معرفی برترین تولید کنندگان ورق سیاه در ایران | مقایسه قیمت ورق سیاه هر یک از این کارخانه ها

آیا می‌دانید بهترین کارخانه تولید ورق سیاه در ایران کدام است؟ ویژگی‌های مهم چنین کارخانه‌ای چیست؟ قطعا این کارخانه باید دارای تجهیزات کاملا ایده‌آل باشد و روند تولید باید زمان‌بندی دقیقی داشته تا ورق‌ها از نظر کیفیت، ضخامت، میزان خمش‌پذیری و سایر فاکتورها تضمین شده باشند.

به گزارش گروه ساختمان: آیا می‌دانید بهترین کارخانه تولید ورق سیاه در ایران کدام است؟ ویژگی‌های مهم چنین کارخانه‌ای چیست؟ قطعا این کارخانه باید دارای تجهیزات کاملا ایده‌آل باشد و روند تولید باید زمان‌بندی دقیقی داشته تا ورق‌ها از نظر کیفیت، ضخامت، میزان خمش‌پذیری و سایر فاکتورها تضمین شده باشند.

در کارخانه تولید ورق سیاه باید از ابزارهای با کیفیت استفاده شود تا دوام محصول تضمین گردد. البته در ایران کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند که هر یک از نظر اجرایی، شرایط قابل قبولی دارند.

بهترین کارخانه‌ تولید ورق سیاه کدام است؟

بهترین کارخانه تولید ورق سیاه – تصویر 2

ورق سیاه یکی از بهترین‌ قطعات فولادی به شمار می‌رود که به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردش، در صنایع گوناگون، کاربردهای مختلفی دارد؛ در ادامه به معرفی برخی از کارخانه‌های تولید کننده این قطعات می‌پردازیم:

  • فولاد مبارکه:

این کارخانه موفق شده ورق‌های سیاه را به صورت شیت و رول به بازار عرضه کند. فرآیند تولید ورق‌ها از ابتدا تا انتها در همین کارخانه انجام می‌شود و نیازی به ابزارهای جانبی نیست. ورق‌های سیاه تولید شده در این کارخانه در ضخامت‌های 1 تا 16 میلی‌متر ارائه می‌شوند.

این کارخانه همچنین تولید ورق‌های HB و HC را نیز در دستور کار دارد. این قطعات در طول‌های 6 متری تولید می‌شوند و اخیرا مدل‌های 12 متری آن‌ها نیز عرضه شده است. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان با بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته تولید ورق سیاه، توانسته درآمدزایی گسترده‌ای را فراهم و موفقیت‌های بسیاری کسب کند.

  • نورد:

این کارخانه با تجهیزاتی پیشرفته و صنعتی، قادر به تولید ورق‌های سیاه با ضخامت‌های 8 تا 24 میلی‌متر است. ابعاد استاندارد این ورق‌ها 1250 در 6000 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود و ظرفیت تولید سالانه این کارخانه به 14 هزار تن می‌رسد.

ورق‌های سیاه تولید شده در این کارخانه از نظر کیفیت ساخت و اصول اجرایی متفاوت هستند. برخی از ورق‌ها به صورت روتین طراحی می‌شوند؛ در حالی که برخی دیگر نیاز به طراحی ویژه دارند. قالب‌بندی این ورق‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که تاثیرگذاری بالایی داشته باشند.

  • فولاد اکسین:

کارخانه فولاد اکسین اهواز با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و مدرن توانسته به یکی از بهترین تولیدکنندگان ورق سیاه تبدیل شود. این کارخانه محصولاتی با کیفیت بالا تولید می‌کند که شامل ورق‌هایی با ضخامت بالای 6 میلی‌متر و عرض حدود 2 متر هستند؛ لازم به ذکر است که محصولات این کارخانه به کشورهای بزرگ صادر می‌شوند.

  • فولاد کاویان:

کارخانه فولاد کاویان اهواز به صورت تخصصی در زمینه تولید ورق سیاه و نورد گرم فعالیت می‌کند و در این زمینه رتبه بالایی دارد. این کارخانه محصولات خود را در ابعاد بالا و با دقت بالا تولید کرده و تست‌های کنترل کیفیت را به‌طور دقیق پشت سر می‌گذارند. ورق‌های سیاه تولیدی این کارخانه دارای ضخامت‌های 8 تا 20 میلی‌متر هستند و استاندارد DIN17100 نیز در تولید آن‌ها رعایت می‌شود.

کارخانه فولاد کاویان توانسته تولید انبوه سالانه خود را افزایش دهد و به یکی از بهترین کارخانه‌های تولید ورق سیاه تبدیل شود. محصولات این کارخانه بر اساس نوع و ضخامت دسته‌بندی شده‌اند و فروش آن‌ها مطابق با نیاز متقاضیان صورت می‌گیرد.

عملیات نورد در این کارخانه با استفاده از بهترین ابزارآلات ریخته‌گری انجام می‌شود و سرعت عملیات ریخته‌گری نیز نسبت به سایر تولیدکنندگان بالاتر است. به دلیل تفاوت در سیستم تولید، قیمت ورق سیاه تولیدی در این کارخانه نسبت به سایر کارخانه‌ها بالاتر خواهد بود؛ برای اطلاع از قیمت روز ورق سیاه می‌توانید به وب‌سایت پیوان که از مهم‌ترین تامین کنندگان قطعات و ورق‌های فولادی به شمار می‌رود، مراجعه کنید.

تولید ورق سیاه – تصویر 3

  • فولاد گیلان:

این کارخانه با استفاده از بهترین ایده‌ها در طراحی و ساخت، توانسته است ظرفیت تولید سالانه خود را به‌طور مداوم افزایش دهد که این امر به گسترش تولید محصولات منجر شده است. کارخانه فولاد گیلان ورق‌های سیاه را در ابعاد 1 و 1.5 متر تولید می‌کند تا بهترین کارایی را ارائه دهد. عرضه این محصولات با قیمت مناسب، باعث شده است تا این کارخانه به یکی از برترین تولیدکنندگان ورق سیاه تبدیل شود.

کارخانه‌های بالا تنها بخشی از تولیدکنندگان ورق سیاه در ایران به شمار می‌روند. جهت آشنایی بیش‌تر با محصولات این کارخانه‌ها و دیگر تولیدکنندگان می‌توانید به پیوان رجوع کنید تا ضمن مطلع شدن از جزئیات محصولات تولیدی توسط کارخانه‌های معتبر ایران، به خرید ورق گالوانیزه و دیگر قطعات فولادی بپردازید.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش شد تا شما با لیست مهم‌ترین کارخانه‌های تولید ورق سیاه و ظرفیت تولیدی آن‌ها آشنا شوید. به خاطر داشته باشید که داشتن تجربه‌ای خوب از کارخانه‌های تولید ورق سیاه نیازمند آگاهی و اطلاعات کافی درباره محصولات است. همواره تلاش کنید تا با داشتن قیمت‌های لحظه‌ای بازار فولاد کشور، ورق سیاه با کیفیتی را از بهترین کارخانه‌های تولیدی، متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.