انتخاب بهترین لامپ و چراغ برای ساختمان

انتخاب سیستم روشنایی مناسب یکی از مهمترین مواردی است که سازندگان ساختمان به آن توجه میکنند. نور و روشنایی مناسب میتواند محیط داخلی ساختمان را جذاب تر و زیباتر نشان دهد، به همین دلیل سازندگان ساختمان چند سالی است که به طور ویژه به انتخاب لامپ و چراغ ال ای دی فق کم مصرف دقت میکنند. از طرفی دیگر نمای ساختمان جلوه اصلی ساختمان است که سازندگان از نورپردازی آن در شب ها غافل نشده اند و آن را بسیار پراهمیت میدانند.

به گزارش گروه ساختمان: انتخاب سیستم روشنایی مناسب یکی از مهمترین مواردی است که سازندگان ساختمان به آن توجه میکنند. نور و روشنایی مناسب میتواند محیط داخلی ساختمان را جذاب تر و زیباتر نشان دهد، به همین دلیل سازندگان ساختمان چند سالی است که به طور ویژه به انتخاب لامپ و چراغ ال ای دی فق کم مصرف دقت میکنند. از طرفی دیگر نمای ساختمان جلوه اصلی ساختمان است که سازندگان از نورپردازی آن در شب ها غافل نشده اند و آن را بسیار پراهمیت میدانند.

در این محتوا، اهمیت روشنایی برای سازندگان ساختمان، نورپردازی نمای ساختمان و محصولات پرکاربرد برای نورپردازی انواع فضاها را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین لامپ و چراغ ال ای دی را انتخاب کنید.

نورپردازی برج های عظیم زاده سلمان شهر در شب

اهمیت روشنایی برای سازندگان ساختمان

روشنایی یکی از عوامل مهم در طراحی و ساخت ساختمان‌ها است. یک روشنایی مناسب نه تنها امکان استفاده مطلوب از فضاها را فراهم می‌کند، بلکه به افزایش راحتی و رفاه ساکنین نیز کمک می‌کند. بنابراین، انتخاب بهترین لامپ و چراغ ال ای دی بسیار اهمیت دارد. سازندگان تمام تلاش خود را میکنند تا ساختمانی که ساخته اند زیبا و جذاب تر دیده شود از این رو باید بهترین انتخاب برای لامپ و چراغ های داخل پارکینگ ، راه پله ها و داخل واحدها داشته باشند. حالا سوال این است که بهترین و با کیفیت ترین محصول برای آنها چیست؟ در ادامه به معرفی بهترین محصولات و تنوع آنها میپردازیم. از آنجا که سازندگان ساختمان معمولا خرید عمده لامپ ال ای دی دارند، واسطه ها محصولی بی کیفیت را به آنها میدهد.

اهمیت نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان یکی از عوامل مهم در زیبایی و جلب توجه ساختمان است. امروزه برای فروش راحت تر واحدهای مسکونی باید امکانات ظاهری ساختمان را بالا برد. با استفاده از ریسه های ال ای دی با رنگ‌ها و نوردهی مناسب، می‌توانید نمای ساختمان را به شکلی زیبا و جذاب تزئین کنید. وال واشر یکی دیگر از محصولاتی است که چندسال قبل برای نور دهی به صورت خطی به نمای ساختمان استفاده میشد اما امروزه تمام ساختمان ها از ریسه های ال ای دی که هم ضدآب هستند و هم کم مصرف استفاده میکنند.

بهترین راهکار برای نورپردازی پارکینگ

پارکینگ‌ها نیازمند روشنایی مناسب هستند تا امکان استفاده آسان و ایمن از آنها فراهم شود. لامپ‌ها و چراغ‌های ال ای دی با کیفیت و بازدهی بالا می‌توانند بهترین گزینه برای نورپردازی پارکینگ‌ها باشند. از آنجایی که امروزه تمام سقف ها کاذب هستند پس فقط استفاده از چراغ های گرد توکار مناسب و منطقی است. هم جای کمتری میگیرند، هم زیباتر هستند و هم از نظر اقتصادی قیمت مناسبی دارند. البته امروزه برای نورپردازی سقف پارکینگ از چراغ های خطی توکار و یا ریسه های ال ای دی هم استفاده میکنند هم نور یکدست و لایتی دارند و هم زیبایی خاصی به فضای پارکینگ اضافه میکنند. در نورپردازی پارکینگ ۶ نکته مهم است که باید آنها را رعایت کنیم:

توزیع مناسب نور

برای ایجاد روشنایی مناسب در پارکینگ، نیاز است که نور به طور یکنواخت و منظم در سراسر فضا توزیع شود تا هیچ نقطه تاریکی وجود نداشته باشد.

انتخاب لامپ‌های مناسب

برای پارکینگ‌ها، لامپ‌های ال ای دی با نور سرد و قوی معمولاً مناسب هستند. این لامپ‌ها به ایجاد نور کافی و مهتابی کمک می‌کنند و همچنین مصرف انرژی کمتری دارند.

نصب چراغ های خطی

چراغ های خطی به عنوان یکی از راهکارهای نورپردازی پارکینگ می‌توانند به بهبود توزیع نور در فضا کمک کنند و از ایجاد لکه‌های تاریک در پارکینگ جلوگیری کنند.

استفاده از حسگرهای حرکت

نصب حسگرهای حرکت می‌تواند به بهبود ایمنی در پارکینگ کمک کند. این حسگرها به طور خودکار نور را روشن می‌کنند هنگامی که فعالیتی در پارکینگ شناسایی می‌شود و بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، نور را خاموش می‌کنند تا از مصرف انرژی زائد جلوگیری شود.

چراغ های سنسور دار سایروکس، با امواج مایکرویو عمل میکند

محافظت در برابر تابشUV

انتخاب لامپ‌های ال ای دی با فیلتر UV می‌تواند به حفاظت از خودروها در پارکینگ در برابر تغییر رنگ و خوردگی‌های ناشی از تابش UV کمک کند.

نگهداری و تعمیرات دوره‌ای

منظم بررسی و تعمیرات لامپ‌ها، درایورها و سیستم‌های نورپردازی می‌تواند به افزایش عمر و بهبود کارایی نورپردازی در پارکینگ کمک کند.

نورپردازی در پارکینگ با چراغ های خطی

نورپردازی راه پله و راه رو های ساختمان ها

نورپردازی راه‌پله‌ها نقش مهمی در ایجاد امنیت و زیبایی در فضاهای داخلی و خارجی دارد. لامپ‌ها و چراغ‌های ال ای دی با طراحی مناسب و نوردهی قوی می‌توانند به بهترین شکل این نیاز را برطرف کنند. استفاده از سنسورهای حرکتی بسیار مهم است زیرا دقیقا باید همان نقطه ای را روشن کنیم که یک شخص در حال عبور و تردد از آن است. استفاده از تایمرهای راه پله دیگر منسوخ شده و به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. حتما باید از دو طرف به پله های طبقات نور تابیده شود تا فرد دچار زمین خوردگی نشود.

چه لامپ و چراغ هایی برای یک ساختمان کاربردی است؟

لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی ۹۰% انرژی را تبدیل به نور می‌کند و حدود ۱۵,۰۰۰ هزار ساعت عمر مفید دارد! لامپ LED نور ملایم و یک‌نواختی تولید می‌کند و برای سلامت چشم‌ها ضرری ندارد. با خرید لامپ ال ای دی LED قبض برق خود را سبک کنید و کمتر پول خود را تبدیل به گرما کنید!

قیمت لامپ ال ای دی به نسبت لامپ‌های قدیمی بیشتر است اما با توجه به فوق کم مصرف بودن، عدم آسیب به چشم و کمترین اتلاف انرژی یک گزینه به‌صرفه و اقتصادی است.

چراغ خطی ال ای دی

جایگزین مهتابی‌های قدیمی با عمر مفید ۲۵,۰۰۰ هزار ساعت ، چراغ خطی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. و بر عکس مهتابی‌های قدیمی به چشم‌های شما آسیب وارد نمی‌کند. چراغ خطی روکار و توکار نوعی چراغ مدرن است و باعث جذابیت هرچه بیشتر دکوراسیون شما می‌شود. چراغ خطی ال ای دی قابلیت نصب روی دیوار و سقف را دارد.

اگر به دنبال جذابیت دکوراسیون در کنار مصرف انرژی پایین هستید، چراغ خطی را انتخاب کنید.

چراغ سقفی توکار

آیا می‌دانید ۲۵,۰۰۰ هزار ساعت عمر مفید چراغ سقفی توکار است؟ چراغ توکار سقفی جایگزین لوستر و چراغ‌های دکوراتیو است. خرید چراغ سقفی توکار علاوه بر اقتصادی بودن، بسیار کم‌مصرف است.

چراغ تو کار سقفی ال ای دی در راهرو‌ها، بیمارستان، باغ، ساختمان‌ها کاربرد دارد. چراغ پنلی توکار به دلیل استفاده از فناوری smd تا ۹۰% انرژی را تبدیل به نور می‌کند. همچنین ۷۰ تا ۸۰% در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

چراغ سقفی روکار

چراغ‌های سقفی روکار ال ای دی، ۹۰% انرژی را تبدیل به نور می‌کند. انواع چراغ‌های سقفی به دلیل نصب در سطح، تابش بیشتر نور و زاویۀ پراکنده‌تر نور را دارند. چراغ روکار سقفی حدود ۷۰ تا ۸۰% در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. زاویه تابش چراغ روکار سقفی ۱۱۰ درجه است و با فناوری smd نور را تولید می‌کند.

چراغ‌های سقفی روکار ضخامت کمی دارند و به همین دلیل تقریبا هم سطح با سقف دیده می‌شوند. ضخامت پنل سقفی مربع و دایره سایروکس ۴۸ میلی‌متر است. چراغ روکار ال ای دی به دلیل نصب روکار به راحتی تعویض و نصب می‌شود.

مزیت چراغ روکار سایروکس طول عمر مفید ۲۵ هزار ساعت است! در بخش بعدی با برند سایروکس و انواع چراغ سقفی روکار آشنا می‌شوید.

ریسه ال ای دی

تزئین دکوراسیون با نور خوبه اما نوری که از ریسه ال ای دی میاد بهتره! چراغ دکوراتیو یا تزئینی که ۲۵,۰۰۰ ساعت عمر مفید دارد! ریسه ال ای دی در نورپردازی داخلی و خارجی کاربرد زیادی دارد. به لطف فناوری non-wired و ریسه ال ای دی بدون سیم دیگر خبری از قطعی، چشمک‌زدن و عدم انعطاف پذیری نیست. خبر خوب این است که سایروکس تولیدکننده ریسه ال ای دی با استفاده از این فناوری انواع ریسه ال ای دی با عمر طولانی را تولید کرده است.

از کجا لامپ، چراغ و ریسه ال ای دی بخریم؟

خرید لامپ، چراغ و ریسه ال ای دی بدون واسطه کار بسیار دشواری است و معمولا در بازار محصولات بین چند واسطه دست به دست میشود. سایروکس تولیدکننده لامپ، چراغ و ریسه LED است و برای خرید عمده میتوانید با نمایندگان رسمی سایروکس ارتباط بگیرید و یا اینکه به صورت مستقیم با شرکت در تماس باشید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.