بازسازی دفتر چطور به رشد برند و بهبود فرهنگ سازمانی کمک می کند؟

برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند شرایط کاری در یک شرکت را به شکل مطلوبی تغییر دهد و شکاف احتمالی میان کارمندان و مقامات شرکت را از بین ببرد. زیرا روند مزبور این احساس را در آنها ایجاد می‌کند که بخشی از روند استفاده از هویت برند در […]

برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار زمانی که به درستی انجام شود، می‌تواند شرایط کاری در یک شرکت را به شکل مطلوبی تغییر دهد و شکاف احتمالی میان کارمندان و مقامات شرکت را از بین ببرد. زیرا روند مزبور این احساس را در آنها ایجاد می‌کند که بخشی از روند استفاده از هویت برند در دفتر کار هستند و به این ترتیب علاقه بیشتری به پیشبرد اهداف شرکت خواهند داشت.

عواقب پیاده سازی برندینگ در طراحی داخلی به صورت نادرست

بسیاری از شرکت‌ها برندینگ در طراحی داخلی را به شیوه اشتباهی انجام می‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند که روش‌‌های اجباری یا برندهای سطحی، یک محیط فراگیر در محل کار آن‌ها ایجاد می‌کند. در حالی که برعکس این روند رخ می‌دهد. به این معنا که این امر به احتمال زیاد باعث ایجاد ناهماهنگی و عدم تعادل فکری در کارمندان شما خواهد شد.

بنابراین برای موفقیت، شما باید با استفاده از شخصیت برند در طراحی دفتر، فضای مناسبی را به شرکت تزریق کنید و محیطی دلپذیر ایجاد کنید. از این طریق خواهد بود که استعدادهای جدید به سوی شرکت جذب می‌شوند و از سوی دیگر کارمندان فعلی از کار در آنجا لذت خواهند برد.

برندینگ داخلی اداری برای فرهنگ شرکت بسیار مهم است

کارمندان شما در محیط کار خود زندگی می‌کنند. بیش از یک‌سوم نیروی کار امروزی را افرادی تشکیل می‌دهند که از فرهنگ محل کار تاثیر می‌گیرند و این اثر را در زندگی خود مورد استفاده قرار می‌دهند. آن‌ها محیط کاری را به عنوان محلی برای توسعه و پیشرفت خود می‌بینند و می‌خواهند احساس کنند بخشی از برندی هستند که برای آن کار می‌کنند. برند داخلی اداری برای ایجاد این حس فراگیر بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

یک محل کار دارای برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار، شرایط فرهنگی شرکت شما را تعیین می‌کند و کارکنان را نسبت به انجام وظایف کاری و ارزش‌های برند شما راغب خواهد کرد. این روند نیاز به تقویت فضاهای کاری با گرافیک محیطی و علائم معماری جذاب دارد. به این ترتیب فرهنگ سازمانی به بخشی یکپارچه تبدیل خواهد شد.

ایجاد ارتباط میان امکانات رفاهی و محیط کار

فراهم کردن امکانات رفاهی کارمندان هنگام تغییر نام برندینگ فضای اداری آسان است، اما بسیار اهمیت دارد که این امکانات را با محیط کار مرتبط کنید. شرکت‌های بسیاری این روش را اجرا کرده‌اند. به عنوان نمونه برخی از شرکت‌ها از تابلوهای دیواری با برندینگ سفارشی و گرافیک در سراسر ساختمان خود بهره برده‌اند. این کار به ایجاد ارتباط عاطفی در محیط اداری این نهادها کمک زیادی کرده و باعث شده کارکنان شرکت‌ها برای کار خود ارزش بیشتری قائل ‌شوند.

برندسازی داخلی اداری

شما در هر حالتی فرصت‌های بسیار مناسبی برای ایجاد یک فرهنگ قوی‌تر در شرکت خود در اختیار دارید. می‌توانید یک طرح انعطاف‌پذیر ایجاد کنید تا کارکنان شما با محیط کار خود تعامل بیشتری داشته باشند. از طرف دیگر می‌توانید از پالت‌های رنگی جذاب در مکان‌های مخصوص استراحت در شرکت استفاده کنید. همه این کارها به توسعه فرهنگ نهاد شما کمک خواهد کرد.

البته، ابتدا باید فرصت‌ها را برای مشارکت کارکنان شناسایی کنید. اغلب این فرصت‌ها نادیده گرفته می‌شوند و به راحتی از دست می‌روند. اینجاست که برندسازی داخلی می‌تواند یک مزیت و فرصت بزرگ برای شما ایجاد کند.

شناسایی فرصت‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی شرکت شما

برندینگ روشی است که به شما کمک می‌کند تا بدانید چگونه می‌توان گرافیک‌های محیطی را به صورت راهبردی در محیط کار قرار داد تا تجارب کارکنان را بهبود بخشد و حس تعلق به برند را در آنها القا کند. برای شروع باید یک مشاور طراحی باتجربه مناطق شلوغ شرکت و مواردی را که از اهمیت خاصی برخوردار هستند، مانند مناطق استراحت کارکنان، فضاهای کاری، اتاق‌های جلسه و موارد دیگر، تعیین ‌کند.

با برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار ، شما قادر خواهید بود یک برنامه گرافیکی محیطی مناسب ایجاد کنید و از این طریق می‌توانید به رشد شرکت خود کمک کنید. نام تجاری جدید داخلی اداری می‌تواند به طور مطلوبی فرهنگ شرکت شما را منعکس کند و در عین حال کارمندان شما را به تلاش برای پیشبرد هدف‌های شرکت راغب سازد.

برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار اداری

مهم است که هویت برند شما در تمام جنبه‌های کسب‌وکار، از جمله برندینگ دفتر کارتان ثابت باشد. پیاده‌سازی برندینگ در طراحی داخلی هویت و فرهنگ شرکت را تقویت می‌کند. چیزی که شما را منحصر به فرد خواهد کرد و کمک می‌کند تا در مقایسه با دیگر رقبا متمایز شوید، برقراری ارتباط میان استفاده از شخصیت برند در طراحی دفتر و برندینگ با طراحی داخلی خواهد بود. استفاده از هویت برند در دفتر کار شما به خوبی ماموریت، چشم انداز و ارزش‌های سازمانتان را نشان می‌دهد.

برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار منجر به بهبود موقعیت و ارتباطات، شناخت بهتر مشتری، کارکنان شادتر، و ارزش درک بالاتر از سوی مشتریان، سرمایه گذاران و شرکای شما می‌شود.

روش‌های خلاقانه برای نشان دادن فرهنگ شرکت

برندسازی دفاتر شرکت شما فراتر از قرار دادن لوگو بر روی دیوارها است. برند خود را در نظر بگیرید و سپس به برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار فضای خود نگاه کنید. آیا از همان کلمات توصیفی که برای محصول یا خدمات خود بهره می‌برید، برای توصیف محل کار خود استفاده می‌کنید؟ شخصیت و فرهنگ شرکت خود را از طریق روش‌های خلاق دیگر به نمایش بگذارید.

رنگ

نمونه‌ای از برندسازی طراحی اداری شامل تکرار رنگ‌های لوگوی شما در فضای کاری است. اکثر کارفرماها از آزمایش رنگ‌ها می‌ترسند و به انتخابی معمولی ملایم برای حفظ ظاهری رسمی شرکت خود رضایت می‌دهند. با این حال، گنجاندن رنگ‌ها در دفتر کار نه تنها ماهیت برندینگ شما را به اشتراک می‌گذارد، بلکه فضای کاری را نیز جذاب و روشن می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از رنگ برای انتقال احساس یا کیفیت مرتبط با برند خود استفاده کنید. برای مثال، اگر یک شرکت خدمات مربوط به سرگرمی ارائه می‌دهد، ممکن است انتخاب رنگ‌های روشن و پر انرژی برای آن برند مناسب به نظر برسد.

با استفاده از رنگ‌های جذاب به ‌عنوان ابزار طراحی در مبلمان، دیوارها، آثار هنری و کف‌پوش‌های خود، برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار را جذاب نگه دارید.

ورودی دفتر کار

ورودی دفتر کلیت برندینگ شما را به مشتری نشان می‌دهد. بنابراین مهم است که مردم در اولین نگاه خود ببینند که برند شما چگونه به تصویر کشیده می‌شود. طراحی لابی یا پذیرایی باید ارزش‌ها و فرهنگ شرکت شما را به همان روشی که یک بروشور یا وب‌سایت انجام می‌دهد، نشان دهد. این بدان معنا نیست که شما فقط باید لوگوی برند خود را روی دیوار جلویی بسیار بزرگ نمایش دهید. بلکه باید تلاش کنید بازدیدکنندگان در مورد جذاب بودن و زیبایی دفتر شما مطمئن باشند.

هماهنگی میان طراحی برندینگ و دفتر کار

برندینگ به لوگو، کارت ویزیت یا وب‌سایت شما ختم نمی‌شود. فضای اداری فیزیکی شرکت شما یک عنصر حیاتی محسوب می‌شود که هویتتان را به نمایش می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که طراحی دفتر شما مطابق با برند شرکت شما است. به این ترتیب تعهد قوی خود به ارزش‌های برند را نشان می‌دهید. برندسازی و فرهنگ شرکت را از طریق برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار تقویت کنید.

عنصر فیزیکی، دیجیتال و انسانی سه اصل مهم در طراحی دفتر کار

جنبه اصلی که در طراحی مجدد یک دفتر باید در نظر گرفته شود، نحوه تاثیرگذاری طراحی برندینگ بر عناصر فیزیکی، دیجیتالی و انسانی محل کار شما است. در زیر با جزئیات بیشتری این موارد را بررسی می‌کنیم:

عنصر فیزیکی

همه کارمندان ممکن است نسبت به طراحی دفتر کار با پلان باز احساس خوبی نداشته باشند. در حالی که برخی از آن‌ها چنین موردی را می‌پذیرند. ترکیب برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار به این معنی است که کارمندان در صورت تمایل می‌توانند طراحی میز کار خود را با سلیقه خود انتخاب کنند. این نه‌تنها می‌تواند باعث توانمندی بیشتر آنان شود، بلکه می‌تواند با دادن حق انتخاب به کارمندان برای انتخاب محل کار، بهره‌وری را نیز در نیروی کار افزایش دهد.

عنصر دیجیتال

اگر زیرساخت‌های دیجیتالی شرکت به گونه‌ای نباشد که شما بتوانید طراحی برندینگ مجدد را در آن اجرا کنید، در این صورت در کار خود موفق نخواهید بود. دلیل این امر این است که کارکنان، فناوری مورد نیاز خود را برای انجام درست کار در اختیار ندارند. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، 85٪ از کارمندان معتقدند که می‌توانند با داشتن یک فناوری دیجیتالی بهتر، کار خود را به صورت مطلوب‌تری انجام دهند.

عنصر انسانی

ارتباط با کارمندان کلید طراحی مجدد موفق دفتر است، زیرا اگر میان کارفرما و کارمندان ارتباط خوبی برقرار نشود، این مسئله می‌تواند به رنجش کارمند بیانجامد.

قبل از شروع پروژه طراحی مجدد خود، با نیروهای کاری خود صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید که چه انتظاراتی دارند. از آن‌ها بخواهید دفتر ایده‌آل خود را ترسیم کنند. البته درست است که گنجاندن همه چیزهایی که کارکنان می‌خواهند غیرممکن خواهد بود، اما این رویه باعث می‌شود کارمندان بابت فرصتی که برای مشارکت در طرح‌ها در اختیار آنان گذاشته‌اید، سپاسگزار باشند.

کلام آخر

شرکت طراحی معماری لاین استودیو یکی از مراکز معتبر در زمینه ارائه مشاوره برندینگ با طراحی داخلی دفتر کار در ایران محسوب می‌شود که در حوزه‌های تخصصی معماری، معماری داخلی، فضای سبز و هنر به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. ما در شرکت خود بهترین گزینه‌های مربوط به طراحی داخلی را با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه مشتری در اختیار وی قرار خواهیم داد.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.