با 6 تا از لوکس ترین ساختمان های تهران آشنا شوید!

ساختمان های لوکس تهران دارای ویژگی های مشترک و منحصربه فردی هستند که در مناطق شمالی تهران یعنی منطقه 1، 2 و 3 ( جردن، زعفرانیه، فرشته و...) واقع شده اند. بسیاری از چهره های سرشناس تهران، در ساختمان های لوکس مسکونی ساکن هستند و لاکچری بودن این ساختمان ها تا جایی پیش می رود که بعضا حتی باند فرود هلیکوپتر دارند! امکانات ویژه این بناها، مانند یک هتل 5 ستاره تمام نیازهای فرد ساکن در آن را برطرف می سازد.

به گزارش گروه ساختمان: ساختمان های لوکس تهران دارای ویژگی های مشترک و منحصربه فردی هستند که در مناطق شمالی تهران یعنی منطقه 1، 2 و 3 ( جردن، زعفرانیه، فرشته و…) واقع شده اند. بسیاری از چهره های سرشناس تهران، در ساختمان های لوکس مسکونی ساکن هستند و لاکچری بودن این ساختمان ها تا جایی پیش می رود که بعضا حتی باند فرود هلیکوپتر دارند! امکانات ویژه این بناها، مانند یک هتل 5 ستاره تمام نیازهای فرد ساکن در آن را برطرف می سازد.

لوکس ترین ساختمان های تهران – تصویر 1

ساختمان های لوکس تهران

ساختمان های لوکس تهران با اهداف مختلفی ساخته شده اند و عناوینی همچون مسکونی، تجاری، موزه و…. را به خود اختصاص داده اند. نحوه ساخت، متریال به کار رفته، نمای جذاب، امکانات ویژه و… در کنار یکدیگر باعث این معروفیت شده است. لازم به ذکر است که تعدادی از این ساختمان های لاکچری حتی در جهان هم شهرت به دست آورده اند! در این مطلب به معروف ترین ساختمان های لوکس تهران اشاره نموده ایم:

برج میلاد؛ بلندترین آسمان خراش پایتخت

برج میلاد را می توان معروف ترین ساختمان تهران برشمرد؛ چرا که با ارتفاعی حدود 435 متر در رده های بالای مرتفع ترین برج های جهان قرار داد. ساخت این برج از دی سال ۱۳۷۶ کلید خورد و اتمام آن ۱۱ سال طول کشید. ساخت برج میلاد منطبق بر اصول مقاوم سازی زلزله بوده و در صورت وقوع زلزله، این سازه آسیبی نخواهد دید. برج بلند میلاد مقاومت زیادی در مقابل جریان قدرتمند باد و طوفان دارد و تندبادهایی با سرعت حداکثر ۲۲۰ کیلومتر بر سرعت را دفع می کند.

صاعقه نمی تواند به این بنا خسارت وارد کند؛ چرا که سیم های مسی از نوک برج تا کف بدنه امتداد یافته است. این برج دارای 12 طبقه بوده که به ترتیب کاربرد هر طبقه گالری دست سازه، گالری فرش و هنر، سرای غذا، آسانسور، سالن دید، موزه کافه، غذاخوری گردان، سکوی دید باز، غذاخوری، گنبد آسمان و دکل آنتن های مخابراتی است. برج میلاد تقریبا از تمام نقاط تهران قابل مشاهده است و به عنوان یکی از نمادهای اصلی این شهر شناخته می شود.

برج میلاد – تصویر 2

برج چناران؛ لوکس ترین ساختمان تهران

عنوان لوکس ترین ساختمان مسکونی تهران از آن برج چناران است. این برج در الهیه بنا شده و 13 طبقه و حدود 36 واحد دارد. لابی این ساختمان دارای 2 هزار متر مربع مساحت و 12 متر ارتفاع است که از بزرگ ترین لابی ها به شمار می آید؛ برج چناران همچنین دارای استخری با مساحت 500 متر مربع است. در آخرین طبقه این برج، پنت هاوس رویایی وجود دارد. اطراف این بنای لوکس را محوطه ای سبز با مساحت ۵ هزار متر مربع، با درختان سرسبز و جوی های روان احاطه کرده است.

از دیگر امکانات این برج می توان سیستم امنیتی پیشرفته، کارواش ماشین، خشکشویی، رستوران، سالن اجتماعات، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، اینترنت WiFi و… را نام برد. سیستم های هوشمند به کار رفته در واحدهای لوکس برج چناران شامل سیستم های هوشمند روشنایی ABB و سیستم مدیریت متمرکز ABBهستند؛ به علاوه در این برج، سیستم های هوشمند کنترل سرمایشی و گرمایشی، سیستم کنترل فن کویل و تهویه مطبوع، سیستم کنترل روشنایی، سیستم نظارتی هشدار و سیستم کنترل دسترسی تعبیه گشته است.

برج چناران – تصویر 3

برج رولکس فرمانیه؛ خانه سلبریتی های مشهور

ساخت این برج در سال 1394 تکمیل شد و به عنوان محل سکونت بسیاری از افراد مشهور تهرانی موردپسند واقع گردید. این برج 16 طبقه، دارای پنت هاوسی با مساحت 300 متر بوده که شیک ترین واحد این برج مسکونی نیز محسوب می گردد. تمام امکانات یک هتل 5 ستاره همچون استخر، سالن بدن سازی، کارواش، آسانسور حمل اتوموبیل و… در این ساختمان گنجانده شده است. باتوجه به امکانات فراوان این برج، اجاره بهای آن نیز مبلغ بالایی دارد.

برج رولکس فرمانیه – تصویر 4

برج بین المللی تهران

یکی از بلندترین برج های تهران با ارتفاع 162 متر، برج بین المللی تهران بوده که در محله امیرآباد احداث گردیده است. برج بین المللی تهران توسط شرکت بین المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) ساخته شد. طراحی این ساختمان به صورت 3 بال است که با زاویه 120 درجه نسبت به هم قرار گرفته اند. باید اشاره کرد که این بنا ضد زلزله ساخته شده است. برج بین المللی تهران دارای 56 طبقه و 572 واحد است که 43 واحد سوئیت، 16 واحد 4 خوابه، 323 واحد سه خوابه، 172 واحد دو خوابه، 11 واحد پنت هاوس تریپلکس و 17 واحد تجاری در همکف را شامل می شود. از مشخصات خاص این برج می توان به پارکینگ آن با ظرفیت 1000 نفر و دارا بودن دو زمین تنیس اشاره کرد.

برج آلتون کورت نیاوران؛ زیبایی و استقامت

برج 24 طبقه آلتون کورت، دارای 60 واحد مسکونی و باند فرود هلیکوپتر است. این برج دو پنت ‎هاوس دارد که مساحت 500 تا 700 متر دارند و تمامی امکانات رفاهی برای آن ها فراهم است. استخر، سالن های ماساژ، بیلیارد، سالن اجتماعات، زمین تنیس و… تنها گوشه ای از امکانات گسترده این برج هستند. در اطراف برج آلتون کورت فضاهایی برای پیاده روی نیز طراحی گردیده است. لابی این ساختمان 600 مترمربع مساحت دارد و با نورپردازی دلنشین، به مکانی پر از آرامش بدل شده است. مقاومت به زلزله این ساختمان بسیار زیاد است تا جایی که در برابر زلزله 8.5 ریشتری دچار خسارت نمی شود.

برج روما رزیدنس کامرانیه؛ نماد معماری فرانسوی

شباهت برج مسکونی روما رزیدنس به برج های ورسای فرانسه، آن را در سراسر تهران بی همتا نموده است. لابی باشکوه آن حدود 1000 متر مربع زیربنا دارد که عدد بسیار قابل توجهی است. برج لوکس روما رزیدنس در ۱۵ طبقه مسکونی طراحی و اجرا شده که کوچک ترین واحد آن ۳۵۰ متر و بزرگ ترین آن که مربوط به پنت هاوس آن است،۱۴۰۰ متر مساحت دارد. گچ بری های لوکس، نمای بی نظیر اتاق ها، استفاده از پتینه کاری و… از مواردی هستند که برج رزیدنس روما را از هر نظر استثنایی می کنند. این برج دارای فضاهای سبز دل انگیز همراه با آب نما، استخر، سینما، لابی 1000 متری، سالن ورزشی و بیلیارد، سونا، جکوزی و موارد دیگر است که زندگی مجلل و لاکچری طبقه مرفه جامعه را به نمایش می گذارد.

برج روما رزیدنس کامرانیه – تصویر 5

برج آسمان تهران؛ دومین برج مسکونی تهران

برج آسمان تهران با ارتفاع حدود 100 متر در فرمانیه قرار دارد. این برج 37 طبقه در زمان ساخت، جزء بلندترین برج مسکونی تهران بوده؛ اما بعد از ساخت برج بین المللی تهران در رده دوم برج های مسکونی مرتفع تهران قرار گرفته است. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون بزرگ ترین شرکت خدمات کشتیرانی در خاورمیانه با ناوگانی متشکل از 170 کشتی است، در این برج قرار دارد. از امکانات این برج می توان سالنی با کلیه امکانات و تجهیزات ورزشی وارداتی، استخر، سونا، جکوزی، کتابخانه، سالن کنفرانس، لابی 24 ساعته، نگهبانی، سیستم های گرمایش و سرمایش پیشرفته، باند فرود هلیکوپتر، خدمات خانه داری، سالن ماساژ و… را نام برد. باید اشاره کرد که این برج در برابر زلزله مقاومت بالایی از خود نشان می دهد؛ چرا که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده است.

سخن پایانی

در تهران به خاطر موقعیت خاص خود به عنوان پایتخت کشور، ساختمان های بسیار لوکسی بنا شده است. این ساختمان ها کاربردهای متنوعی من جمله مسکونی، تجاری، تفریحی و… دارند. بناهای لوکس تهران که معمولا در محله هایی مثل جردن، فرشته، الهیه، فرمانیه و… واقع شده اند اگر مسکونی باشند خانه بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و سیاست مداران هستند و اگر تجاری باشند، معروف ترین برندهای ایرانی و نمایندگی برندهای معروف خارجی در آن ها قرار دارد؛ در بعضی از این بناها حتی واحدهای اداری نیز تعبیه گشته است.

منابع:

https://www.bartarinha.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-20/1420823-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D8%A7%DA%A9%DA%86%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%88%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF

https://www.hkarchstudio.com/article/famous-towers-of-Tehran/4099

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.