راهنمای خرید و قیمت کاشی لعاب دار

قصد خرید کاشی لعاب دار رو دارید و نیاز دارید یک متخصص راهنماییتون کنه؟ دنبال تولید کننده ای هستین که قیمت کاشی لعاب دارش مناسب باشه؟ سلام من حمید بینا هستم یکی از متخصص ها در شاخه معماری که بیشتر از 10 ساله که توی این حوزه دارم فعالیت می کنم. به تازگی متوجه شدم که فرهنگ استفاده از کاشی های دست ساز بین مردم عزیزمان خیلی جا افتاده و همگی دنبال استفاده از این متریال توی محیط های داخلی و خارجی شونن.

به گزارش گروه ساختمان: قصد خرید کاشی لعاب دار رو دارید و نیاز دارید یک متخصص راهنماییتون کنه؟ دنبال تولید کننده ای هستین که قیمت کاشی لعاب دارش مناسب باشه؟ سلام من حمید بینا هستم یکی از متخصص ها در شاخه معماری که بیشتر از ۱۰ ساله که توی این حوزه دارم فعالیت می کنم. به تازگی متوجه شدم که فرهنگ استفاده از کاشی های دست ساز بین مردم عزیزمان خیلی جا افتاده و همگی دنبال استفاده از این متریال توی محیط های داخلی و خارجی شونن.

ولی کسی نیست که راهنماییشون کنه که خرید کاشی لعابدار رو از کجا انجام بدن، که هم مقرون به صرفه باشه و هم کیفیتش مناسب باشه. توی این مقاله قصد دارم درباره قیمت کاشی لعاب دار و طریقه ساختش و تاریخچه اش و … براتون صحبت کنم و زمانی که کامل با این متریال زیبا آشنا شدین بهتون فروشنده و تولیدکننده ای که خودم سال هاست ازش خرید می کنم رو معرفی کنم. اگر که وقت کافی، یا علاقه ای برای خوندن درباره کاشی لعابی ندارین می تونین به پاراگراف آخر برین و فقط پاراگرافی که تولیدکننده رو معرفی می کنم رو بخونین و باهاشون تماس بگیرین.

خرید کاشی لعاب دار

خرید کاشی لعاب دار

کاشی لعابدار چیه؟

اول از همه بهتره که بهتون توضیح بدم که اصلا کاشی سنتی لعابدار چیه و چرا اسمش این شده. به صورت کلی کاشی ها به دو قسمت لعاب و بدنه یا به قول متخصص ها بیسکوئیت تقسیم میشه. قسمت بدنه یا همون بیسکوئیت همون قسمتیه که باعث مقاومت بالا و نشکستن کاشی میشه و کاشی رو شکل میده.

اما قسمت لعاب اون سطح رنگی و زیبای روی کاشیه که باعث مقاومتش در برابر آفتاب و گرما و آب و رطوبت و … میشه و دلیل اصلی زیبایی کاشی لعابدار همین لعابشه. بدنه ی کاشی ها با استفاده از خاک رس و سیلیس و … تشکیل میشه و لعاب ها از ترکیب اکسید فلزات و شیشه و … تشکیل میشن. به تعریف آرچی لرن لعاب ۳ نوع کلی دارد، لعاب شفاف، لعاب رنگی، لعاب مات یا کدر.

قیمت کاشی لعاب دار

قیمت کاشی لعاب دار

کاشی لعابی چجوری ساخته میشه؟

خب تا الان که فهمیدیم کاشی لعابدار چیه و چه اجزایی داره می خوام بهتون توضیح بدم که اصلا چجوری این کاشی ها رو میسازن و تولید می کنن؟ توی مراحل ساخت کاشی لعابدار اولین مرحله همون بدنه است که امروزه دو نوع بدنه داریم که یکیش بدنه بهداشتی و آماده است و یکیش بدنه سنتیه. بدنه های بهداشتی برای محیط هایی که در معرض آب و رطوبت هستن خیلی مناسبن و بدنه های سنتی برای محیط های سنتی و نوستالژیک عالی ان.

در زمان ساخت بدنه سنتی تولیدکنندگان بعد از ترکیب اجزای بدنه مثل خاک رس و سیلیس و … اون و وارد کوره های سنتی میکنن و میپزن. بعد از اینکه بدنه آماده بشه لعاب زنی اولیه را انجام می دهند و کاشی را دوباره وارد کوره می کنن. البته که این چیزی که من توضیح دادم یک موضوع کلی بود وگرنه که کاشی ها روش های خیلی مختلفی برای تولید دارن که نمیتونم همشو توی این مقاله جا بدم. قیمت کاشی لعاب دار با بدنه سنتی به واسطه زحمت بیشتری که دارد کمی بالاتر است.

کاشی لعابی

رنگ های رایج در خرید کاشی لعاب دار

این کاشی ها از مصالحی هستند که می تونین هم در نما، هم در دکوراسیون داخلی محیط های سنتی و مدرن استفاده کنید. اما رنگ هایی که خیلی توی این متریال محبوب ان و استفاده میشن رو میخوام براتون توی این بخش شرح بدم. با این توضیح که انتخاب رنگ های مختلف تاثیر خاصی بر قیمت کاشی لعاب دار ندارد.

کاشی لعاب دار سبز

سبز یکی از زیباترین رنگ های جهان و یکی از اصیل ترین رنگ های معماری ایرانی اسلامی از زمان های قدیم بوده و الان هم از این رنگ زیبا توی کاشی لعاب دار و توی محیط های سنتی و مدرن استفاده میشه.

کاشی لعاب دار فیروزه ای

کاشی لعابدار فیروزه ای از پایه های معماری ایرانیه و شدیدا توی محیط های سنتی استفاده میشه. رنگ فیروزه ای از رنگ های اصیل ایرانیه و این رنگ توی کشور های غربی به Persian blue معروفه.

کاشی لعابدار سفید

کاشی لعاب دار سفید از مهم ترین متریال های ساختمونیه که بیشترین استفاده رو توی نماهای مدرن داره و توی محیط هایی مثل آشپزخونه و بین کابینت ها خیلی به کار میره.

کاشی لعاب دار کله غازی

کله غازی از خاص ترین رنگ های طیف سبزه که جدیدا وارد عرصه معماری هم شده، استفاده از کاشی لعاب دار کله غازی در محیط باعث میشه فرد از دیدن محیط تون حس امنیت بگیره و احساس آرامش کنه.

کاشی لعابی طوسی

طوسی از جذاب ترین و پرطرفدار ترین رنگ های طیف خنثی است که استفاده از اون توی معماری به شدت پیشنهاد میشه و میتونین از این رنگ در کنار هر رنگی استفاده کنین و نتیجه مثبت بگیرین.

کاشی سنتی

تجربه من توی خرید کاشی لعابدار از فروشنده های مختلف

توی این ۱۰ سال فعالیتم، از فروشنده های مختلفی خرید کاشی لعاب دار انجام دادم و همه جور کاشی ای رو دیدم و همیشه مشکلم با فروشنده های این کاشی ها کیفیت خیلی پائین محصولاتشون بود. اون یک درصدی هم که کیفیتشون به نسبت بهتر بود قیمتشون فضایی بود، بعد از چند وقت تصمیم گرفتم که از تولیدکننده های کاشی های لعابی خرید کنم که هم طرح و رنگ سفارشی خودمو بگیرم و هم قیمت کاشی لعاب دار واسم پایین تر بیفته.

چند وقتی توی گوگل و اینستاگرام دنبال تولیدکننده این کاشی ها بودم تا اینکه با گروه کارخانجات آرچی لرن آشنا شدم، که یکی از بهترین ها و خفن ترین ها توی حوزه تولید کاشی لعابی بودن. خلاصه بعد از چند روز چک کردن و بالا پایین کردن کارهای این گروه با کارشناس فروششون که یه آقای خیلی مودب بود تماس گرفتم و قیمت کاشی لعاب دارم و گرفتم و سفارش دادم.

و بعد از تقریبا سه روز متریال مورد نظرمو با کیفیتی که می خواستم و قیمت خیلی خیلی مناسبی که باورم نمیشد تحویل گرفتم. خلاصه که از همون موقع من خرید کاشی لعاب دار و هر نوع کاشی دیگه ای رو از این گروه انجام میدم و به همه هم پیشنهادشون میکنم.

کاشی لعاب دار آرچی لرن

خرید  و قیمت کاشی لعاب دار از گروه آرچی لرن

گروه کارخانجات آرچی لرن یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین تولیدکننده ها و فروشنده های کاشی های سنتی و مدرنه که محصولاتشون توسط متخصصان زبده تایید شده و قیمتش دقیقا نصف سایر فروشنده هاست. برای خرید کاشی لعاب دار آرچی لرن می تونین با شماره تلفن ۰۹۱۵۳۰۶۹۶۸۸ تماس بگیرین و یا وارد وبسایت آرچی لرن بشین.

امیدوارم مقاله ای که نوشتم حداقل به یک نفر توی خرید کاشی لعاب دار کمک کنه و مفید باشه، مخلص شما حمید بینا.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.