کابین دوش چیست؟ مزایا + انواع آن 

حمام دیگر صرفاً یک فضای کاربردی نیست، بلکه پناهگاهی برای آرامش و لذت است. کابین دوش به طور فزاینده‌ای در حمام‌‌های مدرن محبوب شده است و مزایای عملی و زیبایی را ارائه می‌دهد. با این وجود شاید برای برخی سوال باشد که کابین دوش چیست؟ چه کاربردی دارید مزایای استفاده از آن چیست؟ آن‌ها یک […]

حمام دیگر صرفاً یک فضای کاربردی نیست، بلکه پناهگاهی برای آرامش و لذت است. کابین دوش به طور فزاینده‌ای در حمام‌‌های مدرن محبوب شده است و مزایای عملی و زیبایی را ارائه می‌دهد. با این وجود شاید برای برخی سوال باشد که کابین دوش چیست؟ چه کاربردی دارید مزایای استفاده از آن چیست؟ آن‌ها یک جایگزین عالی برای پرده‌های حمام سنتی هستند و راه حلی شیک و کاربردی برای نگهداری آب در ناحیه دوش ارائه می‌دهند. این مقاله به بررسی مزایای نصب کابین دوش و انواع آن در حمام می‌پردازد.

کابین دوش چیست؟

قبل از هر چیز به سراغ پاسخ سوال کابین دوش چیست؟ برویم…

کابین دوش یک فضای اختصاصی در داخل حمام است که توسط پانل‌های شیشه‌ای محصور شده است. این شامل یک سینی دوش یا پایه، دیوارهای ساخته شده از شیشه سکوریت و دری برای ورود و خروج است. پانل‌های شیشه‌ای بسته به ترجیحات شما و سطح حریم خصوصی مورد نظر می‌توانند شفاف یا مات باشند. کابین دوش‌ها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف برای قرار دادن در محیط‌هایی با طرح‌ها و تم‌های طراحی مختلف، به وجود آمده‌اند.

کابین دوش وظیفه جداسازی بین مناطق مرطوب و خشک را انجام می‌دهد. در کشورهای غربی، مردم همیشه ترجیح می‌دهند حمام هایشان خشک باشد. بنابراین، کابین دوش یک تجهیزات ضروری حمام در آنجا است.

مزایای استفاده از کابین دوش 

حال که با پاسخ سوال کابین دوش چیست؟ آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با مزایای استفاده از این اتاقک شیشه‌ای نیز آشنا شوید. نصب کابین دوش در حمام شما دارای طیف وسیعی از مزایای است که عملکرد و زیبایی فضای شما را افزایش می‌دهد. بیایید به مزایای آن بپردازیم:

حریم خصوصی و مهار

یکی از مزایای اصلی کابین دوش حفظ حریم خصوصی توسط آن است. فضای بسته تضمین می‌کند که آب و بخار در قسمت دوش محصور می‎‌شوند و از پاشیدن آن‌ها به بقیه کف حمام جلوگیری می‌کند. این محفظه همچنین حفظ حریم خصوصی را در حین دوش گرفتن ارائه می‌دهد و آن را به تجربه‌ای راحت‌تر و لذت بخش‌تر تبدیل می‌کند.

افزایش جذابیت زیبایی شناختی

کابین دوش ظرافت و زیبایی را به هر حمام اضافه می‌کند. خطوط تمیز و طراحی مدرن پانل‎های شیشه ای یک نقطه کانونی بصری جذاب ایجاد می‌کند. علاوه بر این، گزینه‌های شیشه شفاف یا مات می‌توانند حمام را جادارتر و بازتر نشان دهند و حسی مجلل به آن ببخشند.

تعمیر و نگهداری و تمیز کردن آسان

در مقایسه با پرده‌های دوش، تمیز کردن و نگهداری کابین دوش آسان‌تر است. سطح صاف شیشه کمتر مستعد تشکیل کپک و کف صابون است. تمیز کردن منظم با پاک کننده‌های ملایم و اسکاج می‌تواند صفحه‌های شیشه‌ای را درخشان و عاری از کثیفی نگه دارد. همچنین شما از یک محیط حمام بهداشتی اطمینان حاصل کنید.

بهبود مهار آب

یک کابین دوش با آب بندی مناسب به جلوگیری از نشت آب کمک می‌کند و کف حمام را خشک نگه می‌دارد. سینی دوش یا پایه و پانل های شیشه‌ای مانعی را تشکیل می‌دهند که جریان آب را به داخل زهکشی هدایت می‌کند. این ویژگی به ویژه برای حمام‌هایی با مواد کفپوش حساس یا سازه‌های چوبی که در معرض آسیب آب هستند، بسیار مفید است.

یک تجربه لذت بخش ایجاد می کند

شما می توانید دوش روزانه خود را با یک کابین دوش به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید. افزودن ویژگی‌هایی مانند سر دوش‌های متعدد، صندلی داخلی یا گزینه‌های بخار می‌تواند یک محیط آرامش‌بخش و جوان‌کننده در خانه شما ایجاد کند. محفظه محیط را بهبود می‌بخشد و روتین حمام کردن شما را به استراحتگاهی مجلل تبدیل می‌کند.

به خانه شما ارزش می افزاید

سرمایه گذاری در یک کابین دوش با کیفیت بالا می‌تواند ارزش خانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خریداران بالقوه اغلب جذب حمام‌هایی با طراحی خوب با امکانات مدرن می‎شوند و یک کابین دوش شیک می‌تواند تأثیری ماندگار بگذارد. این یک ویژگی مطلوب است که خانه شما را از سایرین در بازار املاک متمایز می‌کند.

انواع درب های کابین دوش

همه کابین دوش‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. بسیاری بر این باورند که انواع مختلفی از کابین دوش وجود ندارد، اما این درست نیست.

هنگام انتخاب درب دوش مناسب برای حمام، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. درهای دوش کشویی از این طرف به سمت دیگر حرکت می‎کنند در حالی که درهای دوش لولایی روی لولاها می‎چرخند تا باز شوند.

  • درهای دوش کشویی به عنوان یک معیار صرفه جویی در فضا برای حمام‌های کوچک‌تر ایده آل هستند. آن‌ها می‌توانند از ۲ یا ۳ پانل تشکیل شوند. با این حال، حفظ و تمیز کردن مسیرهای کشویی می تواند دشوارتر باشد. درب کشویی نیز ممکن است گیر کند.
  • درهای دوش لولایی، دهانه بزرگ‌تری دارند و برای حمام‎های بزرگ ایده آل هستند. با این حال، لولاها ممکن است زنگ بزنند و آب از درب دوش خارج شود. درهای کابین دوش نیز ممکن است دارای قاب یا بدون قاب باشند.

درب‌های دوش بدون قاب ظریف‎تر به نظر می‌رسند و ظاهری تمیز و درجه یک دارند. اکثر خانه‌های مدرن گزینه بدون قاب را انتخاب می‌کنند. نگهداری آن‌ها نیز آسان‌تر است. با این حال، آن‌ها در مقایسه با گزینه‌های قاب گران‌تر هستند. درهای دوش قاب دار ارزان‌تر هستند و نصب راحت‌تری دارند.

۴ نوع شکل کابین دوش

شکل و اندازه در انتخاب کابین دوش نقش اساسی دارد. مربع، مستطیل، نیمه بیضی و نیم دایره چهار نوع کابین دوش موجود در بازار هستند. با توجه به فضای موجود می‌توانید یک کابین دوش مناسب را انتخاب کنید. هر یک از این محفظه‌ها و شیشه‎های مربوط به هر یک از طریق Sandblasting شکل داده می‌شوند. بیایید فقط نگاهی دقیق به هر یک از محفظه‎های دوش داشته باشیم.

کابین دوش مربعی

یک کابین دوش مربعی دارای طول یکسان در چهار طرف است. این نوع کابین دوش به شما در صرفه جویی در فضا کمک می‌کند؛ زیرا می‎توان آن را به راحتی و به سادگی روی دیوار یا گوشه‌ای نصب کرد.

محفظه دوش مستطیلی

کابین دوش مستطیلی طولانی‌تر از یک کابین مربع است و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این نوع کابین دوش برای فضایی با شکل نامنظم که کاملاً مربع نیست ایده آل است.

کابین دوش نیمه بیضی / ربع

کابین دوش نیمه بیضی معمولاً به عنوان کابین دوش چهارگانه شناخته می‌شود. دارای دو انتها مانند کابین دوش مربعی است. ضلع میانی کابین دوش نیمه بیضی دارای یک سمت راست و دیگری منحنی است. سمت راست در مقابل دیوار قرار می‌گیرد و سمت منحنی آن رو به بیرون حمام است.

کابین دوش نیم دایره

محفظه دوش نیم دایره دارای یک ضلع مستقیم و اضلاع دیگر خمیده است. این بیشتر توسط مصرف کنندگان لاکچری به عنوان مدرن‌تر کردن خانه‌ها استفاده می‌شود. با این حال، این فضای بیشتری را اشغال می‌کند. نصب این نوع محفظه نیز کمی پیچیده است. این مدل در مقایسه با گزینه‌های دیگر گران است.

نتیجه گیری

این که کابین دوش چیست؟ و چه مزایا و انواعی دارد در این مقاله به خوبی توضیح داده شد. کابین دوش مزایای متعددی را ارائه می‌دهد که عملکرد، زیبایی و ارزش حمام شما را افزایش می‌دهد. با توجه به اندازه، بودجه، سبک و نصب، می‌توانید کابین دوش مناسب را متناسب با نیاز خود بیابید و تجربه حمام کردن خود را لذت بخش‌تر کنید.

آیا در تلاش برای یافتن بهترین شرکت برای کابین دوش هستید؟

اگر می‌خواهید کابین دوش را در منزل خود اجرا کنید یا از قیمت کابین دوش مطلع شوید، تیم حرفه‎ای تترافرم همیشه بهترین انتخاب هستند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.