سریع ترین روش ساخت ساختمان در ایران

در دنیای پرهیاهوی امروز، زمان حرف اول را می‌زند. این موضوع در صنعت ساخت و ساز نیز نمود بارزی دارد. پیمانکاران و کارفرمایان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ساختمان‌های مستحکم و باکیفیت بسازند. در این میان، ساخت اسکلت فلزی به عنوان سریع ترین روش ساخت ساختمان شناخته می‌شود. هر چه […]

در دنیای پرهیاهوی امروز، زمان حرف اول را می‌زند. این موضوع در صنعت ساخت و ساز نیز نمود بارزی دارد. پیمانکاران و کارفرمایان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ساختمان‌های مستحکم و باکیفیت بسازند. در این میان، ساخت اسکلت فلزی به عنوان سریع ترین روش ساخت ساختمان شناخته می‌شود.

هر چه فرآیند ساخت ساختمان بیشتر طول بکشد، خواب سرمایه بیشتر خواهد بود و این موضوع، مساوی کاهش سود یا افزایش زیان در روند ساخت و ساز است. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم سریع ترین روش ساخت ساختمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

ساختمان سازی سریع در ایران

ساختمان سازی سریع امری است که در سطح جهانی، توسعه بسیاری یافته و سهم ایران از این توسعه تا به اینجا بسیار اندک بوده است. روش‌هایی مانند واحدهای پیش‌ساخته یا ساخت ساختمان با پرینترهای سه‌بعدی به نظر کمی دست نیافتنی می‌رسند؛ اما هم اکنون نیز می‌‌توان با استفاده از ابزارها و روش‌های خاصی، سرعت ساخت و ساز را به حداکثر رسانید.

برای مثال استفاده از دیوارهای پیش‌ساخته، قالب‌های آماده ساخت و ساز، ابزارهای مدرن و بروز، روش‌های مدرن مدیریت پروژه برای هم‌پوشانی هر چه بیشتر مراحل و… همگی می‌توانند سرعت ساخت را بالا ببرند. اما یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت و ساز که در سرعت انجام پروژه بیشترین تاثیر را دارد، ساخت اسکلت ساختمان است.

این مرحله از آنجایی که فاقد هم‌پوشانی با دیگر مراحل است و تمام مراحل باید پس از اتمام آن انجام گیرند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین مهم‌ترین رکن در ساختمان سازی سریع، انتخاب بهترین و سریع‌ترین راه برای ساخت اسکلت ساختمان است. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا ساخت ساختمان با اسکلت فلزی سریع ترین روش ساخت ساختمان به شمار می‌رود.

DCIM100MEDIADJI_0089.JPG

اهمیت سریع سازی ساختمان

افزایش سرعت در ساخت و ساز، از چند منظر بسیار اهمیت دارد. نخست آن که سرمایه گذاری بر روی یک پروژه عمرانی، تنها زمانی به سود می‌رسد که پروژه به بهره‌برداری رسیده باشد. بنابراین آغاز کسب سود از این سرمایه‌گذاری، منوط به اتمام پروژه خواهد بود. در بحث سرمایه‌گذاری، یکی از مولفه‌های مهم، زمان بازگشت پول است. به‌خصوص زمانی که ارزش پول به طور متداوم در حال تنزل باشد، خواب سرمایه خود به معنی زیان مضاعف است. بنابراین هر چه سرعت ساخت و ساز بیشتر باشد، هم‌ بازگشت سرمایه سریع‌تر رقم خواهد خورد و هم سود بیشتری حاصل خواهد شد.

نکته دیگری که به ساخت ساختمان در کمترین زمان اهمیت ویژه می‌بخشد، تورم موجود در صنعت ساختمان است. هر چه زمان به جلو می‌رود، شاهد گران‌تر شدن مصالح و لوازم ساختمانی هستیم. از این رو هر چه ساخت یک پروژه ساختمانی بیشتر طول بکشد، علاوه بر زیان خواب پول، مسئله گرانی و افزایش هزینه ساخت را نیز با خود به همراه خواهد داشت. این خود دلیل دیگری است که ساخت ساختمان با اسکلت فلزی را به دلیل سرعت بخشیدن به انجام کار، در ارجحیت قرار می‌دهد.

ساخت خانه ارزان و سریع در ایران

پیش از این اشاره کردیم که سریع‌ترین روش برای ساخت ساختمان، استفاده از اسکلت فلزی است. اما در اینجا قصد داریم این موضوع را توضیح دهیم. دلایل متعددی برای اثبات این موضوع وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. پیش‌ساخته بودن:

اسکلت فلزی در کارخانه و به صورت قطعات پیش‌ساخته تولید می‌شود. این قطعات در محل پروژه مونتاژ می‌شوند که به طور قابل توجهی سرعت ساخت را افزایش می‌دهد. در واقع، بخش زیادی از کار ساخت در کارخانه انجام می‌شود و در محل پروژه فقط نیاز به مونتاژ قطعات وجود دارد. اگر با یک شرکت حرفه‌ای با ظرفیت تولید بالا و تیم اجرایی حرفه‌ای وارد قرارداد شوید، نتیجه نهایی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۲. سهولت اجرا:

مونتاژ قطعات اسکلت فلزی در مقایسه با اسکلت‌های بتنی، به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارد و با استفاده از جرثقیل و ابزارهای ساده انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا سرعت ساخت و ساز افزایش یابد و نیاز به نیروی کار متخصص کاهش یابد.

۳. قابلیت انعطاف‌پذیری:

اسکلت فلزی قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان از آن برای ساخت انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف استفاده کرد. از جمله این کاربری‌ها می‌توان به ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، سوله‌های صنعتی و ورزشی اشاره کرد. این ویژگی سبب می‌شود که پیچیدگی ساخت اسکلت فلزی در نقشه‌های ساختمانی پیچیده و امروزی، بسیار آسان و سریع انجام پذیرد.

۴. کیفیت ساخت

از آنجایی که تمام قطعات اسکلت فلزی در محیط کارخانه بصورت پیش ساخته تولید میشود، روند کنترل و تضمین کیفیت سازه فلزی به مراتب بهتر از سازه بتنی انجام می شود.

نمونه‌هایی از ساختمان‌های معروف با اسکلت فلزی

برای آن که بهتر درک کنید استفاده از اسکلت فلزی در ساخت ساختمان چقدر می‌تواند باعث افزایش سرعت اجرای پروژه شود، به این سه مثال توجه کنید:

مجتمع تجاری میلاد نور:

این مجتمع با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری ایران است. اسکلت فلزی این مجتمع در مدت زمان ۱۲ ماه ساخته شد! حال تصور کنید اگر قرار بود چنین مساحتی به وسیله آرماتوربندی و بتن‌ریزی اسکلت سازی شود…

پالایشگاه ستاره خلیج فارس:

این پالایشگاه با ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار بشکه نفت در روز، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است. اسکلت فلزی این پالایشگاه در مدت زمان ۲۴ ماه ساخته شد.

هدف از این مثال‌ها، درک بهتر تاثیر استفاده از اسکلت فلزی در برابر اسکلت‌های بتنی ساختمان است.

سریع ترین روش ساخت ساختمان در ایران

علاوه بر استفاده از اسکلت فلزی، روش‌های دیگری نیز برای افزایش سرعت ساخت ساختمان وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

استفاده از مصالح پیش‌ساخته:

استفاده از مصالح پیش‌ساخته مانند پانل‌های بتنی و گچی، به طور قابل توجهی سرعت ساخت را افزایش می‌دهد.

مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دقیق:

با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت زمان می‌توان از اتلاف وقت و کند شدن روند ساخت جلوگیری کرد.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین:

استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند چاپ سه‌بعدی، می‌تواند سرعت ساخت را به طور چشمگیری افزایش دهد.

بهترین شرکت ساخت اسکلت فلزی

قطعاً همه پیمان‌کاران، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران، برای رسیدن به سریع‌ترین روش ساخت ساختمان، در جستجوی بهترین شرکت‌های ساخت اسکلت فلزی هستند. اگر شما نیز با توجه به مزایای پر شمار ذکر شده، قصد اجرای پروژه با اسکلت فلزی را دارید، ما به شما گروه پولاد سازه لاهیج را معرفی می‌کنیم.

این مجموعه، به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین کارخانه ساخت اسکلت فلزی در شمال کشور شهرت دارد و پروژه‌های مهم بسیاری را در استان‌های مختلف کشور، اجرا کرده است.

شرکت پولاد سازه لاهیج از متخصصین خبره و با تجربه در حوزه طراحی و ساخت اسکلت فلزی تشکیل شده و تیم اجرایی آن‌ها نیز تیمی خبره هستند که می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین و دقیق‌ترین اسکلت فلزی را برای شما اجرا کنند.

برای همکاری با این تیم مجرب و حرفه‌ای، می‌توانید بعد از رجوع به سایت پولاد سازه لاهیج و مشاهده نمونه‌های پروژه این تیم، با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از پشتیبانی رایگان‌ آن‌ها استفاده کنید.

آدرس و راه های ارتباطی:

فاز یک : گیلان، لاهیجان، حاجی آباد

فاز دو: گیلان، لنگرود،شهرک صنعتی نالکیاشهر

شماره تماس: ۰۱۳۴۲۲۳۷۰۸۰

شماره تماس: ۰۹۱۱۳۴۳۰۱۴۱

نشانی اینترنتی: poolad-sazeh.com

اینستاگرام: poolad_sazeh

جمع بندی:

ساخت اسکلت فلزی به عنوان سریع ترین روش ساخت ساختمان شناخته می‌شود. این روش مزایای متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پیش‌ساخته بودن، سهولت اجرا، قابلیت انعطاف‌پذیری، مقاومت بالا، وزن کم و مزایای اقتصادی اشاره کرد. البته تمام این موارد زمانی به بهترین شکل انجام می‌گیرند که بهترین شرکت ساخت اسکلت فلزی برای شما این کار را انجام دهد.

در این مطلب، شرکت پولاد سازه لاهیج به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه ساخت اسکلت فلزی در شمال کشور به شما پیشنهاد گردید. توصیه می‌کنیم حتماً با آن‌ها در تماس باشید و برای مشاهده پروژه ها به صفحه ساخت اسکلت فلزی در گیلان مراجعه نمایید.