بهترین رنگ پلی اورتان برای کابینت

به گزارش گروه ساخت ویلا: رنگ های پلی اورتان یکی از بهترین رنگ ها برای اجرای کابینت هستند و طرفدران زیادی دارند. زیبایی و مقاومت بالای رنگ پلی اورتان همراه با تنوع رنگی بالا از مهم ترین ویژگی های کابینت پلی اورتان می‌باشد. انتخاب رنگ پلی اورتان برای کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین سوالاتی هست […]

به گزارش گروه ساخت ویلا: رنگ های پلی اورتان یکی از بهترین رنگ ها برای اجرای کابینت هستند و طرفدران زیادی دارند. زیبایی و مقاومت بالای رنگ پلی اورتان همراه با تنوع رنگی بالا از مهم ترین ویژگی های کابینت پلی اورتان می‌باشد. انتخاب رنگ پلی اورتان برای کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین سوالاتی هست که افراد قبل از خرید کابینت های پلی اورتان ( رنگ شده با رنگ گلی اورتان) با آن مواجه می شوند. در ادامه به بررسی انتخاب بهترین رنگ پلی اورتان برای کابینت می‎‌پردازیم.

بهترین رنگ پلی اورتان برای کابینت - تصویر 1

بهترین رنگ پلی اورتان برای کابینت – تصویر 1

کابینت پلی اورتان سفید

تقریبا می‌توان گفت رنگ سفید در اکثر متریال ها و سبک ها حرف اول را می‌زند. کابینت های پلی اورتان سفید از محبوب ترین کابینت ها در صنعت کابینت سازی می‌باشد. وجود رنگ سفید علاوه بر درخشندگی فضا، باعث می شود فضا بزرگتر از حالت عادی دیده شود و از این رو طرفداران زیادی دارد. اجرای کابینت پلی اورتان سفید بخصوص در سبک نئوکلاسیک منجر به خلق کابینت هایی بسیار زیبا می‌شود.

همچنین ترکیب کابینت سفید با رنگ های شاد مانند آبی و طلایی و … زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌کند.

کابینت پلی اورتان سفید - تصویر 2

کابینت پلی اورتان سفید – تصویر 2

کابینت پلی اورتان سبز

تا چند سال قبل عموم مردم در انتخاب رنگ کابینت تمایل به استفاده از رنگ هایی مثل قهوه ایی و تیره داشتند. اما در سال های اخیر استقبال از رنگ های شاد بیشتر شده است و رنگ هایی مانند سبز، آبی و… جایگاه ویژه ایی در کابینت سازی دارند. استفاده از کابینت پلی اورتان سبز جلوه ایی خاص به آشپزخانه داده و باعث به وجود آمدن حس خوب در آشپزخانه می‌شود. همچنین ترکیب این رنگ با رنگ طوسی نیز باعث به وجود آمدن کابینت های زیبایی می‌شود.

کابینت پلی اورتان آبی

یکی از شیک ترین رنگ های پلی اورتان برای دکوراسیون آشپزخانه رنگ آبی می‌باشد. این رنگ کابینت در دو حالت آبی روشن و آبی تیره اجرا می‌شود و هر کدام از حالت ها زیبایی های مخصوص خود را دارند. سفارشات کابینت پلی اورتان آبی نیز به مانند مدل سبز آن بسیار بیشتر از سابق شده و برای سبک های مدرن و نئوکلاسیک بسیار مناسب هستند.

کابینت پلی اورتان آبی - تصویر 3

کابینت پلی اورتان آبی – تصویر 3

کابینت مشکی پلی اورتانی

در نگاه اول به نظر می‌رسد که کابینت پلی اورتان مشکی جذابیت خاصی نداشته باشد و باعث خفه شدن فضا شود. اما درخشندگی و براقیت رنگ پلی اورتان مشکی و ترکیب آن با دستگیره های طلایی باعث خلق کابینت هایی فوق العاده زیبا می‌باشند و برخلاف تصور باعث جذابیت و لاکچری بودن محیط آشپزخانه می‌شود.

کابینت پلی اورتان خاکستری

رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی قابلیت ترکیب با رنگ های مختلفی همچون رنگ زرد دارد و از این رو استفاده از این رنگ نیز بیشتر هست. کابینت های پلی اورتان خاکستری در سبک مدرن استفاده بیشتری نسبت به سایر سبک ها دارند.

کابینت پلی اورتان براق

در ساخت کابینت های پلی اورتان عمدتا سعی می‌شود که رنگ کابینت براق باشد. به نقل از سایت آکس وود:

شیوه‌ی ساخت رنگ پلی اورتان به گونه‌ای است که این کابینت را در هر رنگی که تمایل داشته باشید و با درصد براق بودن دلخواه، می‌توانید سفارش دهید. کابینت پلی اورتان براق، بیشتر بر پایه‌ی روغن است که همین موضوع باعث میشود دوام و ماندگاری آن، کمی بیشتر از نمونه‌های مات است. براق بودن کابینت به درخشندگی و روشن بودن فضای کلی آشپزخانه کمک می‌کند و باعث میشود نور بازتاب بیشتری در فضای آشپزخانه داشته باشد. خصوصا مدل کابینتهای براق در سبک کابینت مدرن بسیار پرطرفدار هستند.

کابینت پلی اورتان براق - تصویر 4

کابینت پلی اورتان براق – تصویر 4

نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ پلی اورتان برای کابینت

انتخاب رنگ کابینت، مثل انتخاب رنگ لباس برای یک مهمانی مهم است! باید هم به سلیقه‌تان بیاید، هم با بقیه اجزای خانه هماهنگ باشد و هم فضای آشپزخانه‌تان را زیباتر کند. پس چه چیزی مهم‌تر از این است که بهترین رنگ پلی اورتان را برای کابینت‌تان انتخاب کنید؟

  • رنگ، زبان دکوراسیون شماست: رنگی را انتخاب کنید که شخصیت شما را نشان دهد. دوست دارید آشپزخانه‌ای آرام و کلاسیک داشته باشید یا ترجیح می‌دهید مدرن و پر انرژی باشد؟
  • هماهنگی، کلید یک طراحی موفق: رنگ کابینت باید با رنگ دیوارها، کفپوش و حتی لوازم برقی آشپزخانه‌تان جور در بیاید.
  • نور و فضا، دو عنصر جادویی: رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره آن را دنج‌تر نشان می‌دهند. پس به اندازه و نور آشپزخانه‌تان هم فکر کنید.
  • مد را دنبال کنید، اما سبک خودتان را فراموش نکنید: از رنگ‌های مد روز الهام بگیرید، اما رنگی را انتخاب کنید که سال‌ها برایتان جذاب باشد

سخن پایانی

با توجه به رنگ های معرفی شده در این مقاله لازم به ذکر هست که انتخاب بهترین رنگ پلی اورتان برای کابینت پولیشی یک امر سلیقه ایی می‌باشد و شما می‌توانید با بررسی دکوراسیون آشپزخانه خود و رنگ های مورد علاقه بهترین موارد را انتخاب کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.