راهنمای خرید مینی فرز

فرز یک ابزار کاربردی برای بسیاری از مشاغل است و کمتر حرفه‏ای است که در فعالیت خود چندین بار از این ابزار استفاده نکرده باشد. این دستگاه در دو مدل بزرگ و کوچک طراحی شده است که مینی فرز نوع کوچک این ابزار است. این ابزار به‏دلیل داشتن اندازه مناسب، معمولا برای کارهای غیرصنعتی و […]

فرز یک ابزار کاربردی برای بسیاری از مشاغل است و کمتر حرفه‏ای است که در فعالیت خود چندین بار از این ابزار استفاده نکرده باشد. این دستگاه در دو مدل بزرگ و کوچک طراحی شده است که مینی فرز نوع کوچک این ابزار است. این ابزار به‏دلیل داشتن اندازه مناسب، معمولا برای کارهای غیرصنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‏گیرد.

مینی فرز انواع مختلفی دارد و همین امر کار را برای یک کارگر صنعتی، مکانیک، آهنگر یا کاربر خانگی تبدیل به چالش می‌کند. درنتیجه قبل از خرید، شما باید اطلاعاتی درباره قدرت موتور و اندازه صفحه برش داشته باشید. اگر می‏خواهید درباره راهنمای خرید مینی فرز اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

مینی فرز چیست؟

مینی فرز ابزاری است که برای برش وسایل مختلفی مورد استفاده قرار می‏گیرد و شما می‏توانید به‎راحتی از آن استفاده کنید. مینی فرز قابل حمل است و برای بسیاری از کارهای فنی مورد استفاده قرار می‏گیرد. یکی از کارهایی که با این ابزار می‏توانید به‏راحتی انجام دهید، برش است. درواقع بااستفاده از مینی فرز شما می‎توانید سنگ، کاشی، بتن، فلز یا مواد نرم‏تری مانند پلاستیک، چوب و… را برش دهید. همچنین با نصب پولیشر این امکان وجود دارد که از آن برای صیقل دادن سطوح مختلف استفاده کنید.

اگر شما قصد خرید مینی فرز را دارید باید بدانید که انتخاب مینی فرز مناسب کار راحتی نیست، شما باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. تنوع مدل و برندهای مختلف در بازار بسیار زیاد است، به‏همین دلیل بدون تحقیق شما نمی‏توانید یک دستگاه فرز مناسب را انتخاب کنید.

کاربرد مینی فرزها

از مینی فرز برای ازبین بردن اضافه‌های آهن از سطح یک قطعه فلز، چوب یا… استفاده می‏کنند. همچنین این ابزار برای ایجاد برش در فلزات با ضخامت کم مورد استفاده قرار می‏گیرد. درواقع از صیقل و سنگ‌زنی تا برش، بخشی از کاربردهای این دستگاه است. درحالت کل کاربرد مینی فرز را می‌توان در سه دسته اصلی برش سطوح، پرداخته کردن و پاکسازی سطوح و آماده‌سازی سطوح بیان کرد.

راهنمای خرید مینی فرز و نکات مهمی که برای خرید مینی فرز باید رعایت کنیم؟

اگر شما قصد خرید ابزار برای  خانه خود را دارید، یکی از تجهیزات مورد نیاز مینی فرز است. این ابزار برای برش و سایش بسیار کاربردی است. در هنگام خرید شما باید به مشخصات، بررسی و قیمت و خرید ابزار آلات توجه کنید و اگر از نوع مینی فرز انتخابی خود آگاهی لازم را ندارید، می‏توانید به سایت ابزارچی مراجعه کنید. این سایت معتبر همه اطلاعات مورد نیاز برای خرید مناسب مینی فرز را برای شما فراهم کرده است. بنابراین باتوجه به تنوع محصولات و برندهای مختلف، بهتر است قبل از انتخاب مینی فرز به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

توجه به سرعت دستگاه

امروزه مینی فرزهایی‌‌‌ باقابلیت تنظیم سرعت در بازار موجود است. سرعت این مینی فرز‎ها در چند حالت مختلف تنظیم می‏شوند. برای افرادی که تازه‌کار هستند سرعت دستگاه باید برروی عدد ۱ باشد تا کنترل بیشتری بر روی کارشان داشته باشند، آن‏ها بعد از مدتی کارمی‏توانند سرعت دستگاه را افزایش دهند.

توجه به ساختار مینی ‌فرز

یکی دیگر از نکاتی که درهنگام خرید مینی فرزها باید به آن توجه کنیم، سهولت کار با دستگاه است. زیرا ممکن است شما چندین ساعت به‏طور مداوم بادستگاه کار کنید. درنتیجه باید از ابزارهای استاندارد استفاده کنید. یکی از این ابزارهای پرکاربرد و موثر در بهتر شدن نتیجه کار، مینی فرز است که باید استاندارد باشد.

درواقع اساسی‎ترین فرق مینی فرز با فرز در وزن آن‏ها است. بنابراین مدلی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و هنگام کار احساس راحتی کنید. همچنین اگر دسته مینی ‌فرز ضخامت زیادی داشته باشد و سایز آن بیش از اندازه بزرگ یا کوچک باشد، قادر به کنترل آن در حین کار نیستید.

توان و قدرت مینی فرز

اگر قیمت مینی فرز برای شما مهم نیست و می‏خواهید دستگاهی برای کارهای صنعتی و نیمه صنعتی خریداری کنید، شما باید محصولی باموتور بالا را انتخاب کنید. درواقع هرچه قدرت دستگاه بیشتر باشد، قدرت و سرعت چرخش آن نیز بیشتر است و هرچقدر قدرت موتور مینی ‌فرز بیشتر باشد، قدرت بالاتری خواهد داشت. همچنین باافزایش قدرت موتور، وزن، صدا و ارتعاش دستگاه نیز بیشتر می‌‌شود.

توجه به منبع تغذیه دستگاه

یکی از نکات مهمی که درهنگام خرید مینی فریز باید به آن توجه کنید، منبع تغذیه است. منبع تغذیه مینی فرز می‎تواند از طریق برق، هوای فشرده و باتری باشد، که هریک از آن‏ها مزایا و معایبی دارند. انتخاب اشتباه آن‌ها می‏تواند از بهبود بهره‎وری جلوگیری کند. اما مینی برش برقی پرکاربردترین نوع آن است.

قابلیت دسته کمکی

استفاده از دسته کمکی کنترل و تسلط شما روی دستگاه را افزایش می‌دهد. درواقع اگر شما از دسته کمکی مینی فرز استفاده کنید، هنگام کار بادستگاه کنترل بیشتری خواهید داشت. رایج‏ترین نوع دستگیره‏، دستگیره ضد لرزش است. در این نوع، ارتعاش کمتری از دستگاه به کاربر انتقال داده می‎شود. همچنین می‌توانید دسته کمکی را در سمت مینی فرز نصب کنید تا همزمان با دو دست دستگاه را بگیرید، در این حالت کار کردن با دستگاه برایتان ساده‌تر می‌شود.

اندازه دیسک مینی فرز

قطر صفحه برش باتوجه به قدرت موتور مشخص می‌شود، بنابراین هر چقدر اندازه بزرگتری داشته باشد، قدرت موتور نیز بیشتر است. برای ظریف‌کاری بهتر است دستگاه با صفحه برش کوچک را انتخاب کنید، زیرا دیسک‏های بزرگتر برای چنین کاری مناسب نیستند.

توجه به نوع دسته دستگاه

توجه به نوع دسته‌ دستگاه از دیگر نکاتی است که درهنگام خرید مینی فرز باید به آن توجه کنید. دستگاه می‏تواند دارای دسته بلند یا کوتاه باشد، شما باید متناسب بانیاز خود این دسته‏ها را انتخاب کنید. مینی فرز بادسته کوتاه برای گوشه‌هایی که بسته است و امکان ورود به آن قسمت وجود ندارد، مناسب است. اما اگر روی قسمت‌های باز کار می‌کنید، انتخاب مینی فرز دسته بلند مناسب‌تر است. معمولا برای کارهای خانگی و نیمه صنعتی از مینی فرز با دسته کوتاه استفاده می‏کنند.

پیشنهاد می‏کنیم برای خرید آنلاین مینی سنگ با ارزان‏ترین قیمت بازار به فروشگاه ابزارچی مراجعه کنید تا با مشورت گرفتن از کارشناسان متخصص و باتجربه، بهترین محصول را متناسب بانیاز خود انتخاب و خریداری کنید.

خرید مینی فرز

اگر یک مینی فرز باعملکرد و کیفیت ساخت بالا و برای کارهای فنی می‏خواهید، شما باید ابتدا به کیفیت آن محصول توجه کنید. درمرحله بعد باید به نکاتی مانند میزان کیفیت محصول، طول عمر، ماندگاری و قیمت محصول توجه کنید. شما می‏توانید این محصول را از فروشگاه ا بزارچی خریداری کنید.

ابزارچی یک فروشگاه اینترنتی ابزارآلات باهدف فروش مستقیم ابزارآلات به مشتریان است که اصالت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه را تضمین می‎کند. این فروشگاه معتبر همواره سعی کرده است تا محصولات خود را باکمترین سود به مشتریان ارائه دهد. تا فرصت خدمت رسانی به تعداد بیشتری از کاربران را در سراسر کشور پیدا کند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.