کاربرد توری مش ریز بافت

امروزه در ساختمان سازی از متریال‌هایی استفاده می‌شود که شاید در گذشته جلوه خاصی نداشتند اما امروزه در بسیاری از موارد کاربرد داشته و روند ساختمان سازی را آسان‌تر می‌کنند. یکی از این متریال‌ها توری‌های مش هستند که به سبب کاربرد گسترده‌اشان (که تنها به ساختمان سازی نیز محدود نمی شود!)، تنوع بی‌نظیری نیز پیدا […]

امروزه در ساختمان سازی از متریال‌هایی استفاده می‌شود که شاید در گذشته جلوه خاصی نداشتند اما امروزه در بسیاری از موارد کاربرد داشته و روند ساختمان سازی را آسان‌تر می‌کنند. یکی از این متریال‌ها توری‌های مش هستند که به سبب کاربرد گسترده‌اشان (که تنها به ساختمان سازی نیز محدود نمی شود!)، تنوع بی‌نظیری نیز پیدا کرده‌اند، به طوری که یکی از انواع آن‌ها را باید توری مش ریز بافت بدانیم که علاو‌ه بر مزایای فراوانی که یک توری مش دارد، قیمت مناسبی نیز داشته و یک محصول خوب برای معماران بنظر می‌رسد. این توری‌ها از نوعی میلگرد خاص درست می‌شوند و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یک توری مش معمولی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه‌ی این مقاله به این توری‌ها و انواع آن بپردازیم و معرفی کاملی نسبت به آن داشته باشیم. پس اگر می‌خواهید به طور کامل با توری مش ریزبافت آشنا شوید و مزایا و کاربردهای آن را نسبت به نیاز خود بسنجید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در واقع توری‌های مش شبکه گسترده‌ای از میلگردها هستند که به صورت افقی و عمودی روی هم قرار داده شده و نقاط اتصال‌ آن‌ها بهم جوش داده شده‌اند. توری مش ریز بافت نیز درست همانند این مش‌ها است با این تفاوت که میلگردهای آن با استفاده از کلاف‌هایی به قطر ۶.۵ میلی متر تولید شده‌اند. این کلاف‌ها توسط دستگاه‌ خاصی تحت کشش قرار داده شده و در انتها به میلگردی با قطر ۲ الی ۴ میلی متر مبدل می‌شوند، این موضوع سبب می‌شود تا در انتهای فرآیند تولید، توری مش از میلگردهایی با قطر بسیار کوچک درست شده باشند و به نام توری مش ریز بافت شناخته شوند.

نمونه‌های مختلف توری مش در هر کاربرد

حال که با توری مش ریز بافت آشنا شدیم بهتر است به سراغ انواع آن برویم. این توری‌ها از لحاظ سایز چشمه، نوع اتصال و نحوه ارائه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که اطلاعات بیشتر در خصوص آن‌ها در همان هنگام خرید به شما داده می‌شود. اما نوع دیگری از دسته بندی آن مرتبط با جنس توری است که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت. این موارد عبارتند از:

  • توری آلومینومی: این توری‌ها با استفاده از فلز الومینیوم درست می‌شوند، به همین سبب بسیار سبک بوده و در برابر خوردگی نیز مقاوم هستند.
  • توری فولادی: این نوع توری مستحکم‌تر از توری آلومینیومی است و می‌تواند مقاومت و دوام بیشتری از خود نشان دهد، به همین دلیل اکثرا در مصارف ساختمانی از این نوع توری استفاده می‌شود.
  • توری استیل: این نوع توری علاوه‌بر استحکام بالا بسیار سبک بوده و اصولا در مصارف خاصی مانند صنایع غذایی یا تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای توری مش ریز بافت

بعد از آشنایی با انواع توری مش ریز بافت می‌توانیم حدس بزنیم که کاربرد این توری‌ها بسیار گسترده بود و مرتبط با یک حوزه نیز نیست، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه به قسمت کوچکی از کاربردهای این محصول اشاره نماییم. این موارد عبارتند از:

  • ساختمان سازی: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای توری مش ریز بافت، در حوزه ساختمان سازی است. از این توری‌ها به عنوان تقویت کننده بتن استفاده می‌شود، به طوری که با قرار گرفتن در میان بتن، سبب استحکام آن شده و از ترک خوردگی آن نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین از این مش‌ها برای اجرای دیوار و سقف کاذب نیز استفاده می‌شود.
  • صنایع غذایی: از نوع خاصی از توری مش ریز بافت برای غربالگری در صنایع غذایی استفاده می‌شود، به طوری که با قرارگیری این تورها در فرآیند تولید محصول می‌توان ناخاصی‌ها را از آن جدا کرد و غربالگری صحیحی برای آن انجام داد.
  • صنایع پزشکی: از این توری ها در هنگامی که در شرایط استریل و خاصی تولید شوند می‌توان به عنوان استند قلبی یا ایمپلنت استفاده نمود. اما به هرحال شرایط و روند تولید این توری تفاوت‌هایی با توری مش ریز بافت معمولی خواهد داشت زیرا تولید محصولات پزشکی نکات و شرایط خاص خودش را دارد.
  • ساخت اقلام صنعتی: در تولید برخی اقلام صنعتی مانند فیلترهای هوا، سپر ماشین و… از توری مش ریز بافت استفاده می‌شود.
  • باغداری: یکی دیگر از کاربردهای توری مش ریز بافت در باغداری است، به طوری که از این وسایل به عنوان حصار استفاده می‌شود و با کشیدن آن دور زمین علاوه بر نشان دادن مقدار دقیق زمین از تجاوز حیوان یا دیگر افراد نیز جلوگیری می‌شود.

استفاده از توری مش ریزبافت در کاربرد مدنظر چه مزیت‌هایی دارند؟

بعد از معرفی توری ریز بافت و انواع آن می‌توان گفت که تا حدوی با مزایای این کالا آشنا شدیم اما در این قسمت به طور کامل به این موارد اشاره می کنیم و امتیازاتی را که با خرید این توری بدست می آورید را بررسی می نماییم. این موارد عبارتند از:

  • وجود تنوع گسترده و توری‌های با جنس، ابعاد، سایز چشمه، نوع اتصال و… مختلف
  • دارای ظرافت بالا به دلیل استفاده از میلگردهایی با قطر کم
  • کاربرد در صنایع مختلف و تولید آن با ویژگی‌های گوناگون
  • دارای استحکام و مقاومت بالا به دلیل استفاده عمودی و افقی از میلگردها
  • مقاوم در برابر خوردگی و سایش،
  • متناسب با شرایط آب و هوایی گوناگون

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در خصوص توری‌های مش ریز بافت و انواع آن صحبت نماییم. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم که حتما در ابتدا نیاز خود را بسنجید و سپس با بررسی انواع توری‌ مش بهترین محصول را انتخاب و خریداری نمایید، برای انجام اینکار نیز بهتر است حتما از مشورت یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.