چگونه یک مبل برای خانه انتخاب کنیم

چگونه یک مبل برای خانه انتخاب کنیم مبل راحتی پادشاه اتاق نشیمن است و نحوه انتخاب آن را در این پست توضیح می دهیم. برای تصمیم گیری خوب چه عناصر کلیدی را باید در نظر گرفت؟ کدام یک حتی در طول سال ها راحت تر خواهد بود؟ مبل نه تنها به دلیل حجمش ستاره اتاق […]

چگونه یک مبل برای خانه انتخاب کنیم

مبل راحتی پادشاه اتاق نشیمن است و نحوه انتخاب آن را در این پست توضیح می دهیم.

برای تصمیم گیری خوب چه عناصر کلیدی را باید در نظر گرفت؟ کدام یک حتی در طول سال ها راحت تر خواهد بود؟ مبل نه تنها به دلیل حجمش ستاره اتاق نشیمن است، بلکه یکی از وسایلی است که ما بیشتر از آن استفاده می کنیم.

او همیشه یک شاهد خاموش و همدست لحظات مشترک است. برای خواندن، برای استراحت، برای کل خانواده … ما پیشنهاد کرده ایم که هنگام خرید مبل خود انتخاب درستی داشته باشید. ما برای تمام اشکالات شما راه حل می دهیم! راهنمای کامل برای تجدید مبلی راحت.

نحوه انتخاب مبل برای ماندگاری

هنگامی که برای خرید مبل راحتی می روید، سه اطلاعات اساسی را با خود همراه داشته باشید: اندازه های اتاق نشیمن، توزیع آن و، اگرچه ممکن است گفتن این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما چند نفر در روز از آن استفاده خواهند کرد. اگر به فروشگاه فیزیکی می روید، مدل های مختلف را امتحان کنید.

حسین میرا مدیر و طراح دکوراسیون ای ئی میگوید: به‌جز انتخاب نوع صندلی‌های ثابت یا متحرک، موتوردار و غیره، باید روش‌های مختلف نشستن روی مبل راحتی را امتحان کرد.

از طرف دیگر، اگر تصمیم به خرید آنلاین مبل دارید، اندازه‌گیری‌ها را از نزدیک ببینید، فروشنده را تأیید کنید و بررسی کنید که آیا مبل دیدگاهی از خریداران دیگر دارد یا خیر، آنها به شما کمک بسیاری می‌کنند تا راحت تر تصمیم بگیرید. و در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر با فروشگاه تماس بگیرید. آنها مطمئناً در هر چیزی که نیاز دارید به شما کمک خواهند کرد.

کلیدهایی برای دانستن اینکه آیا مبل راحتی دارد یا خیر

باسن: هنگام نشستن، باسن هرگز نباید بیشتر از زانو فرورفته باشد تا نشستن برای شما سخت نباشد.
پاهایتان روی زمین: وقتی پشت خود را به پشتی مبل تکیه می دهید، باید بتوانید پاهایتان را هم روی زمین نگه دارید.
قسمت پایین کمر: با قرار گرفتن پشت روی پشتی، کلیه ها باید محافظت شوند و از سر خوردن بدن به پایین جلوگیری شود.
توجه به زانوها: هنگام نشستن نباید لبه صندلی به پشت زانو فشار بیاورد.
تکیه گاه را فراموش نکنید: و باید بتوانید بازوی خود را روی دسته تکیه دهید، که باید در ارتفاع آرنج باشد، نه پایین تر.

اهمیت ساختار خوب

مبل یک ماموریت پیچیده دارد: سازگاری با کل خانواده و همه مواردی که از آن استفاده می کنید – تماشای تلویزیون، خواندن، گپ زدن.. “میرا” می گوید: مبل های باکیفیت طوری طراحی شده اند که سال ها دوام بیاورند. اما چگونه بفهمیم موردی که انتخاب می کنیم «با کیفیت» است؟ این سه الزامی است که باید رعایت شود:

  1. ساختار چوبی یا فلزی جامد – فولاد یا آلومینیوم.
  2. سیستمی از تسمه ها یا فنرهای زیگزاگ داشته باشید که از بالشتک ها پشتیبانی می کند. چه این سیستم باشد چه سیستم دیگر، ایده آل این است که حداقل پنج نوار موازی با شاسی با پنج عمود برای هر صندلی داشته باشید.
  3. اینکه پاها جزئی از ساختار مبل هستند. زیرا آنهایی که پیچ هستند ناایمن تر هستند و هنگام جابجایی مبل برای تمیز کردن، معمولاً شل می شوند.

برای بررسی مقاومت آن، ترفند معمار داخلی aekala را به کار ببرید: “برای بررسی اینکه آیا یک مبل در برابر استفاده روزانه مقاومت می کند یا خیر، این است که یکی از پایه های جلویی آن را ۱۵ سانتی متر از زمین بلند کنید. اگر دیگری تا همان ارتفاع بلند شود این است که چهار چوب مبل مقاوم است.”

نشیمن و پارچه یک مبل خوب چگونه است

برای اینکه یک مبل راحت باشد، نباید نرم یا سفت باشد. به گفته کارشناسان، “پر کردن لایه نشیمن مبل، باید با کیفیت بالا باشد. امروزه، به عنوان مثال، فوم های با مقاومت بالا که کمی تغییر شکل می دهند استفاده می شود.” با این حال، به عنوان یک قانون کلی، پشتی باید نرم تر از صندلی باشد. فوم ویسکوالاستیک، فنر یا فوم پلی اورتان HR که دارای مقاومت و دوام زیاد و تغییر شکل کمی است، گزینه های معمول هستند. تکیه گاه ها باید از پر، فیبر توخالی سیلیکونی با قابلیت بازیابی بالا یا فوم HR ساخته شوند. توصیه می شود برای بازیابی تراکم و عدم از دست دادن راحتی، لایه فوم را هر ۵-۶ سال یکبار تعویض کنید.

یکی دیگر از عواملی که مقاومت مبل را تعیین می کند، تنفس پذیر بودن آن است. و برای آن، اثاثه یا لوازم داخلی ضروری است. هرچه تنفس آن بیشتر باشد، راحتی بیشتری به شما می دهد. بالشتک نیز کلیدی برای تنفس آن خواهد بود. کدام بهترین است؟ برای صندلی ها از پر غاز یا اردک برای راحتی آنها استفاده می شود – البته قیمت آنها بالاست. ترکیب مبل با کوسن ها نیز مهم است: آن ها را انتخاب کنید که راحت باشند، پرهای بیشتری داشته باشند و به خوبی با پشت شما سازگار شوند.

بهترین تودوزی برای مبل

روکش نخی برای مبل

الاستیک، روکشی مقاوم است و به راحتی تغییر شکل نمی دهد.
تازه است و همین امر آن را ایده آل می کند تا جلوه ای طبیعی به مبل شما و همراه با آن به اتاق نشیمن شما ببخشد.
در هزار رنگ و طرح، روکشی بسیار سازگار با انواع دکوراسیون است.

تودوزی شنیل برای مبل

بسیار نرم است زیرا دارای مخلوطی از پارچه است که ظاهری مخملی به آن می دهد.
با مخلوطی از الیاف مصنوعی و طبیعی، مقاومت بیشتری دارد و کمتر چین و چروک می شود.
به دلیل رنگین کمانی که دارد قابل تغییر است که باعث می شود با توجه به نور دریافتی تغییر رنگ دهد.

روکش چرمی برای مبل

این نوع روکش دوام بی نظیری دارد. و حتی پوشیدن آن یک ویژگی تزئینی دارد.
سازگار با انواع محیط ها، از مدرن ترین تا کلاسیک ترین.
هر ۴ یا ۶ ماه یکبار با یک پارچه خیس شده در آب و با کرم مخصوص تمیز می شود.

تودوزی فنی مبل

مقاومت آن در برابر لکه ها مشخص می شود.
با درمان “Aqua Clean” که اجازه می دهد هر لکه ای را فقط با آب پاک کنید.
این روکش با تنوع بافت و رنگ، با هر سبکی سازگار است.

مبل سفید انتخاب خوبی است

وضوح آن باعث می شود که از نظر بصری کمتر اشغال شود و همچنین با هر رنگ یا طیف رنگی ترکیب می شود. علاوه بر این، یک مبل سفید به افزایش متر و نور کمک می کند. سفید روشن است و اگر نور خورشید را دریافت کند، آن را بیشتر منعکس می کند. در عین حال لحنی است که وزن بصری مبل را کاهش می دهد و با وجود اینکه مدل بزرگی است، به نظر می رسد که فضای کمتری را اشغال می کند. مبل های سفید همه چیز را دارند!

یکی دیگر از ویژگی های آن این است که به شما امکان می دهد برای دفعات خیلی کم دکوراسیون خود را تغییر دهید، زیرا یک پایه خنثی است که فقط با جزئیات می تواند با هر سبک یا فصلی سازگار شود. رنگ و پارچه کوسن ها را تغییر دهید تا هم مبل و هم اتاق نشیمن متفاوت به نظر برسند. همچنین باید توجه داشت که باعث ایجاد حس نظم می شود. رنگ سفید برای چشم آرامش بخش است و فضاهای آرامی را ایجاد می کند، جلوه ای که حس هماهنگی و نظم را در اتاق نشیمن افزایش می دهد.

و در آخر به این نکته اشاره کنید که مبل سفید تمیزتر از چیزی است که به نظر می رسد. بهتر است روکش قابل جابجایی و روکشی بسیار مقاوم مانند پنبه یا شنل انتخاب کنید. بدین ترتیب در صورت ایجاد لکه، شستن روکش کافی بوده و در حد نو خواهد بود. و یک ترفند: روکش پارچه ای – شنل یا مخملی – لکه ها را بیشتر پنهان می کند.

پوشش، سبک و محافظ

اگر بچه دارید، روکش مبل به شما این امکان را می دهد که از اثاثیه آن محافظت کنید و تمیز کردن اغلب آن آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، آنها تصویر اتاق را در یک لحظه تغییر می دهند. با روکش رنگی می توانید ظاهر اتاق را تجدید کنید. شما می توانید برای هر زمان از سال، یکی متفاوت داشته باشید.

برخی هستند که کاملا با هر ساختاری سازگار می شوند، حتی مبل های راحتی و مبل هایی با سیستم های مکانیزه.

مبل هایی با مزیت اینکه از اتاق نشیمن بهره می برند

مبل هایی با فضای زیر صندلی شزلون وجود دارد که برای نگهداری پتو یا کوسن ایده آل است. و سایرین با قفسه‌هایی در کناره‌های دسته‌ها که برای نگهداری اشیاء کوچک مانند کتاب و کنترل مناسب هستند. حتی می‌توانید آن‌ها را با صندلی‌های کشویی، هماهنگ با تکیه‌گاه‌ها و که در کمتر از یک دقیقه به صندلی‌ها تبدیل می‌شوند، پیدا کنید. همچنین برخی با بلندگوهای یکپارچه وجود دارند که می توانند به موبایل یا تلویزیون متصل شوند.

مبل‌های تخت‌خواب‌شو نیز مکانیسم‌های خود را بهبود بخشیده‌اند و اکنون بسیار راحت‌تر و آسان‌تر برای استفاده هستند. و سایر مبل ها دارای لوازم جانبی مانند سینی یا میزهای کناری هستند که برای مواقعی که میز قهوه مناسب نیست، مناسب است.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.