انواع جکوزی ، یک راهنمای کامل قبل از خرید جکوزی خانگی

یکی از لوکس ترین، پرفایده ترین و محبوب ترین تجهیزات حمام در خانه های آپارتمانی، ویلایی و همچنین مجموعه های ورزشی، انواع جکوزی ها هستند. جکوزی ها نه تنها برای استراحت و تسکین بدن درد مفید هستند، بلکه از نظر ارتقاء سلامت روان، کاهش تنش های ذهنی و ایجاد آرامش روانی نیز نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی روزمره ایفا می کنند.

به گزارش گروه ساخت ویلا: یکی از لوکس ترین، پرفایده ترین و محبوب ترین تجهیزات حمام در خانه های آپارتمانی، ویلایی و همچنین مجموعه های ورزشی، انواع جکوزی ها هستند. جکوزی ها نه تنها برای استراحت و تسکین بدن درد مفید هستند، بلکه از نظر ارتقاء سلامت روان، کاهش تنش های ذهنی و ایجاد آرامش روانی نیز نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی روزمره ایفا می کنند.

این وسیله لوکس و کاربردی در مدل‌ های مختلفی ارائه شده و هر یک از مدل ‌های آن با امکانات و تجهیزات ویژه خود، به نیازهای مختلفی از کاربران پاسخ می ‌دهد. از انواع جکوزی‌ خانگی که مناسب استفاده در حمام‌ و فضاهای کوچک هستند، گرفته تا جکوزی‌ های بزرگ و چند نفره که بیشتر در ویلاها، هتل‌ ها و مراکز تفریحی و ورزشی نصب می ‌شوند، جکوزی ها تنوع بسیار بالایی دارند. در این مقاله، درباره انواع جکوزی خانگی و ویلایی، به تفصیل پرداخته شده و راهنمای کاملی برای خرید انواع جکوزی می باشد.

عمران مدرن از معتبرترین مراجع فروش اینترنتی وان جکوزی از برندهای مطرح ایرانی با بهترین قیمت است. به دلیل همکاری مستقیم شرکت عمران مدرن با برندها و تولیدکنندگان وان و جکوزی، قیمت های ارائه شده در سایت عمران مدرن بسیار مناسب تر از سایر فروشندگان است. همچنین تمامی کالاهای وان و جکوزی عمران مدرن، با گارانتی معتبر سازنده ارائه می ‌شوند. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید، نحوه ارسال و یا استعلام به روزترین قیمت وان حمام و قیمت جکوزی خانگی با شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ تماس حاصل فرمایید.

انواع جکوزی مدل مستطیل

جکوزی‌ های مدل مستطیل، به عنوان یکی از محبوب ‌ترین و کاربردی ‌ترین انواع جکوزی ها شناخته می شوند. این مدل‌ جکوزی با ابعاد و اندازه ‌های مختلف و طراحی های متنوع، از ظرفیت تک ‌نفره گرفته تا مدل ‌های بزرگ تر چند نفره، به راحتی می‌ تواند با فضاهای مختلف سازگار شده و نیازهای مختلف کاربران را برآورده سازند. طراحی مستطیلی این جکوزی ‌ها با گوشه ها و خطو صاف، امکان استفاده بهینه از فضا را فراهم آورده و آن ها را به گزینه ‌ای ایده ‌آل برای نصب در حمام ‌های خانگی، حیاط و حتی سالن های ورزشی تبدیل کرده است. همچنین این مدل‌ جکوزی به دلیل طراحی ساده خود، هماهنگی بی ‌نظیری با انواع سبک‌ های دکوراسیون دارند. جکوزی‌ های مستطیلی با ابعاد کوچکتر برای حمام ‌های کوچک، بالکن یا فضاهای داخلی مناسب هستند. در حالی که مدل‌ های بزرگتر را می‌ توان در فضاهای باز و ویلایی نصب کرده و تجربه ‌ای شبیه به استخرهای کوچک فراهم نمود.

انواع جکوزی مدل کنجی یا سه گوش

انواع جکوزی های خانگی مدل کنجی، از انتخاب ‌های کارآمد برای استفاده بهینه از فضای موجود در حمام های کوچک به شمار می ‌آیند. جکوزی‌ های سه گوش در ابعاد مختلفی تولید و متناسب با نیازها و محدودیت‌ های فضای کاربران طراحی شده ‌اند. این مدل جکوزی‌ ها، به دلیل طراحی منحصر به فرد خود به شکل سه گوش، می توانند به راحتی در کنج‌ های حمام، بالکن و یا اتاق هتل ها نصب شوند. بدین ترتیب، حداکثر استفاده از فضای موجود را ممکن می ‌سازند. به همین جهت اگر قصد تهیه جکوزی یک نفره یا دونفره برای یک حمام یا فضای کوچک دارید، خرید انواع جکوزی آپارتمانی مدل سه گوش را پیشنهاد می کنیم.

انواع وان جکوزی گرد

انواع وان جکوزی ‌های گرد به دلیل طراحی زیبا و جذاب و همچنین ویژگی‌ های کاربردی خود، یکی از پرطرفدارترین انواع جکوزی ‌ها بوده و برای استفاده در فضاهای مختلف نیز مناسب هستند. به دلیل فرم گرد این جکوزی ها و قرارگیری کاربران به صورت دایره وار در آن، حس صمیمیت بیشتری میان کاربران ایجاد شده و می ‌توانند راحت تر با یکدیگر تعامل کنند. حداقل ظرفیت تعداد نفرات جکوزی های گرد، عموما سه نفر می باشد. به همین دلیل جکوزی های گرد یکی از بهترین انتخاب ها برای فضای باز، ویلاها و سالن های ورزشی می باشند. جکوزی های گرد در ابعاد، جنس بدنه و ظرفیت های مختلف برای پاسخ به نیازها، کاربردها و سلایق متفاوت افراد تولید می شود.

انواع وان جکوزی خانگی کابین دار

برخی افراد به دنبال انواعی از جکوزی بوده که علاوه بر قابلیت نصب در حمام، قابلیت نصب در گوشه اتاق را نیز داشته باشد. وان جکوزی های کابین دار، همان طور که از نامشان مشخص است، به صورت ترکیبی از وان جکوزی با کابین دوش می باشند. به همین دلیل می توان علاوه بر بهره بردن از مزایای استراحت در وان جکوزی، در کابین دوش نیز به صورت ایستاده استحمام نمود. بسیاری از افراد خرید جکوزی های کابین دار را نسبت به انواع جکوزی های معمولی و بدون کابین ترجیح می دهند. زیرا فضای محصور کابین، از پاشیده شدن آب در هنگام استحمام یا استراحت در جکوزی به فضای بیرونی، جلوگیری می کند.

انواع جکوزی توکار و روکار

انواع وان و جکوزی در حالت کلی به دو دسته جکوزی های توکار و روکار تقسیم بندی می شوند. تفاوت اصلی جکوزی توکار با جکوزی روکار در نحوه نصب و طراحی آن‌ ها است. در حالی که جکوزی‌ های روکار به صورت مستقل بر روی سطح زمین قرار می‌ گیرند و به راحتی جابجا می ‌شوند، انواع جکوزی ‌های توکار به ‌صورت دائم در محل نصب شده و نیاز به طراحی دقیق و حفاری دارند.

از مزیت‌های جکوزی روکار، می توان به نصب آسان و سریع، قابلیت جابجایی و انعطاف ‌پذیری بیشتر در انتخاب مکان نصب جکوزی اشاره نمود. علاوه بر آن، جکوزی ‌های روکار به دلیل آنکه نیازی به حفاری و ایجاد تغییرات ساختاری برای نصب ندارند، برای افرادی که در فضاهای اجاره ‌ای زندگی می ‌کنند، گزینه خوبی محسوب می‌ شوند.

از مزیت ‌های جکوزی ‌های توکار نیز می‌ توان به ایجاد نمایی یکپارچه و هماهنگ با محیط، استحکام و دوام بیشتر جکوزی و ایجاد فضایی لوکس و مجلل اشاره کرد. این نوع جکوزی ‌ها به دلیل اینکه بخشی از ساختار کلی محیط هستند، معمولاً ظاهری زیبا و شبیه به استخر ایجاد می کنند.

انواع وان جکوزی آکواریومی

انواع جکوزی‌ های خانگی آکواریومی، به عنوان یکی از منحصر به فردترین و لوکس ‌ترین انواع جکوزی ‌ها شناخته می شود. این مدل جکوزی‌ به دلیل شفافیت قسمتی از پانل و شیشه ‌های مقاومی که در آن ها به کار رفته است، نمای زیبا و بی ‌نظیری از ترکیب آب و نور ایجاد می‌ کنند. زیرا جکوزی‌ های آکواریومی معمولا با سیستم‌ های نورپردازی پیشرفته ‌ای همراه بوده و ترکیب نور و آب، فضای رویایی و آرامش‌ بخشی را برای کاربران به ارمغان می‌ آورد. این جکوزی ها در ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید شده و برای حمام های کوچک آپارتمانی گرفته تا هتل های لوکس و ویلاهای بزرگ، مناسب هستند.

انواع جکوزی های چند نفره

انواع جکوزی های چندنفره، انتخاب محبوبی برای سپری کردن‌ لحظاتی لذت‌ بخش در کنار اعضای خانواده و دوستان محسوب شده و اغلب در فضاهای باز مانند حیاط یا کنار استخرها نصب می ‌شوند. این جکوزی‌ ها با ظرفیت‌ های متنوع، از دو نفره گرفته تا بیش از هشت نفره، طراحی شده ‌اند. جکوزی‌های ۲ تا ۴ نفره، با اندازه‌ متوسط، برای خانواده ‌های کوچک یا دوستان نزدیک مناسب هستند. این جکوزی ها اغلب دارای تجهیزاتی مانند جت‌ های ماساژور قابل تنظیم، سیستم‌ گرمایشی و کنترل‌ دیجیتال بوده که امکان تنظیم دما و شدت ماساژ را به دلخواه کاربران، فراهم می‌ کنند. انواع وان و جکوزی‌ های شش تا هشت نفره نیز برای جمع ‌های بزرگ تر خانوادگی یا دوستانه طراحی شده‌ اند. این مدل‌ جکوزی ها، علاوه بر امکانات استاندارد، معمولاً دارای امکانات اضافی مانند گرمکن، فیلتراسیون و تصفیه آب، سیستم‌ نورپردازی LED، بلندگوهای پخش موسیقی و همچنین موتورهای پر قدرت هستند.

قیمت انواع جکوزی خانگی

انواع وان جکوزی های موجود در بازار، قیمت های مختلفی دارند. زیرا قیمت انواع جکوزی خانگی ، تحت تاثیر عواملی مانند ابعاد، امکانات، ظرفیت و برند آن متفاوت خواهد بود. جنس بدنه جکوزی نیز از عوامل مهم دیگر در تعیین قیمت انواع جکوزی است. جکوزی‌ هایی که از مواد باکیفیت و مقاوم در برابر خوردگی و تغییرات دما ساخته شده‌ اند، نسبت به مدل‌ هایی که از مقاومت و کیفیت پایین تری برخوردارند، قیمت بیشتری دارند. استفاده از مواد اولیه مرغوب نه تنها دوام و عمر طولانی‌ تری را تضمین می‌ کند، بلکه از نظر بهداشتی و مقاوم بودن در برابر رشد انواع قارچ و جلبک نیز اهمیت دارد.

با اطلاع از عوامل تعیین کننده قیمت انواع جکوزی ، به تصمیم گیری و انتخاب وان جکوزی مناسب کمک می کند. در حالت کلی می توان گفت که قیمت انواع جکوزی خانگی از قیمت وان ساده ایرانی بالاتر است. وان های ساده، تجهیزات پیچیده و پیشرفته ای مانند پمپ و موتور جکوزی، جت های ماساژور، اسکیمر و چراغ هالوژن ندارند. به همین دلیل طبیعتا قیمت تمام شده آن ها از قیمت انواع وان جکوزی ارزان تر خواهد بود.

مقایسه ابعاد انواع جکوزی با قیمت

ابعاد جکوزی، یکی از عوامل کلیدی و تعیین ‌کننده در قیمت‌ گذاری آن ها محسوب می شود. هر چه جکوزی ابعاد بزرگتری داشته باشد، طبیعتاً مواد اولیه بیشتری برای ساخت آن مورد نیاز بوده که این امر به افزایش هزینه‌ تولید و قیمت انواع جکوزی منجر می‌ شود. به همین دلیل قیمت جکوزی ۴ نفره نسبت به انواع جکوزی های یک نفره ، بیشتر است. انواع جکوزی آپارتمانی کوچک که به طور معمول برای استفاده فردی یا دونفره طراحی شده‌ اند، با ابعادی کمتر از ۱۹۰ سانتی متر مربع ، قیمت‌ کمتری نسبت به جکوزی های بزرگ ویلایی و چند نفره دارند.

جکوزی ‌های بزرگ چند نفره که برای استفاده خانوادگی یا گروهی طراحی شده‌ اند، ابعاد بزرگی دارند. این جکوزی ‌ها نه تنها فضای بیشتری اشغال می‌ کنند، بلکه به تجهیزات پیشرفته ‌تر و قوی نیاز دارند. این امکانات پیشرفته به همراه نیاز به متریال بیشتر برای ساخت جکوزی، همگی به افزایش قابل توجه قیمت انواع وان و جکوزی منجر می ‌شوند.

تاثیر امکانات انواع جکوزی بر قیمت

در انتخاب و خرید انواع وان جکوزی ، امکانات و تجهیزات نقش بسزایی در تعیین مقدار نهایی قیمت انواع وان جکوزی دارند. به دلیل امکانات متنوع و پیشرفته ای که جکوزی ها دارند، از قیمت های متنوعی نیز برخوردار هستند. هر کدام از این امکانات می ‌توانند به طور قابل توجهی بر قیمت کلی انواع وان جکوزی خانگی و ویلایی تأثیر بگذارند. از جمله امکاناتی که تأثیر زیادی بر قیمت جکوزی می گذارند، می ‌توان به سیستم‌ های ماساژور، نورپردازی، سیستم‌ گرمایشی، سیستم تصفیه آب و تعداد و رنگ شیرآلات جکوزی اشاره کرد. هرچه یک جکوزی از امکانات پیشرفته تری برخوردار بوده و مجهزتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین هنگام انتخاب جکوزی، با در نظر داشتن امکانات مورد نیاز خود، به مراتب تصمیم‌ گیری بهتر و خریدی مناسبتر خواهید داشت. اگر قصد تهیه جکوزی برای دیسک کمر دارید، توجه به قدرت و تعداد جت های ماساژور، اهمیت بسیاری دارد.

خرید انواع جکوزی

با توجه به تنوع بالا و فواید جکوزی ‌ها، انتخاب و خرید جکوزی مناسب، می‌ تواند تأثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی و سلامت افراد داشته باشد. جکوزی های موجود در بازار تنوع بسیاری بالایی داشته و در انواع سایزها، مدل ها، ظرفیت ها و تجهیزات مختلف عرضه می شوند. به همین دلیل، تحقیق و بررسی دقیق قبل از خرید، امری ضروری به شمار می ‌آید.

اولین مرحله، تعیین کاربرد و هدف از خرید جکوزی است. آیا به دنبال یک جکوزی‌ کوچک برای استفاده شخصی و نصب در حمام آپارتمان خود هستید و یا به جکوزی‌ بزرگتر برای فضای باز ویلا نیاز دارید؟ برای هر یک از این نیازها، نوع خاصی از جکوزی مناسب است.

پس از تعیین نیاز و کاربرد، انتخاب ابعاد مناسب جکوزی اهمیت زیادی دارد. انواع جکوزی ‌های خانگی معمولاً با ابعاد کوچک‌ و امکانات پایه‌ نظیر جت‌ های ماساژور عرضه می ‌شوند؛ در حالی که جکوزی‌ های ویلایی با ابعاد بزرگتر، موتورهای قویتر، سیستم‌ تصفیه آب و سیستم صوتی دارند. بررسی فضای موجود و پیش‌بینی هزینه ‌های نصب و نگهداری نیز از جمله نکات کلیدی در انتخاب جکوزی مناسب است.

در مراحل بعد، توجه به جنس بدنه جکوزی و برند آن نیز مهم است.برندهای مطرح ایرانی به دلیل کیفیت بالای محصولات، خدمات پس از فروش مطلوب و قیمت مناسب، انتخاب بسیار خوبی هستند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.