راهنمایی برای انتخاب لاینر نور خطی مناسب

لاینر نور خطی بسته به اینکه از چه تعداد لامپ led و با چه کیفیت و چه میزان شدت نوری انتخاب می‌شود، نقش زیادی در زیبایی و جلوه فضا دارد. برای انتخاب و خرید این محصول باید نکات مهمی را رعایت کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید. مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما علاقه‌مندان به خرید لاینرهای نوری مفید باشد.

به گزارش گروه ساختمان: لاینر نور خطی بسته به اینکه از چه تعداد لامپ led و با چه کیفیت و چه میزان شدت نوری انتخاب می‌شود، نقش زیادی در زیبایی و جلوه فضا دارد. برای انتخاب و خرید این محصول باید نکات مهمی را رعایت کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید. مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما علاقه‌مندان به خرید لاینرهای نوری مفید باشد.

معرفی لاینر نور خطی

احتمالا همه شما در بخش‌های مختلف ساختمان‌های نوساز یا بازسازی‌شده مسکونی و تجاری مجذوب نورپردازی‌های زیبا و جذابی که در سقف و دیوار است، شده‌اید. لاینرهای نور خطی یا چراغ‌های خطی که از چندین لامپ led روی نواری از پروفیل آلومینیومی قرار گرفته‌اند، تشکیل شده است.

خلاف نور زیاد و گسترده‌ای که از این نوارهای نوری مشاهده می‌شود، مصرف برق کم آن‌ها باعث شده است تا تقاضا برای خرید لاینرهای نوری زیاد باشد. علاوه‌بر جنبه نورپردازی، برای ایجاد فضایی مدرن و لوکس از لاینرهای خطی استفاده می‌شود. لاینرهای نوری که با نام نور مخفی نیز شناخته می‌شوند، در رنگ‌ها و ابعاد مختلفی ساخته و عرضه شده‌اند تا پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه و هر سبک دکوراسیون باشند.

انواع لاینر نور خطی کدام‌اند؟

لاینرهای نور خطی براساس اینکه با چه روشی در محل نصب و اجرا می‌شوند، شامل ۲ نوع هستند که در ادامه توضیح مختصری درباره آن‌ها داده‌ایم.

چراغ‌های خطی روکار

چراغ‌های خطی روکار همان‌طور که از اسمشان مشخص است، باید در قسمت‌های بیرونی دیوار یا سقف نصب شوند. قرنیز نوری از نمونه‌های جدید چراغ‌های خطی روکار است. به‌طور معمول در مواقعی که ساختمان بازسازی می‌شود و از قبل جایی برای نصب چراغ‌های نور خطی تعبیه نشده است، از این نوع لاینر استفاده می‌شود. درواقع عدم وجود سقف‌های کاذب یا نیاز به نورپردازی در فضاهای بیرونی، دلیل اصلی خرید چراغ‌های نور خطی است.

چراغ‌های خطی توکار

لاینر نورخطی توکار قبل‌از ساخت سقف یا دیوار در داخل آن نصب می‌شود. برای تعیین موقعیت قرارگیری این چراغ‌ها باید ابعاد آن توسط طراحان دکوراسیون یا مشاوران ساخت و ساز مشخص شود. در این نوع از چراغ‌های خطی بعداز نصب دیگر نمی‌توان تغییری در ابعاد آن‌ها ایجاد کرد ولی ازنظر زیبایی ظاهری و تمیزی کار، چراغ‌های خطی توکار انتخاب بهتری نسبت به انواع روکار هستند.

برای انتخاب لاینر نور خطی به چه مواردی باید توجه کرد؟

لاینر نور خطی

اگر قصد خرید لاینرهای نورخطی را دارید، بهتر است به مشاوران و طراحان دکوراسیونی که سابقه مفیدی در نصب و اجرای انواع چراغ‌های خطی دارند، مراجعه کنید. به همین جهت و برای دریافت مشاوره می‌توانید از کارشناسان خبره در گروه تولیدی آرتمیس کمک بگیرید. نکات دیگری که باید قبل‌از خرید لاینرهای نوری درنظر بگیرید، عبارت‌اند از:

  • اندازه فضا: طول، عرض و ارتفاع فضایی را که می‌خواهید لاینرهای نوری در آن‌جا نصب شود انداره بگیرید. با در دست‌داشتن این اطلاعات می‌توانید به‌طور دقیق ابعاد لاینر نوری را که نیاز دارید محاسبه کنید.
  • تناسب با فضا: اینکه رنگ نور با سبک دکوراسیون و سایر اجزای فضا مطابقت داشته باشد، نقش زیادی در زیبایی و جذابیت نورپردازی دارد. پس حتما درمورد رنگ، زاویه لاین نور و نوع led با یک طراح دکوراسیون مشورت کنید.
  • تعداد لامپ‌ها: اینکه لاینر نوری را در کجا قرار است نصب کنید، در تعیین تعداد لامپ‌ها تاثیرگذار است. به‌طور مثال در یک رستوران یا سالن‌های بزرگ باید از لاین‌های نوری با تراکم بیشتری نسبت به لاینرهایی که در خانه نصب می‌شوند، استفاده کنید.
  • شدت نور: قبل‌از خرید حتما درباره شدت نوری که از لاینرهای نور خطی انتظار دارید با فروشنده صحبت کنید.
  • مصرف انرژی: برای صرفه‌جویی در مصرف برق بهتر است لاینرهایی را انتخاب کنید که از لامپ‌های led کم‌مصرف و بهینه ساخته شده‌اند.
  • خرید تجهیزات و قطعات لازم برای نصب: به‌جز لاینرهای نوری برای نصب این چراغ‌ها چه توکار باشند یا روکار باید قطعات و تجهیزات دیگری را نیز خریداری کنید.

چطور از کیفیت و طول عمر لاینر نور خطی هنگام خرید مطلع شویم؟

برای هر خریداری کیفیت و طول عمر بالای لاینرها بسیار اهمیت دارد. اما اینکه چطور بتوانید از کیفیت این محصول قبل‌از خرید اطمینان پیدا کنید، یک چالش مهم است. با روش‌هایی که در ادامه گفته شده است، تا حد زیادی می‌توان از کیفیت لاینرهای نوری خطی اطلاع پیدا کرد.

اطلاع از شاخص رندر رنگ لامپ‌ها در لاینر

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های لاینرهایی که از لامپ‌های باکیفیت تشکیل شده‌اند، عدد شاخص رندر رنگ یا CRI نور خروجی است که باید بالاتر از ۹۰ یا ۹۵ باشد. این شاخص نشان می‌دهد که اشیا در زیر نور لامپ تا چه اندازه به رنگ واقعی‌شان در زیر نورخورشید، شباهت دارند. لامپ‌هایی با رندر پایین، رنگ اشیا را مصنوعی‌ می‌کنند و در مواردی که عدد شاخص خیلی کم باشد، نور لامپ باعث آزار و آسیب به چشم ‌می‌شود.

برند لاینر نور خطی

لاینرهای خطی در برندهای متنوعی در بازار عرضه شده‌اند. برندهای شناخته‌شده و مطرح، تولیدات باکیفیت‌تری هم ارائه داده‌اند. پس لازم است قبل‌از خرید لاینر نوری اطلاعات خود را درباره برند سازنده، سابقه تولید و میزان رضایت سایر خریداران از محصولات آن برند بالا ببرید.

قیمت لاینرهای نوری خطی

قیمت یک محصول مشخصه‌ای است که همیشه خریداران را گمراه می‌کند. گاهی قیمت پایین نشانه عدم کیفیت یک محصول است و گاهی دیگر تنها انصاف فروشنده را نشانه می‌گیرد. اما درمورد لاینرهای خطی باید قیمت پایین برخی تولیدات که گارانتی و خدمات پس‌ازفروش هم ندارند را دلیلی بر کیفیت پایین آن‌ها بدانید.

لاینر نور خطی را از کجا بخریم؟

لاینر نور خطی

بعداز اینکه درباره نکات مهم قبل‌از خرید لاینرهای نوری خطی صحبت شد، حال باید مرکزی را معرفی کنیم که با چند سال سابقه در تولید و عرضه انواع لاینرهای نوری خطی توکار و روکار توانسته رضایت مشتریان زیادی را جلب کند.

 

مجموعه تولیدی آرتمیس همان مرکزی است که در آن می‌توانید با خیال راحت خرید مطمئن و موفقی را انجام دهید. شما با بازدید از شوروم مجموعه آرتمیس، این امکان را دارید که نمونه‌های جدید و پرطرفدار لاینرهای نوری خطی را نیز مشاهده کنید.
جمع‌بندی

خرید لاینر نور خطی و نصب آن در دکوراسیون خانه یا محل کارتان می‌تواند نورپردازی و جذابیت بیشتری به فضا بدهد. البته باید قبل‌از خرید نکات مهمی مانند تعیین ابعاد لاینر، نوع رنگ، برند و کیفیت آن را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان، کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و روش خرید و مشاهده نمونه‌های کارشده از لاینرهای خطی به سایت گروه تولیدی آرتمیس مراجعه کنید.