بهترین نوع بتونیر کدام است؟ (بهترین برند، سازنده و فروشنده)

ما در این مطلب نکاتی درباره بهترین برند بتونیر یا بهترین نوع بتونیر توضیحاتی ارائه کردیم که اگر قصد خرید این محصول را داشته باشید، حتما به کارتان می‌آید. امروز قرار است گلچینی از بهترین‌های بتونیر معرفی کنیم، از بهترین بتونیر گرفته تا بهترین برند و سازنده و البته بهترین فروشنده بتونیر. حتما می‌دانید که […]

ما در این مطلب نکاتی درباره بهترین برند بتونیر یا بهترین نوع بتونیر توضیحاتی ارائه کردیم که اگر قصد خرید این محصول را داشته باشید، حتما به کارتان می‌آید.

امروز قرار است گلچینی از بهترین‌های بتونیر معرفی کنیم، از بهترین بتونیر گرفته تا بهترین برند و سازنده و البته بهترین فروشنده بتونیر. حتما می‌دانید که یکی از تجهیزات کاربردی عمرانی و ساختمان سازی، بتونیر است که البته به آن خلاطه یا میکسر بتن هم گفته می‌شود.

با ما همراه باشید تا بهترین برند بتونیر را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین بتونیر

وقتی به صورت خیلی کلی حرف می‌زنیم و می‌گوییم بهترین بتونیر، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این بهترین در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد. یعنی ممکن است آنچه برای شما بهترین است در شرایطی دیگری بهترین نباشد.

برای همین نکات یا فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم تا بتوانیم دقیق‌تر موضوعات را بررسی کنیم.

بهترین بتونیر برای چه کاری؟

اگر حجم بتنی که نیاز دارید زیاد است، نمی‌توان سراغ میکسربتن‌هایی رفت که ظرفیت پایینی دارند، بنابراین یک بتونیر ۱۲۰ لیتری نه تنها بهترین گزینه نیست که اتفاقا بدترین انتخاب ممکن است.

همانطور که می‌دانید بتونیرها از نظر حجم انواع مختلفی دارند از ۱۲۰ لیتری گرفته تا ۱۰۰۰ لیتری، قیمت بتونیر هم متناسب با افزایش حجم بالا می‌رود، چون نوع موتور تغییر می‌کند و نیازمند موتورهای قوی‌تری هستیم.

به عنوان مثال بتونیرهای ۱۲۰ و ۲۵۰ لیتری موتورهای تکفاز با توان ۳ اسب بخار دارند اما بتونیرهای بالای ۲۵۰ لیتری موتورهای سه فاز با توان ۵.۵ تا ۱۰ اسب بخار دارند.

حالا با این توضیحات باید از خودتان بپرسید بتونیر برای چه کاری می‌خواهید؟ پس بهترین میکسر بتن با توجه به نیاز شما متفاوت است. در این قسمت مجبور بودیم کلی گویی کنیم چون عنوان بهترین بتونیر خیلی کلی است اما در قسمت‌های بعدی، دلایل مختلفی برای بهترین بودن خواهیم گفت.

بهترین نوع بتونیر – دنده دور یا دنده زیر؟

انواع بتونیر به دو دسته کلی تقسیم می‌شود، یعنی اگر حجم را کنار بگذاریم، بتونیرها را می‌توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  1. بتونیر دنده کمر
  2. بتونیر دنده زیر

بتونیر دنده زیر بهتر است یا دنده کمر؛ بهترین کدام است؟

به تعاریفی که سایت ابزارینو درباره این دو نوع بتونیر ارائه کرده نگاه کنید:

بتونیر دنده دور یا دنده کمر: دنده‌های آن دور دیگ قرار دارد، طول عمر بیشتری داشته؛ چراکه فشار کمتری به دنده‌ها وارد می‌شود؛ اما صدای زیادی دارد، درصورتی‌که جرمی مثل سنگ‌ریزه و غیره روی دنده‌ها قرار بگیرد با چشم دیده شده و می‌توان آن را برداشت، به‌خاطر اینکه فشار کمتری تحمل می‌کند، جنس دنده‌های آن چدنی است.

و همچنین این سایت درباره بتونیر دنده زیر می‌نویسد:

دنده‌های آن زیر دیگ قرار دارد، فشار بیشتری به دنده وارد می‌شود و تمیزکردن آن سخت‌تر است، بااین‌حال صدای کمی دارد و روان‌تر است، قیمت این مدل، از دنده کمر بیشتر است، به دلیل فشار بیشتری که تحمل می‌کند جنس دنده‌های آن از فولاد است.

باز هم اینجا اگر بگوییم بهترین نوع بتونیر کدام است کار سخت می‌شود، چون مثلا اگر صدای کم برای شما مهم باشد، بهترین نوع میکسر بتن، نوع دنده زیر است اما اگر طول عمر دستگاه برای شما مهم است و در فضایی هم کار می‌کنید که صدای زیاد آن آزاردهنده نیست، چه بهتر که بتونیر دنده دور (دنده کمر) بخرید.

بهترین سازنده بتونیر کیست و کدام برند است؟

خب حالا رسیدیم به قسمت مهم ماجرا یعنی سازنده بتونیر! چرا مهم است؟ چون برخی سازنده‌ها از جنس کم می‌گذارند! بله درست متوجه شدید برخی از سازندگان این بتونیرها در هنگام ساخت دیگ آن به دلیل پایین آوردن قیمت از جنس کار کم می‌گذارند.

اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم بیشترین استهلاک بتونیر در قسمت دیگ آن است، چون بتن دائما در حال ایجاد اسطکاک با سطح دیگ است، بنابراین اگر ورقه آلومینیومی دیگ نازک باشد، خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید سوراخ می‌شود.

ضخامت استاندارد ورق دیگ باید ۳ تا ۳.۵ باشد. سوال: هرچه ورق دیگ ضخیم‌تر باشد بهتر است؟ خیر.

در واقع اگر ورق خیلی نازک باشد، زود سوراخ می‌شود اما اگر ضخامت آن خیلی هم زیاد باشد به موتور فشار می‌آورد.

بنابراین بهترین سازنده بتونیر آن شرکتی است که استانداردها را در تولید رعایت می‌کند. اما شما از کجا می‌خواهید بفهمید کدام استاندارد است و کدام نیست؟ اینکه از فروشنده مطمئن خرید کنید، عجله نکنید تا بیشتر درباره این موضوع هم توضیح دهیم.

بهترین برند بتونیر و نکاتی درباره آن

نکته مهم دیگر اینکه، آنچه به عنوان بتونیر در ایران ساخته می‌شود در واقع دیگ و شاسی آن است نه بیشتر چون موتورهای اکثر این دستگاه‌ها، چینی است.

به همین خاطر برای معرفی بهترین برند بتونیر باید به خاطر داشته باشید منظور از برند، تولیدکنندگان شاسی و دیگ است نه موتور، البته بتونیرهای کاملا خارجی هم وجود دارد که معمولا کمتر کسی آن‌ها را می‌خرند چون به صرفه نیست و اتفاقا تولیدات داخلی در این زمینه کیفیت خوبی دارد.

بهترین فروشنده بتونیر کیست و از کجا خرید کنیم؟

در آخر باید اشاره کنیم به بهترین فروشنده بتونیر؛ در واقع همانطور که بهترین سازنده را شرکت‌هایی عنوان کردیم که استانداردها را در تولید رعایت کرده و از جنس کم نمی‌گذارند، باید بگوییم بهترین فروشنده بتونیر هم کسانی هستند که حقایق را درباره جنس به شما می‌گویند.

در بین فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به فروشگاه اینترنتی ابزارینو اشاره کرد که بزرگترین فروشگاه تجهیزات ساختمانی و عمرانی است، اما در بازار هم فروشندگان منصف و خوب زیادی هستند که رعایت حال مشتریان را کرده و واقعیت را درباره محصول می‌گویند.

در پایان ضمن تاکید دوباره بر اینکه بهترین بتونیر با توجه به نیاز شما مشخص می‌شود باید گفت انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند که مزایا و معایب را ذکر کردیم و با توجه به آن می‌توانید بهترین نوع بتونیر را انتخاب کنید. ناگفته نماند که برای تماس با فروشگاه ابزارینو و خرید بهترین بتونیر می‌توانید با این شماره تماس بگیرید (مشاوره رایگان و تخصصی هم دارند): ۰۲۱۳۳۹۰۳۳۸۰

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.