آکواپلاس، محصول جدید شرکت کی پلاس (کناف ایران)

پنل مسلح سیمانی با نام جدید آکواپلاس مجدد به سبد محصولات کی پلاس اضافه شد. آکواپلاس ، محصولی نوآورانه و کاربردی در صنعت ساختمان آکواپلاس یا پنل مسلح سیمانی ، یکی از محبوب ترین محصولات شرکت کی پلاس (کناف ایران)، در بین کارفرمایان، پیمانکاران و معماران می باشد که در بسیاری از پروژه های شاخص […]

پنل مسلح سیمانی با نام جدید آکواپلاس مجدد به سبد محصولات کی پلاس اضافه شد.

آکواپلاس ، محصولی نوآورانه و کاربردی در صنعت ساختمان

آکواپلاس یا پنل مسلح سیمانی ، یکی از محبوب ترین محصولات شرکت کی پلاس (کناف ایران)، در بین کارفرمایان، پیمانکاران و معماران می باشد که در بسیاری از پروژه های شاخص کشور مانند کتابخانه دانشگاه سمنان، مجتمع پلاتینیوم، مجتمع دیپلمات ولنجک، بیمارستان تات و … از آن استفاده شده است.

اگر سازنده، پیمانکار یا معمار هستید، به احتمال زیاد، نام آکواپنل یا پنل مسلح سیمانی به گوشتان خورده است. این محصول پس از گذشت ۴ سال، با نام آکواپلاس، مجدد به سبد محصولات شرکت کی پلاس اضافه شده است.

در این مقاله، قصد داریم شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم و به موارد استفاده از آن را بپردازیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی شرکت کی پلاس (کناف ایران)

شرکت کی پلاس (کناف ایران)، با ظرفیت تولید بیش از ۳۹ میلیون مترمربع انواع صفحات روکش دار گچی در سال، به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیستم های ساخت و ساز خشک در ایران به شمار می رود. گستره محصولات این شرکت شامل ملزومات سیستم های ساخت و ساز خشک و متعلقات آن نظیر صفحات روکش دار گچی، سازه های فولادی گالوانیزه سبک، انواع سیستم های سقف کاذب و دیگر محصولات ساختمانی با آخرین فناروی می‌باشد.

معرفی آکواپلاس – محصول جدید شرکت کی پلاس

صفحات مسلح سیمانی آکواپلاس، ترکیبی فشرده از سیمان پرتلند، پرلیت منبسط شده و سنگدانه های سبک می باشند که پشت و روی آن ها با شبکه توری فایبرگلاس مخصوص مسلح شده است. این محصول به صورت انحصاری در ایران به وسیله شرکت کی پلاس (کناف ایران)، به بازار عرضه می شود. به علت عدم استفاده از هرگونه الیاف سلولزی و افزودنی های غیر آلی در فرایند تولید، این صفحات کاملاً در برابر رطوبت و شرایط متنوع جوی و اقلیمی مقاوم بوده، امکان رشد میکروارگانیزم هایی مانند قارچ یا کپک در آن ها وجود نداشته و مشکلاتی نظیر افزایش حجم و ابعاد، گسیختگی، افزایش ابعاد و … در آن ها رخ نمی دهد.

ساختار دیوار خارجی با استفاده از صفحات مسلح سیمانی ” آکواپلاس ” راهکاری مناسب و بهینه جهت اجرای دیوارهای پیرامونی ساختمان ها به جای ساختارهای سنتی است و از آن در بسیاری از پروژه های داخل و خارج کشور استفاده می شود.

از ویژگی های این ساختار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن بسیار سبک
  • ضخامت بسیار کم
  • قوس پذیری بالای محصول
  • سهولت در برش دادن محصول
  • مشخصات عملکردی فراتر از الزامات مقررات ملی ساختمانی کشور در زمینه عایق بندی حرارتی و صوتی
  • مقاومت در برابر حریق
  • کاهش بارهای مرده ساختمان
  • تسریع عملیات اجرایی
  • کاهش هزینه های گزاف سازه ای
  • آسایش ساکنین در حین بهره برداری از ساختمان نموده
  • دوام طولانی مدت آن در برابر عوامل مخرب جوی

مزایای استفاده از آکواپلاس چیست؟

به کارگیری آکواپلاس مزایای بسیار زیادی دارد؛ از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختار کامل، با دوام و مقاوم؛ جایگزین دیوارهای آجری و بلوکی سنتی
  • رطوبت کنترل شده دیوار با استفاده از لایه های آب بند و بخاربند مخصوص
  • وزن بسیار کم و کاهش بار مرده ساختمان
  • ضخامت کم ساختار و افزایش فضای مفید داخل ساختمان
  • مشخصات عملکردی فراتر از الزمات مقررات ملی ساختمانی کشور (عایق حرارت، صدا و مقاوم در برابر آتش)
  • امکان اجرای ۲۲۵ مترمربع دیوار خارجی بدون نیاز به تعبیه درز انبساط
  • ارائه اجزاء ساختار کامل (ادوات اتصال، بتونه، ماستیک، نوار درزگیر و شبکه توری (توسط شرکت کی پلاس)
  • امکان اجرای سقف و دیوارهای قوسی شکل

کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه سمنان، نمونه پروژه اجرا شده با پنل مسلح سیمانی

آکواپلاس در چه مواردی کاربرد دارد؟

در موارد مختلف مانند ساخت انواع دیوارها و نماهای خارجی، پوشش نمای داخلی تونل ها، بازسازی نماها، ساخت دیوارهای جداکننده و در فضاهای خشک و مرطوب مانند استخر، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می توان از آکواپلاس استفاده کرد.

مجتمع پلاتینیوم در تهران، کتابخانه دانشگاه سمنان، بیمارستان بین المللی تبریز، هتل آزادی تهران و ساختمان دیپلمات ولنجک، از جمله مطرح ترین پروژه های کشور می باشد که پیمانکاران در ساخت و طراحی آن، از پنل های مسطح داخلی و خارجی استفاده کرده اند.

مشخصات فنی آکواپلاس چیست؟

ابعاد پنل : ۱۲۰۰*۲۰۰۰/۲۴۰۰ میلی متر

ضخامت: ۰.۵ ±۱۲.۵ میلی متر

وزن: حدود ۱۵ کیلوگرم بر متر مربع

طبقه بندی رفتار آتش سوزی: EN 13501-   A1 / A

نفوذناپذیری: UNI EN 12467 (غیر قابل نفوذ نیست)

جمع بندی نهایی

اگر قصد استفاده از پنل سیمانی را در پروژه خود دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از آکواپلاس استفاده کنید. این محصول مطابق با جدیدترین فناوری روز دنیا ساخته می شود و شبکه توری از جنس فایبرگلاس دارد که این موضوع، استحکام و مقاومت آن را چند برابر بیشتر می کند. این محصول، در برابر رطوبت، آب و عوامل جوی مقاوم است و دچار افزایش حجم، تورم و از هم گسیختگی نمی شود. یکی از مزیت های این محصول این است که قابلیت بارگذاری بیشتری نسبت به پنل های گچی دارد. آکواپلاس در برابر بارهای ضربه ای سخت و نرم، مقاومت بالاتری دارد و از این نظر، بی نظیر است.

مجتمع پلاتینیوم، نمونه پروژه اجرا شده با پنل مسلح سیمانی

بیمارستان پیامبران، نمونه پروژه اجرا شده با پنل مسلح سیمانی

در پایان پیشنهاد می کنیم برای سفارش این محصول به وب سایت کی پلاس ، بخش شبکه عاملیت مراجعه کنید و با نزدیک ترین نمایندگی به محل سکونت خود تماس بگیرید. همچنین اگر سوالی درباره این محصول و ویژگی ها و نحوه استفاده دارید می توانید با شرکت کی پلاس تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. شماره تماس: ۰۲۱۴۳۰۰۰۸۰۹

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.