کانال اسپیرال از تولید تا طراحی و اجرا

کانال اسپیرال یکی از انواع کانال انتقال هوا است که به خاطر شکل خاصی که دارد به نام کانال اسپیرال شناخته می‌شود. این نوع کانال‌ها یکی از عناصر مهم در سیستم‌های تهویه صنعتی امروزی محسوب می‌شوند و برای همین اگر قصد دارید یک سیستم تهویه صنعتی مناسب برای پروژه صنعتی خود طراحی و اجرا کنید، […]

کانال اسپیرال یکی از انواع کانال انتقال هوا است که به خاطر شکل خاصی که دارد به نام کانال اسپیرال شناخته می‌شود. این نوع کانال‌ها یکی از عناصر مهم در سیستم‌های تهویه صنعتی امروزی محسوب می‌شوند و برای همین اگر قصد دارید یک سیستم تهویه صنعتی مناسب برای پروژه صنعتی خود طراحی و اجرا کنید، لازم است که حتما از کانال اسپیرال اطلاعات دقیق داشته و بدانید که بهترین شرکت برای سپردن کارهای طراحی و اجرا کدام است.

یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و اجرای کانال اسپیرال شرکت اسپیرالی است که کانال‌های اسپیرال مورد نیاز پروژه‌های صنعتی کوچک و بزرگ زیادی را طراحی و اجرا کرده است. این شرکت در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین قیمت کار طراحی و اجرای کانال اسپیرال را برای شما انجام داده و برای همین جزو بهترین شرکت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

کانال اسپیرال چیست

اولین قدم برای اجرای یک سیستم تهویه صنعتی مناسب این است که بدانیم کانال اسپیرال چیست و چرا به طور گسترده مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته است. در گذشته یعنی تا قبل از اواسط قرن بیستم، تنها کانال‌های انتقال هوا یا سیال چهارگوش در سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در اواسط قرن بیستم بود که مهندسان دریافتند برای بالا بردن بازدهی سیستم‌های تهویه صنعتی که نیاز روز بود، لازم است که طراحی هندسی کانال‌ها را از چهارگوش به چرخشی تغییر دهند. این شد که ابتدا ایده ساخت این نوع کانال‌ها شکل گرفت و بعد از مدتی تکنولوژِی ساخت آن‌ها فراهم شد و در نهایت نیز شرکت‌های بزرگ ساخت سیستم‌های تهویه آمریکایی توانستند اولین کانال‌های اسپیرال دنیا را بسازند.

در ایران نیز شرکت اسپیرالی پیشگام طراحی و تولید کانال اسپیرال محسوب می‌شود. این نوع کانال با یک تکنولوژی خاص که امکان اتصال ورق‌های فلزی مختلف را به‌صورت چرخشی به یکدیگر ممکن می‌کند ساخته می‌شود و برای همین توانایی ساخت آن‌ها در اختیار همگان نیست. این نوع کانال‌ها در ابعاد گوناگون با متریال مختلف ساخته شده و در پروژه‌های مسکونی و صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. امکان رنگ بندی آن‌ها وجود داشته و بازدهی آن‌ها صد در صد است. برای همین در پروژه‌های صنعتی مثل پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بیشترین کاربرد را دارند زیرا در این صنایع توانایی انتقال آلودگی هوا به محیط بیرون با بازدهی صد در صد بسیار مهم است.

کانال اسپیرال صنعتی

اکثر کانال‌های اسپیرال به شکل کانال اسپیرال صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند. نوع صنعتی کانال اسپیرال تفاوت زیادی با کانال اسپیرال مسکونی ندارد فقط این که استفاده از ورق‌های گالوانیزه فولادی در آن‌ها باعث شده در عین سبکی، مقاومت بسیار بالایی داشته باشند که البته مهم‌ترین نیاز یک محیط صنعتی محسوب می‌شود. در زمینه طراحی و اجرای کانال اسپیرال صنعتی شرکت اسپیرالی پیشگام تمام شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود زیرا هم خط تولید انحصاری این نوع کانال‌ها را در اختیار دارد و هم به مواد اولیه بسیار ارزانی دسترسی داشته و همین موارد باعث شده که پروژه‌های کانال‌کشی اسپیرال صنعتی با شرکت اسپیرالی بسیار ارزان تمام شوند.

اگر هم درباره کیفیت کار شرکت اسپیرالی سوالی در ذهن شما نقش بسته کافی است اشاره کنیم که این شرکت پروژه طراحی و اجرای کانال‌های اسپیرال صنعتی شرکت‌ها و ادارات بزرگی مثل ایران خودرو، سایپا، شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی، دی جی کالا، بانک تجارت و ده‌ها شرکت و اداره بزرگ دیگر را در رزومه خود دارد. وجود یک خط تولید کانال اسپیرال اختصاصی در این شرکت کار را برای مهندسان آن بسیار ساده کرده زیرا همان لحظه که کانال را طراحی می‌کنند، نمونه تولید شده را تحویل گرفته و به عوامل اجرایی می‌دهند تا سر پروژه برده و با کمترین هزینه آن را اجرا کنند.

ساخت ویلا جدید