توضیحاتی در مورد نمای کامپوزیت آلومینیوم

توضیحاتی در مورد نمای کامپوزیت آلومینیوم نمای کامپوزیت آلومینیوم یکی از مدرن ترین و شیک ترین نمونه از نماهای اجرا شده در سال های اخیر به شمار می رود. کامپوزیت آلومینیوم متریالی بسیار شیک و مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف می باشد. نمای خشک موضوعی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از […]

توضیحاتی در مورد نمای کامپوزیت آلومینیوم

نمای کامپوزیت آلومینیوم یکی از مدرن ترین و شیک ترین نمونه از نماهای اجرا شده در سال های اخیر به شمار می رود. کامپوزیت آلومینیوم متریالی بسیار شیک و مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف می باشد. نمای خشک موضوعی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. کامپوزیت آلومینیوم نیز یکی از متریال کاربردی برای طراحی و اجرای نمای خشک به شمار می رود.

نمای کامپوزیت آلومینیوم با استفاده از پانل های ساخته شده اجرا می شود. با توجه به اینکه پانل های کامپوزیت آلومینیوم از قبل ساخته شده اند، سرعت اجرای این نوع نما بسیار مطلوب است. معمولا پانل های کامپوزیت آلومینیوم با ابعاد ۳۲۰*۱۲۵ سانتی متر تولید می شوند. ضخامت این پانل ها بین ۴ الی ۵ میلی متر است. وزن سبک آنها کمک می کند تا بتوان به راحتی آنها را حمل کرد. بدین ترتیب در هنگام نصب، مشکلی برای حمل آنها برای ساختمان های با ارتفاع زیاد وجود ندارد.

پانل های کامپوزیت آلومینیوم را معمولا به صورت چند لایه تولید می کنند. لایه بیرونی این پانل ها از جنس آلومینیوم بوده و لایه داخلی آنها اغلب از مواد معدنی و پلی اتیلن ساخته می شود. مواد معدنی که در لایه داخلی یا هسته این پانل ها استفاده می شود مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. بدین ترتیب در موقع حوادثی مثل آتش سوزی عملکرد بسیار مفید و موثری از خود بر جای خواهد گذاشت. ظاهر جذاب و خصوصیات فیزیکی مطلوب باعث شده تا کامپوزیت آلومینیوم تبدیل به متریالی کاربردی برای اجرای نمای ساختمان شود. اگر می خواهید نمای کامپوزیت آلومینیوم را بیشتر بشناسید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

نمای کامپوزیت آلومینیوم

نمای کامپوزیت آلومینیوم

مزایای استفاده از نمای آلومینیوم کامپوزیت

تنوع رنگ را می توان از جمله مزایای نمای کامپوزیت آلومینیوم دانست. معمولا طراحی نمای ساختمان های شیک و لاکچری با رنگ های مختلف و خاص انجام می شود. اگر تنوع رنگی در متریال مورد استفاده وجود نداشته باشد، دست طراحان بسته می شود و نمی توانند طرح دلخواه خود را روی نمای مورد نظر اجرا کنند. با وجود تنوع رنگی شاهد اجرای نماهای آلومینیومی بسیار شیک و مدرنی در شهرهای مختلف کشور هستیم. تنوع رنگی یکی از عوامل موثر در استقبال از نمای کامپوزیت آلومینیوم می باشد.

یکی دیگر از مزایای نمای کامپوزیت آلومینیوم، دوام بالا و عمر طولانی آن می باشد. با توجه به اینکه کامپوزیت آلومینیوم در برابر شرایط جوی نامساعد مثل رطوبت، گرما، سرما، باد، خاک و… مقاوم است، عمر طولانی دارد. این موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال متریالی هستند که هم بسیار شیک بوده و هم دوام بالایی داشته باشد، کامپوزیت آلومینیوم را انتخاب کنند. این میزان از مقاومت باعث شده تا محدودیت خاصی برای استفاده از این متریال وجود نداشته باشد و تقریبا در همه شهرهای کشور می توان نمای کامپوزیت آلومینیوم را اجرا کرد. البته رسیدگی و مراقبت از نمای ساختمان نیز می تواند در افزایش یا کاهش طول عمر آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

از دیگر مزیت های اجرای نمای کامپوزیت آلومینیوم می توان به مقاومت در برابر خط و خش اشاره کرد. قطعا ایجاد خط و خش روی لایه آلومینیومی این متریال می تواند شکل زیبای آن را از بین ببرد. از طرفی خط و خش ممکن است مقاومت لایه آلومینیوم را در برابر شرایط جوی کاهش دهد. بدین ترتیب ضد خش بودن آلومینیوم کامپوزیت می تواند به افزایش مقاومت و طول عمر این متریال کمک کند. بدین ترتیب حمل و نقل و اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت را می توان با اطمینان خاطر بیشتری انجام داد.

نمای آلومینیوم کامپوزیت

نمای آلومینیوم کامپوزیت

کاربرد نمای کامپوزیت آلومینیوم

نمای کامپوزیت آلومینیوم دارای کاربرد های بسیار وسیعی می باشد، به همین خاطر در سال های اخیر در سطح شهر زیاد با این نوع نما مواجه شده اید. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع نما مربوط به ساختمان های بلند و حتی برج ها می باشد. با توجه به ظاهر جذاب و وزن سبکی که دارند، برای ساختمان های بلند گزینه بسیار مطلوبی به شمار می روند. معمولا اجرای این نما بسیار راحت تر از سایر متریال مرسوم موجود در بازار بوده که این موضوع در استقبال از نمای آلومینیوم کامپوزیت تاثیر بسیار زیادی داشته است.

مورد بعدی که می توان از نمای کامپوزیت آلومینیوم برای آن استفاده کرد، جایگاه های سوخت و پمپ بنزین ها می باشند. این مراکز معمولا به متریالی نیاز دارند که هم از نظر ظاهری جذابیت های خاص خودش را داشته باشد و هم از نظر استحکام، مقاومت در برابر حریق و…. ایده آل باشد. آلومینیوم کامپوزیت متریالی است که به تنهایی همه این مزایا را دارد و می تواند به خوبی نیاز این مراکز را نیز پاسخ دهد.

از دیگر کاربردهای نمای کامپوزیت آلومینیوم می توان به پایانه های مسافربری اشاره کرد. در پایانه های مسافربری معمولا ساختمان های بسیار بزرگ و سقف هایی برای پارکینگ وسایل نقلیه وجود دارد. استفاده از آلومینیوم کامپوزیت باعث می شود تا نمای ترمینال ها که مکانی عمومی محسوب می شوند، بسیار شیک و زیبا باشد.

علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شد، نمای کامپوزیت آلومینیوم دارای کاربردهای دیگری نیز می باشد. از جمله این موارد می توان به سقف های کاذب، تابلوهای تبلیغاتی، دکوراسیون و نمای فروشگاه های بزرگ، دیوار تونل ها و… اشاره کرد. بدین ترتیب متوجه می شویم که کاربردهای آلومینیوم کامپوزیت بسیار زیاد می باشند.

پانل کامپوزیت آلومینیوم

پانل کامپوزیت آلومینیوم

علت استقبال از نمای آلومینیوم کامپوزیت چیست؟

یکی از دلایل استقبال از نمای آلومینیوم کامپوزیت مقاومت در برابر رطوبت و امکان آب بندی آن می باشد. بدین ترتیب با اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت می توان از نشتی آب به داخل ساختمان جلوگیری کرد. از دیگر دلایلی که باعث شده تا استقبال از این نوع متریال بیشتر شود، انعطاف پذیری آنها می باشد. بدین ترتیب می توان آنها را به شکل دلخواه درآورده و این قابلیت باعث می شود تا بتوان طرح های بسیار زیبایی را در نما اجرا کرد. آکوستیک بودن و مقاومت در برابر آلودگی صوتی از دیگر دلایل استقبال از این نوع متریال به شمار می رود.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم نکات مربوط به نمای کامپوزیت آلومینیوم که قبل از اجرای آن باید بدانید را ذکر کنیم. این موارد کمک می کنند تا شما نیز در انتخاب متریال مناسب برای نما عملکرد بهتری داشته باشید. چنانچه انتخاب شما نمای کامپوزیت آلومینیومی است، مجموعه توسعه نمای مدرن آراد طراحی و اجرای آن را به بهترین شکل ممکن توسط افراد آموزش دیده و حرفه ای انجام خواهد داد.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.