ساندویچ پانل دیواری انتخابی سازگار با محیط زیست

ساندویچ پانل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت جداره‌های داخلی و خارجی سازه‌ها بوده و جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی به شمار می‌رود. یکی از انواع این متریال پیش ساخته، پانل دیواری بوده که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک جایگزین مصالح سنتی در ساختمان‌ها گردد. متریال به کار رفته در ساخت پانل دیواری می‌تواند به […]

ساندویچ پانل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت جداره‌های داخلی و خارجی سازه‌ها بوده و جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی به شمار می‌رود. یکی از انواع این متریال پیش ساخته، پانل دیواری بوده که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک جایگزین مصالح سنتی در ساختمان‌ها گردد. متریال به کار رفته در ساخت پانل دیواری می‌تواند به گونه‌ای انتخاب شود که با محیط زیست نیز سازگارتر باشد. این پانل طوری طراحی شده که مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی و فشارهای وارده دارد؛ به همین دلیل انتخاب مناسبی برای استفاده در سازه‌های مختلف می‌باشد.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

معرفی ساندویچ پانل

اطلاعات درباره مزیت‌های ساندویچ پنل می‌تواند کمک شایانی در انتخاب مصالح درست به سازندگان نماید. ساندویچ پانل یک متریال نوین مبتنی بر علم بوده که قابل استفاده در انواع سازه با کاربری متفاوت می‌باشد.

این مصالح در آغاز توانستند در تعداد کمی از ساختمان‌ها و کاربری‌های محدود مورد استفاده قرار گیرند؛ ولی در حال حاضر بسیار پرکاربرد بوده و استفاده از آن مختص کاربری خاص یا منطقه ویژه نمی‌شود. ساختار این پانل‌ها دارای سه لایه بوده که بخش میانی از فوم عایق و طرفین آن ورق‌های فولادین قرار گرفته‌اند. جنس مواد تشکیل‌دهنده این لایه‌ها متفاوت بوده و با‌توجه‌به کاربری سازه انتخاب خواهد شد.

انتخاب جنس لایه میانی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه با بهره بردن از نوع درست آن می‌توان قابلیت سازگاری با محیط زیست را افزایش داد. ساندویچ پانل‌ها در دو نوع دیواری و سقفی ارائه می‌شوند و این دو مدل در کاربری‌های رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است به دلیل نیروهای وارده بر این مصالح و همچنین شرایط محیطی مختلف، طراحی نوع ورق پانل‌های دیواری با سقفی متفاوت است.

ساندویچ پانل دیواری و انواع آن

پانل‌های دیواری درواقع نوعی دیوارهای پیش ساخته هستند که برای پوشش ساختمان‌های مسکونی، اداری، درمانی، نظامی، ورزشی، صنعتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختار به کار رفته در ساخت این پنل‌ها همانند دیگر مصالح پیش ساخته بوده و سبب می‌شود تا عملکرد این پانل نسبت به سایر مصالح بهبود یابد.

این نوع پانل‌های ساندویچی معمولا طبق نیاز مشتریان انتخاب خواهند شد؛ به همین دلیل جنس، رنگ، طرح، ضخامت و… آن‌ها در پروژه‌های مختلف متفاوت است. پانل‌های دیواری مزیت‌ها و قابلیت‌های مختص به خود را دارند که در ادامه به انواع آن‌ها اشاره خواهیم نمود:

  1. پانل دیواری ساده: ورق بیرونی این نوع ساندویچ پانل صاف و بدون هیچ گونه شیاری بوده و به عنوان معمولی‌ترین نوع در بین پنل‌های ساندویچی شناخته می‌شود.
  2. پانل دیواری طرح‌دار: ساندویچ پانل‌ دیواری طرح‌دار یا شیاردار در طرح‌هایی همچون طرح سنگ، طرح چوب و کرکره‌ای ارائه می‌گردد. معماران و به‌خصوص طراحان از پانل‌های دیواری طرح‌دار استفاده‌های متعددی می‌نمایند؛ چراکه امروزه نمای زیبای یک سازه، به عنوان یک اصل مهم در ساخت ساختمان‌ها به شمار می‌رود. به این دسته از پانل‌های دیواری ساندویچ پانل دکوراتیو نیز گفته می‌شود که هم در نمای داخلی ساختمان و هم در زیباسازی خارجی سازه‌ها کاربرد دارند. لازم به ذکر است که این پانل‌ها خود دارای زیر گروه‌های متعددی می‌شوند.
  3. پانل دیواری پیچ مخفی: یکی دیگر از اقداماتی که برای زیباسازی نمای سازه‌ها انجام می‌گیرد، استفاده از پنل‌های پیچ مخفی است. پانل‌های دیواری پیچ مخفی به‌گونه‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند که لبه یک پانل محل اتصال و پیچ پنل بعدی را خواهد پوشاند. این امر سبب می‌شود تا ظاهر سازه یکپارچه‌تر و زیباتر شود.
ساندویچ پانل دیواری انتخابی سازگار با محیط زیست

ساندویچ پانل دیواری انتخابی سازگار با محیط زیست

تاثیر ساندویچ پانل دیواری بر حفظ محیط زیست

هر دو نوع پانل دیواری و سقفی به دلیل قابلیت سازگاری با محیط زیست به عنوان متریالی ارزشمند در این زمینه معرفی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ساندویچ پانل‌ها می‌توان به آن اشاره نمود، انتخاب نوع فوم عایق لایه میانی آن‌ها است. معمولا مناسب‌ترین فوم برای حفظ محیط زیست، عایق پلی اورتان می‌باشد که این فوم علاوه بر سازگاری بالا با محیط زیست، به عنوان بهترین و بهینه‌ترین عایق رطوبت و حرارت نیز معرفی می‌گردد.

فوم پلی یورتان هیچ خطری برای انسان و محیط زیست نداشته و نسبت به سایر مصالح دیگر دور ریز بسیار کمی دارد. همچنین باید عنوان کرد که پنل ساندویچی پلی‌اورتان دیواری زباله‌های بسیار کمی تولید می‌کند که همین مورد به تنهایی یک انگیزه برای افراد جهت انتخاب این مصالح خواهد بود. از دیگر مزایای پانل دیواری می‌توان به سبک بودن آن اشاره نمود؛ چراکه وزن کم آن‌ها نیاز به وسایل نقلیه کمتری برای حمل‌ و ‌نقل داشته که این مورد در نهایت از آلودگی هوا نیز جلوگیری می‌نماید. تمامی این موارد در حفظ محیط زیست موثر هستند و بنا به دلایل گفته شده از پانل پلی اورتان در پروژه‌های زیادی استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری انتخابی سازگار با محیط زیست

ساندویچ پانل دیواری انتخابی سازگار با محیط زیست

شرکت‌های برتر در زمینه تولید پانل سازگار با محیط زیست

اگر تولید ساندویچ پانل‌ها به درستی و با کیفیت مناسب انجام شود، سازگاری آن‌ها با محیط زیست نیز بیشتر خواهد شد. ماموت به عنوان مجرب‌ترین و معتبرترین شرکت خاورمیانه که در شمار یکی از برترین تولید کننده‌های دنیا نیز قرار گرفته، قادر به تولید پنل‌های دیواری به بهترین شکل می‌باشد و پنل‌های سازگار با محیط زیست را در بالاترین کیفیت به سازندگان و شرکت‌های صنعت ساختمان ارائه می‌دهد.

نتیجه‌گیری

پانل‌های دیواری پلی اورتان تولید شده در شرکت ماموت، علاوه بر تمامی مزیت‌های مربوط به پانل‌های ساندویچی پیش ساخته، با محیط زیست نیز سازگاری بسیار بالایی دارند. شرکت‌های برتر در زمینه تولید ساندویچ پنل همواره سعی دارند تا مطابق با استانداردهای محیط زیست عمل کرده و در سطح بین‌الملل جزو بهترین‌ها باشند که به همین دلیل بهتر است در انتخاب یک شرکت مجرب برای تهیه و اجرای ساندویچ پانل مورد نظر نهایت دقت و توجه را به‌کار برد.

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ساندویچ پانل دیواری و قیمت ساندویچ پانل ماموت می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱-۴۴۰۵۶۱۶۷ و ۰۲۱-۴۴۰۹۲۷۲۴ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.