عایق الاستومری چیست؟ کاربرد انواع مختلف آن را بشناسید.

در بحث عایق‌بندی تجهیزات صنعتی و ساختمان‌سازی، یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین عایق‌هایی که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، عایق الاستومری است. عایق الاستومری از ویژگی‌هایی برخوردار می‌باشد که همین موضوع دامنه کاری آن را توسعه داده و باعث شده است هر روز میزان استفاده از این عایق افزایش یابد. اما آیا شما با انواع عایق الاستومری آشنایی دارید؟ آیا مطمئن هستید این عایق برای فعالیت کاری شما گزینه مناسبی است؟ در ادامه جهت پاسخ به این سوالات و اطلاع از خرید و قیمت عایق الاستومری همراه ما باشید.

به گزارش گروه ساختمان: در بحث عایق‌بندی تجهیزات صنعتی و ساختمان‌سازی، یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین عایق‌هایی که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، عایق الاستومری است. عایق الاستومری از ویژگی‌هایی برخوردار می‌باشد که همین موضوع دامنه کاری آن را توسعه داده و باعث شده است هر روز میزان استفاده از این عایق افزایش یابد. اما آیا شما با انواع عایق الاستومری آشنایی دارید؟ آیا مطمئن هستید این عایق برای فعالیت کاری شما گزینه مناسبی است؟ در ادامه جهت پاسخ به این سوالات و اطلاع از خرید و قیمت عایق الاستومری همراه ما باشید.

با عایق الاستومری آشنا شوید:

در ابتدا اجازه دهید ویژگی‌ های عایق الاستومری را با یکدیگر بررسی کنیم تا بیشتر با دامنه کارایی این نوع عایق آشنا شوید:

  1. عایق الاستومری، بهترین عایق برای جلوگیری از اتلاف انرژی است. در واقع این عایق به دلیل داشتن ضریب انتقال حرارت پایین، از ورود و خروج گرما و سرما به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.
  2. همچنین به شدت آلودگی صوتی را کاهش خواهد داد. بنابراین اگر شما در محیط شلوغ زندگی می‌کنید، در صورت استفاده از عایق الاستومری در بافت ساختمان، خبری از آلودگی صوتی شهر در داخل ساختمان نخواهد بود.
  3. لازم است بدانید که عایقه الاستومری سطح مورد نظر را در برابر رطوبت حفظ می‌کند.
  4. از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها بر روی سطح عایق شده جلوگیری می‌کند.
  5. همچنین به دلیل برخورداری از ترکیبات بسیار مقاوم به آتش، خطر آتش سوزی را دفع خواهد کرد.
  6. انعطاف‌پذیری بسیار بالای عایق الاستومری باعث شده که ما برای هر سطحی بتوانیم از این عایق استفاده کنیم و همین موضوع باعث افزایش دامنه کاری عایق شده است.
  7. عایق الاستومری رنگ‌پذیر نیز می‌باشد. بنابراین اگر بر روی سطحی قرار گرفت و می‌خواهید برای طراحی دکوراسیون محیط، عایق را رنگ کنید، هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌شود.
  8. قابلیت چسبندگی عایق الاستومری بسیار بالا است.

معرفی انواع عایق الاستومری

در صورتی که به فکر بررسی قیمت و خرید عایق الاستومری هستید، شما باید حتماً با انواع این عایق و کارایی آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید براساس هدف کاری خود، عایق مناسب را انتخاب کنید. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟ برای درک اهمیت آشنایی با انواع عایق الاستومری بهتر است مثالی برای شما بزنیم. برای مثال اگر چه عایق پلی یورتان به عنوان یک عایق بسیار پرکاربرد در صنعت شناخته شده است ولی همواره گزینه بسیار مناسبی نیست و شاید براساس هدف کاری شما، عایق‌های مناسب‌تری در بازار وجود داشته باشد. به همین دلیل شما باید با انواع عایق‌ها آشنا شوید. در این قسمت از مطلب ما انواع عایق الاستومری را به شما معرفی خواهیم کرد:

عایق الاستومری پروتکت بلک

این عایق از نوع عایق‌های روکش‌دار است که بیشتر با هدف عایق‌بندی حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختمان عایق متخلخل است و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت بخار آب و آلودگی‌های محیط دارد. بنابراین سطح و محیط مورد نظر را از آلاینده‌های موجود در هوا و همچنین نفوذ رطوبت محافظت می‌کند.

عایق الاسومری پشت چسب‌دار

این عایق‌ فرآیند نصب عایق الاستومری را بسیار راحت می‌کند چون دیگر نیازی به استفاده از چسب نیست. همین چسب‌ها مشکلات پوستی را برای نصاب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود پروسه کار نیز طولانی گردد. ولی اگر شما از عایق الاستومری پشت چسب‌دار استفاده کنید، تمامی این محدودیت‌ها برداشته خواهد شد. از طرف دیگر در زمان و هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

عایق الاستومری رولی یا ورقه‌ای

این عایق در ضخامت و اندازه‌های مختلف طراحی می‌شود. نصب بسیار آسانی برای فضای داخلی و فضای خارجی دارد و گزینه مناسبی برای جایگزینی با پشم شیشه می‌باشد. از آنجایی که عایق الاستومری رولی ساختار سلول بسته دارد، بنابراین مانع از اتلاف انرژی و حرارت خواهد شد. لازم به ذکر است که این عایق طول عمر مفید تأسیسات ساختمانی را بالا می‌برد.

عایق رولی ساده

این عایق وزن سبکی دارد و در برابر رشد باکتری و قارچ، مواد شیمیایی، رطوبت و گرد و غبار بسیار مقاوم می‌باشد. نصب این عایق بسیار راحت است و با کمک چسب‌های مخصوص انجام می‌شود. برای عایق کاری سیستم‌های تهویه در فضای بسته عایق الاستومری رولی ساده واقعاً گزینه مناسبی است.

عایق الاستومری رولی روکش‌دار و بدون روکش

به طور کلی عایق‌های رولی در دو نوع روکش‌دار و بدون روکش طراحی می‌گردد. برای فضای خارجی بهتر است از نوع روکش‌دار استفاده کنید تا هم در برابر شرایط رطوبتی و جوی و هم در برابر اشعه فرابنفش خورشید مقاوم باشد.

عایق الاستومری رولی‌ شانه تخم مرغی

این عایق برای کاهش آلودگی صوتی استفاده می‌شود. ساختار متخلخل آن باعث شده که بهترین عایق صوتی باشد. حتی برای طراحی استودیو موسیقی نیز می‌توان از عایق الاستومری رولی ‌شانه تخم مرغی استفاده کرد.

کلام آخر

متأسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که در حال حاضر عایق‌های بی‌کیفیت و چینی زیادی در بازار وجود دارد. بنابراین پیدا کردن یک فروشگاه معتبر، واقعاً سخت است. پیشنهاد ما این است که به سایت کارا انرژی مراجعه کنید. شما می‌توانید قیمت انواع محصولات اصل را به صورت به روزرسانی در این سایت ملاحظه نمایید. همچنین برای بررسی خرید و قیمت فوم عایق xps می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در هر کجای ایران که هستید ما برای شما ارسال رایگان را انجام خواهیم داد.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.