خرید بلوک سبک هبلکس سیپورکس موثر در کاهش هزینه ساختمان سازی

ایمنی و مقاومت سازه هدف اصلی مهندسان و ناظران ساختمان است که همواره در تلاش برای تحقق این هدف هستند. مصالح مقاوم و مناسب یکی از اصلی ترین موارد است که نقش بسیار مهمی در رابطه با این هدف به شمار می آید.علاوه بر این موضوع، هزینه نهایی نیز مورد دیگری است که اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین باید تدبیری اندیشید که هم امنیت و هم هزینه را برای ساخت یک پروژه ساختمانی در برگیرد.

به گزارش گروه ساختمان:  ایمنی و مقاومت سازه هدف اصلی مهندسان و ناظران ساختمان است که همواره در تلاش برای تحقق این هدف هستند. مصالح مقاوم و مناسب یکی از اصلی ترین موارد است که نقش بسیار مهمی در رابطه با این هدف به شمار می آید.علاوه بر این موضوع، هزینه نهایی نیز مورد دیگری است که اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین باید تدبیری اندیشید که هم امنیت و هم هزینه را برای ساخت یک پروژه ساختمانی در برگیرد.

بلوک سبک ساختمانی

بلوک سبک در مقایسه با انواع بلوک ساختمانی به دلیل ویژگی و مزایای منحصربه فرد خود و داشتن استانداردها و تاییدیه های ضروری به عنوان بهترین بلوک عایق ساختمان سازی محسوب می شود که از آن برای ساخت انواع ساختمان کاربرد دارد. بلوک سبک در برندهای مختلفی در بازار موجود است که مشهورترین آن سیپورکس، هبلکس، پرین، لیکا و… است که دارای ابعاد متنوعی هستند. فناوری تولید این بلوک ها اتوکلاو می باشد که با نام بلوک اتوکلاو یا بلوک aac نیز شناخته می شود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه استفاده ازاین بلوک موجب کاهش هزینه ها می شود.

بلوک هبلکس (بلوک سیپورکس)

از بلوک سیپورکس در بسیاری از پروژه های بزرگ مانند هتل ایران مال، اسپیناس پالاس، برج میلاد، برج الهیه، جهان کودک، بازار دلگشا 15 خرداد و بسیاری از ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده شده است. این بلوک‌ سبک مقاومت بسیار بالایی دارند و به واسطه همین مقاومتشان، در زمینه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فاکتورهایی مانند وزن پایین، دوام بالا، عایق بودن، جذب پایین آب و … جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که باعث شده‌اند در دنیای امروز بلوک هبلکس به ‌عنوان یکی از پرطرفدارترین بلوک‌های ساختمانی شناخته شود. موارد اولیه استفاده شده در روند ساخت این محصولات، باعث شده این بلوک‌ها، نقطه ذوب بالایی داشته باشد و در برابر آتش‌سوزی از خودشان ضعف نشان ندهند. به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای امروز، بلوک هبلکس یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای ساخت ‌و ساز می‌باشد زیرا در کنار سبک بودن، دوام بسیار خوبی دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا سازه‌ای مستحکم و عایق داشته باشید.

مزایای بلوک سبک و استفاده از آن در ساختمان سازی

مزایای بلوک سبک – تصویر 2

در این بخش به مزایای بلوک هبلکس در ساختمان سازی می پردازیم . بلوک سبک دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که موجب شده است تا به یکی از پرکاربردترین و پر طرفدارترین مصالح برای دیوار چینی سازه تبدیل شود. از جمله بارزترین امتیازات این بلوک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر زلزله
  • عایق آتش و حرارت
  • عایق صوتی
  • سوراخ کاری و برشکاری آسان
  • سازگاری با محیط زیست
  • عایق انرژی
  • نیاز به مصالح کم
  • دارای سایزهای متنوع
  • ابعاد بزرگتر نسبت به بلوک سیمانی
  • افزایش سرعت در دیوار چینی
  • سبک بودن بلوک هبلکس
  • قیمت مناسب نسبت به سایر بلوک ها
  • قابلیت بازیافت قطعات شکسته
  • صرفه جویی در هزینه های کارگر و زمان کار
  • کاهش بار مرده ساختمان

بلوک سبک ارزان ‌تر است یا بلوک سیمانی ؟

بلوک سیمانی یا بلوک سبک – تصویر 3

هنگام مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سبک هبلکس یا سیپورکس، یکی از مهم‌ترین نکاتی که ذهن شما را به خودش درگیر می‌کند، قیمت این محصول می‌باشد. طبق اطلاعات موجود، شما برای تهیه بلوک هبلکس باید حدود سه برابر بلوک سیمانی هزینه کنید؛ اما نباید زاویه‌ دید خودتان را روی قیمت این محصول نگه دارید. به‌ طور کلی به واسطه وزن سبک و اندازه بزرگ‌تر به نسبت بلوک‌ سیمانی، شما می‌توانید با بلوک هبلکس در مدت زمان سریع‌تر و با نیروی کار کمتری سازه‌ مدنظر خود را بسازید. علاوه‌ بر این موضوع، نتیجه کار نیز در انتها کیفیتی بالاتری خواهد داشت. پس به ‌طور کلی، شاید شما نیاز داشته باشید برای خرید بلوک هبلکس هزینه بیشتری در مقایسه با بلوک سیمانی بپردازید، اما در ادامه مطمئن خواهید بود که سازه مدنظر شما از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

مقاوت بلوک سبک در برابر زلزله

مطابق با آیین نامه استاندارد 2800 ساختمان استفاده از بلوک سبک سیپورکس هبلکس به علت مقاومت بالا در برابر زلزله در صنعت ساخت و ساز توصیه شده است. طبق آزمایش ها و تست هایی که از بلوک های سیپورکس در رابطه با زلزله انجام شده، این بلوک را در محیط شبیه سازی زلزله قرار دادند و در 10 مرحله با شدت های مختلف بررسی کردند. در انتهای این مراحل هیچ ترک و آسیبی به بلوک ها وارد نشد و به عنوان بهترین بلوک با مقاومت بالا در برابر زلزله شناخته شده است. همچنین به دلیل وزن سبک این بلوک ها، باعث کاهش بار مرده ساختمان نیز می شود.

چسب بلوک سیپورکس – تصویر 4

استفاده از چسب بلوک و حذف ملات ماسه سیمان

بلوک های سبک ساختمانی به دلیل فرایند فناوری متفاوت نیاز به ملات ماسه و سیمان ندارد و با استفاده از چسب بلوک سیپورکس به راحتی و باقدرت چسبندگی بالا، بلوک ها کنار هم قرار می گیرد. مزیت استفاده از چسب، مقاومت بالا و خاصیت عایق بودن آن است. در نتیجه در صورت استفاده از بلوک سبک در دیوارچینی، ماسه، سیمان، گچ، آهک و … حذف می شود که این امر موجب کاهش هزینه ها می شود.

توجه: در ساختمان سازی اگر متراژ یا فضای کمی برای سرویس بهداشتی درنظر گرفته می شود، باید از لوازمی که باعث صرفه جویی در فضا می شود،  مانند وال هنگ گبریت و توالت فرنگی دیواری استفاده نمود. از این دو محصول در انواع دکوراسیون داخلی استفاده می شود و مزایای قابل توجهی به همراه دارد.

استفاده از بست اتصالات بلوک و حذف وال پست و میلگرد بستر

در صورت استفاده از این نوع بلوک در ساختمان سازی نیازی به وال پست و یا میلگرد بستر نیست و به جای این اقلام باید از بست اتصالات یا بست مکانیکی استفاده کرد و با قیمت ناچیز می توانید آن را از شرکت سازه سبک آرسام تهیه نمایید. 3 نوع بست اتصال برای اتصال دیوارها به هم و ستون ها موجود است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت سیپورکس به نشانی Siporex.ir مراجعه نمایید. همچنین می توانید با مشاوران ما به شماره 09193016045 – 02188780480 در تماس باشید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

ساخت ویلا چقدر هزینه دارد