نکات کلیدی در زمان اجرای گریل استخر

مراحل نصب گریل استخر به گزارش گروه ساختمان: به مجموعه‌ای از نوارهای پلاستیکی باریک که از طریق پین به یکدیگر متصل می‌شوند، گریل استخر می‌گویند. جنس گریل عموما از ABS، استیل ضدزنگ و گالوانیزه و پلاستیک پلی‌پروپیلن تهیه شده است و در طرح‌های آج‌دار، فنری، استپ‌دار و موج‌دار موجود هستند. گریل در قطعات و ابعاد مختلف توسط […]

مراحل نصب گریل استخر

به گزارش گروه ساختمان: به مجموعه‌ای از نوارهای پلاستیکی باریک که از طریق پین به یکدیگر متصل می‌شوند، گریل استخر می‌گویند. جنس گریل عموما از ABS، استیل ضدزنگ و گالوانیزه و پلاستیک پلی‌پروپیلن تهیه شده است و در طرح‌های آج‌دار، فنری، استپ‌دار و موج‌دار موجود هستند. گریل در قطعات و ابعاد مختلف توسط پین‌های موجود به یکدیگر متصل می‌شوند و در انواع مختلف گریل‌ها حداقل 1 و حداکثر 3 پین برای اتصال به یکدیگر دارند. با توجه به ابعاد کانال و گاتر‌های اطراف استخر، نوع گریل موردنیاز خود را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که در برخی موارد، جنس کانال (جوب) ساخته‌شده برای هدایت آب سرریز استخر از پلی‌پروپیلن یا پی‌وی‌سی می‌باشد. کانال از جنس پی‌وی‌سی از طول عمر بیشتری برخوردار است و براثر گذر زمان رسوب نمی‌بندد و نمی‌شکند. از قیمت بسیار به‌صرفه تری برخوردار است و در کمترین زمان ممکن با نیروی کار کمتری قابل اجرا می‌باشد. به این نوع کانال پیش‌ساخته، گاتر گفته می‌شود.

مراحل نصب:

  1. ابتدا از انتخاب گریل لازم برای محیط استخر خود آگاهی پیدا کنید. پیشتر درمورد انواع آن توضیح داده ایم.
  2. گاتر و جوب‌های اطراف استخر را از وجود جلبک، گل‌ولای و زباله پاک‌سازی کرده و شست‌و‌شو دهید. در صورت فشارشویی، مراقب سلامتی جنس گاتر و محل نصب گریل باشید.
  3. گریل‌‌های انتخاب‌شده را با توجه به حالت پیم، یکی‌یکی روی گاتر نصب کنید.
  4. پس از هر نصب، از صافی و تراز بودن گریل و لق نزدن و استحکام آن مطمئن شوید.
  5. با انجام تست آب، از کارکرد صحیح گریل و گاتر مطمئن شوید.

نکات مهم در نصب گریل استخر

  • با توجه به شکل هندسی جوب‌ها، ابعاد دهانه جوب، ارتفاع جوب و ابعاد نبشی ساخته‌شده، باید از گریل استخر متناسب با آن استفاده شود تا به هنگام اجرای گریل استخر و استفاده مکرر، مشکلی ایجاد نشود.
  • بهتر است قبل از اجرای گریل استخر به ابعاد ثابت و استاندارد گاتر‌های استخری توجه کنید تا بعد از خرید برای نصب گریل استخر به مشکلی بر نخورید.
  • گریل استخر باید نسبت به محیط استخر ازنظر کیفی استحکام زیادی در برابر پوسیدگی، تغییر رنگ یا لایه‌لایه شدن داشته باشد.
  • گریل‌‌های استخری با توجه مقاومت‌هایشان دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال مقاومت در برابر ترک و خردشدن حاصل از تابش نور خورشید و اشعه یو وی، خوردگی براثر استفاده از شوینده‌ها و مواد اسیدی و برخورد با مواد شیمیایی سخت مانند کلر.
  • گریل‌های پروپیلن عموما مخصوص محوطه‌های سرپوشیده و گریل‌های ای بی ای برای محوطه‌های رو باز هستند.
  • برای استخر و جکوزی‌های قوس دار، گریل‌‌های تک پین و برای استخر یا جکوزی‌های بدون قوس گریل‌‌های دو پین و سه پین مناسب هستند.
  • گریل‌‌های استخری از جنس ورق گالوانیزه یا استیل، همگی در طول قطعات 100 سانتی‌متری تولید می‌شوند و مناسب استخر و جکوزی‌های بدون قوس هستند.
  • گریل‌‌های فلزی برخلاف گریل‌‌های پلاستیکی، دوام بیشتری دارند؛ اما ازنظر ابعاد، از تنوع کمتری برخوردارند و فقط می توان آن‌ها را دور استخر‌های بدون قوس اجرا کرد.
  • گریل استخری به‌غیراز ایجاد ایمنی، بیشتر برای جلوگیری از لیزخوردن افراد کنار استخر و جکوزی موثر است. توصیه می‌شود از نصب گریل مناسب با نوع سطح دل خواه برای هر محل در اطراف استخر یا جکوزی آگاه شوید.

نگهداری و مراقبت از گریل استخر

  • نظافت و تمیزکردن گریل استخری با توجه به جنس آن، با مواد شیمیایی امکان‌پذیر است و همچنین دسترسی به جوب و رسیدگی به آن با برداشتن گریل و استفاده از واترجت بسیار آسان و سریع می‌باشد. البته فشار بیش از حد ممکن محل نصب گریل را معیوب می‌کند.
  • بعضی از گریل‌ها مقاومت زیادی در برابر کلر و انواع مواد شیمیایی دارند که هنگام نظافت استخر به کار می‌روند.
  • چندی یکبار از سلامت گریل‌ها مطمئن شوید. تمامی ورودی و خروجی‌های گریل نصب‌شده را بررسی کرده و از لق نزدن آن اطمینان حاصل کنید.
  • خرید گریل مناسب برای هر محیطی، نگهداری از آن را آسان‌تر می‌کند. به هنگام خرید گریل استخر برای فضای رو باز، باید گریل خریداری‌شده از جنس بی اس باشد تا در برابر تابش نور آفتاب مقاوم باشد و تغییر رنگ یا تغییر شکل ندهد. گریل‌های پلی‌پروپیلن مخصوص استخر‌های سرپوشیده و گریل‌های استیل یا گالوانیزه که برای هر دو محوطه استفاده می‌شوند.
  • در پاکیزگی و تمیزی گریل دقت کامل داشته باشید و در صورت شکستگی یا ترک، آن را تعویض کنید تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود. پس از شنا، بدن کاملا خیس است و احتمال سُرخوردن زیاد است. اگر گریل هم دچار آسیب باشد، صدمات جدی به فرد وارد می‌شود.
    • از دویدن و راه‌رفتن طولانی‌مدت بر گریل‌ها خودداری کنید. وسیله‌های شخصی را بر آن‌ها نگذارید و وقتی بدن خیس است، مراقب رفت‌وآمد خود باشید.
    • مشکلات رایج و راه‌حل‌ها: محیط‌های اسیدی و پرفشار:
      • اگر با ترک خوردن و خورده شدگی گریل مشکل دارید، گریل استیل مقاومت وزنی و اسیدی بسیار زیادی دارد و برای کاربردهای خانگی یا صنعتی مناسب است.

      محیط‌های گرم با تابش مستقیم آفتاب:

      • درصورتی‌که گریل خریده‌شده در برابر حرارت آفتاب ترک می‌خورد، گریل گالوانیزه تهیه کنید. گریل گالوانیزه برای محوطه‌هایی ساخته‌شده است که به پوشش مقاوم در برابر حرارت و مواد شیمیایی نیاز دارند.
      • از خرید گریل‌های استخری پلی‌پروپیلن برای محوطه باز خودداری کنید. این نوع گریل به‌علت نداشتن مواد آنتی یو وی گزینه مناسبی برای اجرا در فضای روباز با تابش مستقیم نور آفتاب نیست و بعد از مدتی استفاده در محوطۀ روباز، رنگش به زردی تغییر می‌کند و شکل ظاهری آن دفرمه می‌شود.
      • گریل استخر از جنس ای بی اس دارای مواد آنتی یو وی بوده و در برابر تابش نور آفتاب کاملا مقاوم است. گریل استخر از جنس پلی‌پروپیلن در محوطه‌های سرپوشیده به کار می‌رود.
      • جنس گریل پلاستیکی استخر از مواد اولیه درجه‌یک و گرانول غیر بازیافته است که نقش بزرگی در کیفیت و طول عمر آن ایفا می‌کند.

      باید توجه کرد که نادیده‌گرفتن هر اشتباهی در نصب گاتر نیز سبب می‌شود عیب و نقص‌های زیادی در خروجی نهایی باشد. مهم‌ترین معضلی که می‌تواند در یک نصب غیراستاندارد گاتر دیده شود، عدم تخلیه‌ی آب به هنگام بارندگی و آب‌گرفتگی محیط است. این مسئله برای سلامت و عمر گریل نیز مهم می‌‎باشد.

منبع: https://akofix.com/

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

مراحل ساخت ویلا فلت