم می‌سازد. در عین حال تعامل افراد در این نوع طراحی بیشتر می‌شود؛ چون  داخل فضا به خصوص در شیشه‌های شفاف قابل مشاهده است.

ایده‌ی پارتیشن شیشه‌ای از سال‌ها پیش طراحی شده که در آن زمان‌ها چندان پیشرفته‌تر نبود. در حال حاضر بیشتر این پارتیشن‌ها عایق صدا و مقاوم به ضربات مختلف هستند و امنیت بالایی را برای افراد ایجاد می‌کنند. همچنین در روی شیشه‌ها طرح‌های دلخواهی را می‌توان پیاده کرد که در افزایش زیبایی آن‌‌ها تأثیر بالایی دارد. این پارتیشن‌ها در انواع ثابت و متحرک در دسترس هستند که قبل از نصب باید نوع مناسب را انتخاب کنید.  شما میتوانید از طریق سایت پارتیشن ساز که یکی از شناخته شده ترین ها در زمینه طراحی، تولید و نصب پارتیشن شیشه ای است، نمونه کار انواع پارتیشن شیشه ای را مشاهده نمایید و برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های موجود در سایت با مشاورین در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

نمونه کار پارتیشن شیشه ای پارتیشن ساز

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

نقش پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی بسیار سازنده است آن طور که امروزه در بیشتر ادارات، واحد‌های مسکونی و سازمان‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی به آسانی قابل استفاده است و دیگر مانند گذشته لازم نیست صاحبان ساختمان‌ها دیوار یا زمین را جهت تفکیک فضاها بکوبند و خراب کنند؛ همچنین در حالت کلی پارتیشن شیشه‌ای نسبت به پارتیشن‌های چوبی و انواع دیگر نور بیشتری را به داخل فضا ها هدایت می‌کنند و هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهند.

 شیشه‌ها به علت ظاهر خاصی که دارند فضا را مدرن و لوکس جلوه می‌دهند. در حالت کلی پارتیشن شیشه‌ای مزیت‌های بالایی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تأثیر پارتیشن شیشه‌ای در روشنایی فضا‌

تأثیر پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی و روشنایی آن بسیار چشمگیر است. چراغ‌ها‌ی مصنوعی با اینکه هنگام شب فضاها را روشن می‌سازند اما در روز روشنایی آن‌ها در مقایسه با نور خورشید چندان کاربردی نیست. نور آفتاب به علت طبیعی بودن، روحیه‌ی کاری افراد را بالا می‌برد و در پیشرفت و کیفیت شغلی آن‌ها تأثیر دارد. برای هدایت نور بیشتر به داخل محیط استفاده از شیشه‌های شفاف نسبت به مات حائز اهمیت بالایی می‌باشند؛ همچنین همان طور که اشاره کردیم با انتخاب ایده پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید هزینه‌های انرژی محیط‌های مختلف را به علت خاموش کردن لامپ‌ها کاهش دهید.

نمونه کار مجموعه پارتیشن ساز

مقاوم بودن به گرما

یکی از مزایای ایده استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی مقاوم بودن آن‌ها به دما‌های مختلف می‌باشد. این پارتیشن‌ها در دماهای پایین و گرم محدودیتی ندارند و به آسانی قابل استفاده هستند. چون از شیشه‌های سکوریت و لمینت ساخته می‌شوند که در برابر عوامل مختلف بسیار مقاوم می‌باشند.

تنوع طرح‌های پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع شفاف، مات، رنگی و طرح دار وجود دارند که می‌توان با در نظر گرفتن رنگ‌ دیوار‌ها و سایر اشیاء آن‌ها را در محیط نصب کرد. ایجاد الگوها و طرح‌های زیبا روی شیشه‌ها از مزایای مهم پارتیشن‌های شیشه ای است که به وسیله استیکر پارتیشن شیشه ای انجام میگیرد و در خاص بودن و جذابیت بیشتر محیط بسیار‌ تأثیر دارند.

پارتیشن شیشه‌ای ایده‌ای مدرن و جدید

پارتیشن شیشه‌ای برای فضاهای ادارای، تفریحی، تجاری و سایر محیط‌ها ایده‌ی جدید و مدرنی محسوب می‌شود که با شفافیت خاص خود به فضاها نمایی بروز و لوکس می‌بخشد. این شیوه به خصوص برای نیروی کار جوان بسیار محبوب می‌باشد. همچنین پارتیشن شیشه‌ای با انواع سبک‌ها سازگاری بالایی دارد و می‌توان اجزاء و رنگ آن را با طرح‌ها و سبک‌های جدید هماهنگ کرد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس و فریم دار پارتیشن ساز

نصب آسان پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای در زمانی کم و به آسانی قابل نصب می‌باشد. در حقیقت نصب آن نیاز به خرابی کف و جمع و جور کردن محیط نیست. نصب شیشه‌ها با کمی مهارت و دقت انجام می‌گیرد و در این روش هزینه‌های نصب کمتر می‌باشد.

بهره برداری بیشتر از فضا

پس از نصب پارتیشن شیشه‌ای چند فضای جدید به وجود می‌آید که افراد مختلف برای شغل خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در فضاهای تفکیک شده شغل یا پست جدیدی راه اندازی می‌شود که در پیشرفت کار‌ها مؤثر است.

عایق صدا بودن

پارتیشن های شیشه‌ای دوجداره عایق صدای خوبی در فضاهای اداری و سایر فضاها می‌باشد. افرادی که در داخل حریم شیشه‌ای فعالیت می‌کنند با آرامش خاطر زیادی همراه هستند، چون این شیشه‌ها به خصوص نوع دو جداره‌ای آن‌ها عایق صدای قوی می‌باشند.

انواع پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای در انواع متنوع تک جداره، دوجداره، نیویورکی، ثابت، متحرک، فریم دار، فریم لس و هوشمند ساخته می‌شود که هر کدام ویژگی‌ خاصی دارند. پارتیشن شیشه‌ای ثابت قابل جابجایی نیست اما نوع متحرک را پس از جداسازی می‌توان در محیط‌های دیگر نصب کرد.

  • پارتیشن شیشه‌ای تک جداره: پارتیشن شیشه‌ای تک جداره از یک لایه شیشه‌ تولید می‌شود و در انواع مات، شفاف و رنگی وجود دارد. این پارتیشن‌ها حریم خصوصی مناسبی در محیط ایجاد می‌کنند اما عایق خوبی به شمار نمی‌روند.
  • پارتیشن شیشه‌ای دوجداره: این پارتیشن‌ها بسیار مقاوم هستند و عایق صوتی خوبی می‌باشند. در فضای بین شیشه‌های دوجداره درزگیر و رطوبت گیر در نظر گرفته شده است.
  • پارتیشن شیشه ای نیویورکی: پارتیشن های نیویورکی یا پارتیشن وینتیج یکی از محصولات جدید و جذاب شرکت پارتیشن ساز می باشد. این پارتیشن به علت زیبایی متفاوتی که در مقایسه با سایر مدلهای پارتیشن شیشه ای دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. برای مشاهده نمونه کار پارتیشن های وینتیج به سایت پارتیشن ساز مراجعه نمایید.
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم دار و فریم لس: هر قطعه پارتیشن شیشه‌ای فریم دار از فریم‌های کوچک آلومینیومی تشکیل شده است که این فلز در افزایش مقاومت آن مؤثر است. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس حالت یکدست و یکنواختی دارد و طرح‌های نور پردازی را می‌توان در آن پیاده سازی کرد.
  • پارتیشن شیشه‌ای هوشمند: میزان شفافیت و مات بودن شیشه‌ها را می‌توان تغییر داد و همچنین شکل آن‌ها قابل تغییر است.

مجموعه پارتیشن ساز

سخن پایانی

استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در طراحی داخلی، به عنوان یک راهکار مدرن و موثر، می‌تواند تاثیرات مثبتی بر زیبایی، کارایی و روشنایی فضا داشته باشد. این پارتیشن‌ها با قابلیت‌های متنوعی نظیر عایق بودن در برابر صدا، مقاوم بودن در برابر ضربه و حرارت و نصب آسان، انتخابی ایده‌آل برای انواع محیط‌های کاری و زندگی هستند. با انتخاب صحیح نوع و طرح پارتیشن شیشه‌ای و نصب حرفه‌ای آن، می‌توانید فضایی مدرن، زیبا و کارآمد ایجاد کنید که نه تنها نیازهای عملکردی را برآورده می‌کند بلکه به ارتقای روحیه و بهره‌وری افراد نیز کمک می‌کند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.