چند نکته مهم برای خرید درب شیشه ای ساختمان

به گزارش گروه ساختمان:  در دنیای پیشرفته امروزه همه تجهیزات و دکوراسیون جلوه‌ای مدرن به خود گرفته‌اند و درب‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. درب‌های شیشه‌ای مینیمال و شفاف جایگزین مدل‌های چوبی شده‌اند و انواع ریلی و لولایی آن‌ها استفاده آسان‌تری دارند. با توجه به چند نکته مهم برای خرید درب شیشه ای، می‌توانید درب […]

به گزارش گروه ساختماندر دنیای پیشرفته امروزه همه تجهیزات و دکوراسیون جلوه‌ای مدرن به خود گرفته‌اند و درب‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. درب‌های شیشه‌ای مینیمال و شفاف جایگزین مدل‌های چوبی شده‌اند و انواع ریلی و لولایی آن‌ها استفاده آسان‌تری دارند. با توجه به چند نکته مهم برای خرید درب شیشه ای، می‌توانید درب متناسب با محیط خود را انتخاب کنید. آشنایی با ویژگی‌ها، ظاهر و قیمت انواع درب و سپس توجه به کاربری و نوع فضا تعدادی از نکته‌های مهم در این زمینه هستند.

خرید درب شیشه_ای – تصویر 1

نکات مهم قبل از خرید درب شیشه‌ای

امروزه در کمتر جایی می‌توان درب چوبی معمولی مشاهده کرد؛ زیرا با پیشرفت هنر دکوراسیون استفاده از درب‌های شیشه‌ای و شفاف روزه به‌روز بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد. درب‌های شیشه‌ای در دو نوع ریلی و لولایی عرضه می‌شوند که هرکدام انواع مختلفی دارند. قبل از انتخاب درب بهتر است چند نکته مهم برای خرید درب شیشه ای را به‌خاطر داشته باشید. در نهایت با مراجعه به مجموعه حرفه‌ای آرمان سازه می‌توانید درب شیشه‌ای ساختمان موردنظر خود را تهیه کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • آشنایی با انواع درب شیشه‌ای: قبل از خرید درب بهتر است با انواع درب شیشه ای اداری و درب شیشه ای ساختمان و ویژگی‌ها و جنس شیشه و… آن‌ها آشنا شوید تا انتخابی متناسب داشته باشید.
  • توجه به کاربری: هنگام خرید درب شیشه‌ای ساختمان اداری باید به نوع محیطی که قرار است درب در آن نصب شود توجه کنید. درب مناسب یک فضای مسکونی، اداری و تجاری با یکدیگر تفاوت دارند.
  • دکوراسیون فضا: بهتر است هنگام خرید درب شیشه‌ای به سبک دکوراسیون فضای داخلی توجه کنید. برخی از درب‌ها قابلیت نصب شیشه‌های رنگی و طرح‌دار دارند.
  • عرض و ارتفاع درگاه: یکی از چند نکته مهم برای خرید درب شیشه‌ای ساختمان مشخص کردن یک لنگه یا دولنگه بودن است. همچنین در برخی مکان‌ها بهتر است اندازه لنگه‌های درب با هم متفاوت باشد.
  • میزان تردد: هنگام خرید درب شیشه‌ای باید توجه کنید که قرار است در آن مکان رفت‌وآمد زیادی وجود داشته باشد یا خیر. برای مکان‌های پرتردد بهتر است از درب‌های شیشه‌ای مقاوم و فریم دار استفاده کرد.

کدام درب شیشه‌ای ساختمان را بخریم؟

درب شیشه ای انواع مختلفی دارند که هر کدام مناسب یک فضا هستند. این درب‌ها عبارتند از:

درب شیشه‌ای ریلی

با خرید درب شیشه ای ریلی که به آن‌ها درب کشویی نیز گفته می‌شود، دیگر از درب‌های اتوماتیک بی‌نیاز می‌شوید. این درب‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به درب‌های اتوماتیک داشته و عملکرد تقریباً یکسانی دارند. درب‌های شیشه‌ای ریلی برای محیط‌های کوچک مناسب هستند. تعدادی از انواع این نوع درب‌ها عبارت‌اند از:

  • درب شیشه‌ای ریلی فریم‌لس
  • درب شیشه‌ای ریلی فریم‌دار
  • درب شیشه ای ریلی اسپایدری

درب شیشه ای ریلی فریم لس

معماران امروزه سعی می‌کنند با استفاده از درب شیشه ای ظریف و زیبا، فضا را حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر جلوه دهند. درب‌های شیشه‌ای ریلی نوعی درب شفاف و زیبا هستند که می‌توان از آن‌ها برای مکان‌هایی مانند سالن‌های اداری، ساختمان‌های مسکونی، رستوران‌ها و… استفاده کرد. این درب‌ها از حداقل اجزای نگهدارنده برخوردار بوده و به دلیل داشتن یراق‌آلات مینیمال موردتوجه بسیاری از معماران داخلی قرار می‌گیرند. درب‌های ریلی در دو نوع توکار و روکار عرضه می‌شوند و مهم است که قبل از خرید درب، باتوجه به مکان و سلیقه خود نوع آن را مشخص کنید.

یکی از چند نکته مهم برای خرید درب شیشه‌ای ساختمان که معماران و سایر افراد باید قبل از خرید شیشه ای از آن اطلاع داشته باشند، نوع شیشه‌های درب است. درب‌های شیشه‌ای ریلی از شیشه‌های سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی‌متر تهیه می‌شوند‌. برخی اوقات با توجه به جزئیات سفارش می‌توان از شیشه دولایه ۵ میلی‌متر سکوریت لمینت شده، ساتینا یا رنگی طرح‌دار نیز استفاده کرد.

مزایای خرید درب شیشه ای فریم لس

اگر به دنبال درب ریلی هستید که ریل آن در سقف پنهان شود و تجهیزات اضافی دیده نشود، خرید درب شیشه ای فریم‌لس بهترین انتخاب است. از دیگر مزایای این درب‌ها می‌توان به‌جا گرفتن کم آن‌ها اشاره کرد. همچنین استفاده از درب‌های شیشه‌ای ریلی فریم‌لس در فضاهای کوچک باعث می‌شود وسعت دید افزایش پیدا کند. این درب‌ها در عین ظرافت و سادگی از استحکام بالایی برخوردار هستند و می‌توانید به مدت طولانی بدون نیاز به تعمیر و تعویض از آن‌ها استفاده کنید.

طول عمر این درب‌ها در مقایسه با درب‌های لولایی بیشتر است. از دیگر مزایای این درب‌ها می‌توان به امکان استفاده از چارچوب آلومینیومی اشاره کرد. شما می‌توانید چارچوب آلومینیومی را با رنگ‌های متناسب با دکوراسیون فضای خود سفارش دهید. تنوع بالا در مدل دستگیره، رنگ و نوع شیشه و امکان نصب آرام‌بند از دیگر مزایای خرید این درب‌های ریلی محسوب می‌شوند.

درب شیشه ای ریلی فریم دار

درب‌های شیشه‌ای ریلی فریم‌دار هم به‌اندازه نوع فریم‌لس ظریف و زیبا هستند. این درب‌ها به شکل کشویی باز و بسته شده و به دو صورت توکار و روکار تولید می‌شوند. جنس فریم این مدل درب شیشه ای معمولاً از آلومینیوم بوده و قابلیت رنگ‌پذیری دارند. این فریم‌های آلومینیومی احتمال شکستن شیشه درب در اثر ضربه را به حداقل می‌رسانند. علاوه بر این، شیشه‌های درب‌های ریلی فریم‌دار به دو صورت تک‌جداره و دوجداره قابل‌نصب هستند.

اگر می‌خواهید درب شما از حداکثر استحکام برخوردار باشد، توصیه می‌شود هنگام خرید، شیشه دوجداره را انتخاب کنید‌. این شیشه‌ها به دلیل مقاومت بالای خود در مکان‌های شلوغ و پرتردد کاربرد بالایی دارند. درب‌های شیشه‌ای فریم‌دار از انتقال گردوغبار نیز جلوگیری می‌کنند.

درب شیشه ای ریلی فریم دار – تصویر 2

مزایای خرید درب شیشه ای ریلی فریم دار

تنوع بالا در رنگ پروفیل و انتخاب شیشه از مهم‌ترین مزایای درب‌های شیشه‌ای فریم‌دار هستند. اگر می‌خواهید درب شیشه‌ای منزل یا محل کار شما با رنگ دکوراسیون فضای داخلی هماهنگ باشد، می‌توانید از شیشه‌های رنگی و دکوراتیو استفاده کنید. ریل این درب‌ها نیز همانند نوع فریم‌لس مخفی بوده و همچنین در فضاهای کوچک امکان دید چشم‌اندازی وسیع را ارائه می‌دهند. درب شیشه ای فریم‌دار تا ۵۰ دسی‌بل عایق حرارت و صدا است. با انتخاب این نوع سازه، صاحب دربی ظریف، مقاوم و دارای طول عمر بالا می‌شوید. این درب‌‌ها را می‌توان به‌صورت تلسکوپی نیز نصب کرد.

درب شیشه ای ریلی اسپایدری

درب‌های شیشه‌ای ریلی اسپایدری از دیگر درب‌های مقاومی هستند که علاوه بر زیبایی، امنیت بالایی را ارائه می‌دهند. جنس شیشه‌های این درب‌ها از سکوریت بوده و آن‌ها را می‌توان بدون سوراخ کردن سطح خارجی نصب کرد. این درب‌ها بدون نیاز به فریم، قاب و… نصب می‌شوند و چشم‌اندازی بدون وجود تجهیزات اضافی مانند پیچ و… ارائه می‌دهند. این درب شیشه ای از طراحی مینیمال برخوردار بوده و نصب آسان و سریعی‌ دارد.

مزایای درب های شیشه ای اسپایدری

قطعات نگهدارنده درب شیشه ای اسپایداری از جنس استیل ضدزنگ بوده و پس از مدتی دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند. این درب‌ها نصب راحت‌تری داشته و نیازی به زیرسازی ندارند. از مهم‌ترین مزایای این نوع درب‌ها می‌توان به طراحی مینیمال و مدرن آن اشاره کرد. درب‌های شیشه‌ای اسپایدری را می‌توان به‌صورت تک لنگه و دو لنگه نیز نصب کرد‌. همچنین این درب‌ها تنوع بالایی در نوع شیشه دارند و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون محیط خود از شیشه‌های رنگی، مات، لمینت شده و… استفاده کنید. شیشه‌های مات باعث ایجاد محدودیت در دید و حفظ حریم خصوصی می‌شود.

درب های شیشه ای لولایی

یکی از چند نکته مهم برای خرید درب شیشه ای ساختمان شناخت انواع درب است. قبل از انتخاب درب شیشه‌ای بهتر است کمی هم با درب شیشه ای لولایی آشنا شوید. این درب‌ها دارای یک فریم آلومینیومی بوده و در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارند. یراق‌آلات این نوع درب‌ها از استیل یا آلومینیوم ضدزنگ ساخته می‌شود و می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مرطوب بدون نگرانی درمورد زنگ‌زدگی و تغییر رنگ استفاده کرد. درب‌های شیشه‌ای لولایی انواع مختلفی دارند که بهتر است قبل از خرید با ویژگی‌ها و ساختار آن‌ها آشنا شوید تا تصمیم بهتری بگیرید.

درب – تصویر 3

درب شیشه ای دیما

درب شیشه ای دیما جایگزین مناسبی برای درب‌های چوبی است. این درب‌ها را داخل پروفیل‌های چارچوب قرار داده و در فضاهای اداری و مسکونی نصب می‌کنند. درب‌های دیما دارای نوارهای درزگیر Epdm هستند که باعث می‌شوند انتقال صوت و هوا به حداقل برسد. همچنین این درب‌ها تنوع بالایی در نوع شیشه دارند. شما می‌توانید درب شیشه‌ای دیما را با شیشه رنگی، سکوریت شفاف، بک پینک، لمینت رنگی و… سفارش دهید.

مزایای خرید درب شیشه‌ ای دیما

درب‌های شیشه‌ای دیما با پروفیل‌ها و لولاهای آلومینیومی در انواع رنگ‌های الکترواستاتیک و آنادایزهای گوناگون تولید می‌شوند؛ بنابراین شما می‌تواند پروفیل درب شیشه‌ای را متناسب با محیط خود انتخاب کنید. همچنین این نوع درب‌ها را می‌توان در حالت‌هایی مانند میانه قاب، لبه داخلی یا بیرونی قاب هم نصب کرد.

درب شیشه ای پریما

درب شیشه ای پریما نوعی درب فریم‌دار مینیمال است که ظاهری مدرن دارد. این نوع درب‌ها را می‌توان در دفاتر اداری، منازل مسکونی، حمام، سرویس بهداشتی، مستر و اتاق‌ها استفاده کرد. فریم‌های این درب‌ها از طراحی بسیار ساده و ظریفی برخوردار هستند. درب‌های شیشه‌ای پریما از انتقال صدا و حرارت جلوگیری کرده و از ترکیب رنگ‌های مختلفی برخوردار هستند. بهتر است قبل از خرید درب شیشه ای برحسب سلیقه خود بین رنگ‌های مختلف پروفیل یک مورد را انتخاب کنید. انواع شیشه‌هایی که می‌توان برای این درب‌ها استفاده کرد عبارتند از:

  • شیشه‌های مات (ساتینا یا سند بلاس)
  • رنگی (لاکوبل یا بک پینت)
  • طرح‌های چاپی

درب شیشه ای – تصویر 4

مزایای خرید درب شیشه ای پریما

پروفیل‌ها و لولاهای آلومینیومی این نوع درب‌ها تنوع بالایی دارند و با رنگ‌های الکترواستاتیک و آنادایز مختلف تولید می‌شوند. از دیگر مزایای این درب‌ها می‌توان به امکان استفاده از انواع شیشه و امکان چرخش درب در حالت ۹۰ درجه در یک طرف اشاره کرد. انواع درب شیشه ای پریما به نوارهای درزگیر EPDM مجهز هستند که قابلیت عایق بودن دارند. ازآنجایی‌که این درب‌ها دارای فریم هستند، می‌توان گفت در برابر ضربه مقاوم‌تر بوده و طول عمر بالایی دارند. آلومینیوم به کار رفته در این نوع درب‌ها ضدزنگ بوده و امکان استفاده از آن‌ها در محیط‌های مرطوب را فراهم می‌کند.

درب‌ شیشه پیوت استوپ ‌دار

درب‌های شیشه پیوت استوپ‌دار مجهز به سیستم هیدرولیکی بوده و به شکل اتوماتیک بسته می‌شوند. این درب‌ها به دلیل داشتن قابلیت عایق صوتی و حرارتی در مکان‌های پررفت‌وآمد کاربرد بالایی دارند. بدین ترتیب با استفاده از درب شیشه ای پیوت استوپ دار می‌توان هزینه‌های مربوط به نصب یک درب برقی اتوماتیک در مکان‌های مسکونی بزرگ و… را کاهش داد.

مزایای خرید درب شیشه ای پیوت استوپ دار

در این نوع‌ درب‌ها می‌توان انواع شیشه مانند شیشه رنگی، مات، ساده و… را استفاده کرد. همچنین این درب‌ها چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته و در زاویه ۰ تا ۹۰ درجه در حالت آرام‌بند قرار می‌گیرند. یراق آلات این درب‌ها را می‌توان توسط روکشی استیل پوشاند. شما می‌توانید از انواع رنگ‌های الکتروستاتیک برای پوشش استیل استفاده کنید. انواع درب شیشه ای مطمئن و شفاف را می‌توانید از مجموعه آرمان سازه تهیه کنید. به وسیله تماس با ما می‌توانید از مشاوره رایگان جهت انتخاب درب مناسب و باکیفیت نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

درب‌های شیشه‌ای در دودسته ریلی و لولایی جای می‌گیرند. قبل از اقدام به انتخاب و خرید شیشه ای بهتر است از چند نکته مهم برای خرید درب شیشه ای ساختمان اطلاع داشته باشید. هنگام خرید درب شیشه‌ای ابتدا باید درمورد انواع آن یعنی درب‌های فریم‌دار، بدون فریم، آرام‌بند، جنس لولا، جنس شیشه، رنگ شیشه و… اطلاعاتی کسب کنید. سپس با توجه به نوع مکان، اندازه محل نصب درب و دکوراسیون فضا می‌توانید درب شیشه‌ای متناسب را خریداری کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

ساخت ویلا شهرکی شمال