پارتیشن شیشه ای چیست؟ انواع آن + نحوه اجرا

پارتیشن شیشه ‌ای در واقع پانل شیشه ‌ای است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می ‌باشد. پارتیشن ‌ها حکم دیوارهای جداکننده را دارند که در محیط‌ های گوناگون از جمله منازل، رستوران ‌ها، اماکن تجاری، دفتر کار و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در این مقاله به شما خواهیم گفت “پارتیشن شیشه ای […]

پارتیشن شیشه ‌ای در واقع پانل شیشه ‌ای است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می ‌باشد. پارتیشن ‌ها حکم دیوارهای جداکننده را دارند که در محیط‌ های گوناگون از جمله منازل، رستوران ‌ها، اماکن تجاری، دفتر کار و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در این مقاله به شما خواهیم گفت “پارتیشن شیشه ای چیست؟ انواع آن + نحوه اجرا” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

اگر می ‌خواهید که دو فضای متفاوت را از یکدیگر جدا کنید، استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای بهترین گزینه خواهد بود. نحوه اجرا پارتیشن شیشه ای خیلی سخت و پیچیده نیست، کافی است به دست تیم حرفه ای و کاربلد بسپارید. مهمترین کاربرد این پارتیشن آن است که به کمک آن می ‌توانید در فضاهای باز اتاق جدیدی را ایجاد نمایید. پارتیشن‌ ها به عنوان جایگزین مناسبی برای دیوار های سنتی و قدیمی به شمار می ‌روند.

دیوارهای سنتی وزن بسیار بالایی داشتند، اما از آن جایی که پارتیشن ‌های شیشه ‌ای از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند و ظریفند، نصب و جدا کردن آن ها نیز به راحتی انجام خواهد شد.

پارتیشن شیشه‌ ای با استفاده از شیشه‌ های سکوریت و یا لمینت تولید می ‌گردد. شفافیت و نور پذیری از ویژگی‌ های بارز این پارتیشن ‌ها می ‌باشد و وجود آن ها در محیط سبب ایجاد آرامش در فضا خواهد شد. وجود پارتیشن زیبایی خاصی را به محیط مورد نظر خواهد داد. به منظور ایستایی شیشه ‌های مورد استفاده در پارتیشن ‌ها، از فلز و یا چوب استفاده می ‌کنند.

اگر در محیط ‌های اداری پارتیشن بندی صورت بگیرد،  پرسنل می ‌توانند در فضای خصوصی فعالیت ‌های خود را در نهایت صبوری و آرامش انجام دهند.

استفاده از پارتیشن اداری مزایای زیادی را به همراه دارد که به عنوان مهمترین مزیت ‌های آن ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارتیشن ‌ها از لحاظ قیمت نسبت به مصالح ساختمانی بسیار مقرون به صرفه می ‌باشند.
  • پارتیشن ‌ها مقیاس پذیر خواهند بود.
  • امکان تنظیم دیوار های شیشه ‌ای متناسب با نیاز شما وجود دارد.
  • دیوار های سفالی کاملاً ثابت هستند، اما پارتیشن ‌های شیشه ‌ای در دو نمونه ثابت و متحرک مشاهده می ‌شوند.
  • این دیوارها موجب می‌ شوند که نور طبیعی به خوبی وارد محیط شود.
  • دیوار های شیشه ‌ای که بدون قاب هستند نیاز شما به نور اضافی را به شدت کاهش خواهند داد.
  • میزان شفافیت این پارتیشن ‌ها بسیار بالا است.
  • کارمندان می‌ توانند سایر دوستان و مشتریان خود را ببینند و از وجود آنان احساس آرامش کنند.
  • پارتیشن ‌ها موجب می‌ شوند که احساس کنید که فضای اطراف شما بزرگتر شده است.
  • امکان تغییر جهت و شکل پارتیشن ‌ها با توجه به نوع محیط وجود خواهد داشت.

انواع پارتیشن شیشه ای

به طور کلی پارتیشن شیشه‌ ای به عنوان کاربردی ‌ترین و بهترین نوع پارتیشن به شمار می ‌رود که در طرح ‌ها و مدل ‌های گوناگونی به چشم می ‌خورد. پارتیشن ‌ها در محیط‌ های مختلف از جمله ادارات، منازل، مراکز تجاری و غیره مورد استفاده قرار می ‌گیرند. البته نوع پارتیشن مورد استفاده با توجه به نوع کاربری فضا متفاوت است. پارتیشن ‌ها با توجه به نوع شیشه و نوع نصب به گروه‌ های مختلفی تقسیم می‌ شوند که عبارتند از:

۱.پارتیشن ثابت

برای ساخت پارتیشن‌ های ثابت از شیشه ‌های سکوریتی با ضخامت ۱۰ میلیمتر استفاده خواهند کرد. همچنین برای تولید این پارتیشن ‌ها از فریم آلومینیوم و استیل استفاده می‌ کنند. این پارتیشن ‌ها را با استفاده از سند بلاست مات نموده و یا لوگو و برند شرکت را روی شیشه حک می ‌کنند. این پارتیشن همان طور که از نام آن مشخص است ثابت بوده و امکان باز و بسته کردن آن وجود ندارد و در واقع عملکرد آن همانند یک دیوار شیشه ‌ای است.

۲.پارتیشن متحرک

دفتر های اداری و شرکت ‌ها برای انباری، اتاق جلسه، کارگاه و غیره به فضای زیادی احتیاج دارند. استفاده از پارتیشن متحرک برای چنین فضاهایی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. با استفاده از پارتیشن متحرک میتوانید، فضا را متناسب با احتیاج خود مشخص کنید. به عنوان مثال به کمک این پارتیشن می ‌توانید دو اتاق کوچک را به سالن کنفرانس بزرگی تبدیل نموده و از فضا نهایت استفاده را ببرید.

۳.پارتیشن لولایی

پارتیشن لولایی از لحاظ شکل ظاهری مانند یک درب ساده است که با زاویه ۹۰ درجه باز می ‌شود. سهولت در استفاده از پارتیشن و اشغال کردن فضای اندک از مزایای آن است.

۴.پارتیشن کشویی

یراق آلات این پارتیشن ضد زنگ بوده و شیشه آن نیز از نوع سکوریت ۱۰ میلیمتری است. پارتیشن کشویی زیبایی خاصی دارد و در دو نوع فریم ‌دار و بدون فریم مشاهده می ‌شود.

۵.پارتیشن فریم لس

مقدار استفاده از پروفیل در ساخت پارتیشن فریم لس حداقل میزان ممکن خواهد بود. میزان وضوح و شفافیت این نوع پارتیشن بسیار بالاست. اگر چه این پارتیشن در انواع نمونه‌ های مات، رنگی و طرح ‌دار مشاهده می‌شود، اما نمونه شفاف آن بیشترین طرفدار را دارد. نصب پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس باید توسط افراد متخصص انجام شود.

۶.پارتیشن فریم دار

در این پارتیشن‌ ها برای ساخت فریم از متریال ‌های مختلفی استفاده خواهد شد. از متریال ‌های مورد استفاده برای ساخت فریم می ‌توان به آلومینیوم، چوب و فلز اشاره نمود. ظرافت فریم پارتیشن اهمیت بسیار زیادی دارد.

۷.پارتیشن تک جداره

این پارتیشن ‌ها با استفاده از یک لایه شیشه سکوریت و یا معمولی ساخته خواهند شد. میزان مقاومت پارتیشن تک جداره نسبت به دوجداره کمتر است، اما ظرافت و زیبایی آن بیشتر است.‌ به منظور خرید پارتیشن شیشه‌ ای تک جداره می ‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

۸.پارتیشن دو جداره

این پارتیشن ‌ها با استفاده از شیشه ‌های دو جداره ساخته می ‌شوند و حجم صدای اطراف را کاهش می ‌دهند. استفاده از این پارتیشن موجب می‌ شود که حریم خصوصی شما به طور کامل حفظ گردد. برای تولید فریم پارتیشن‌ شیشه ای دوجداره از چوب شیشه ام دی اف و فلز استفاده می ‌کنند.

۹.پارتیشن وینتیج

در پارتیشن شیشه ‌ای وینتیج سبک مینیمال و قدیمی را مشاهده خواهید کرد. میزان جذابیت پارتیشن وینتیج از نوع دو جداره نیز بیشتر است. اگر به فضای سنتی علاقمند هستید، ما استفاده از این نوع پارتیشن را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

۱۰. پارتیشن نیویورکی

پارتیشن شیشه ای نیویورکی با ظاهری بسیار جذاب و زیبا برخوردار است و معمولاً در دکوراسیون‌ های مدرن کاربرد دارد. این پارتیشن در برابر ضربه استحکام بسیار خوبی خواهد داشت. با وجود این پارتیشن، نور به خوبی وارد فضای منزل یا محیط کار شما می ‌شود.

کاربرد پارتیشن های شیشه ای

همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم برای تفکیک فضاهای گوناگون از یکدیگر می ‌توانید از پارتیشن ‌های شیشه ‌ای استفاده کنید. به عنوان مهمترین کاربردهای این پارتیشن‌ ها در محیط های مختلف می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ایجاد اتاق جدید در محیط های بزرگ و باز
  • محیط درون منزل
  • دفتر کار
  • اتاق کنفرانس
  • شرکت ‌ها و ادارات
  • هتل ها
  • اماکن عمومی

به طور کلی با وجود پارتیشن می ‌توان یک فضا را به یک اتاق خواب، اتاق کار، سالن مطالعه و غیره تبدیل کرد و از آن محیط نهایت استفاده را برد.

نحوه اجرا و نصب پارتیشن شیشه ای

در این قسمت به بررسی نحوه اجرای پارتیشن اداری ارزان شیشه ای خواهیم پرداخت. به طور کلی نصب و اجرای یک پارتیشن شامل ۴ مرحله می ‌شود که عبارتند از:

۱)   زیرسازی: در مرحله زیرسازی باید تمامی زیرساخت ‌هایی که برای اجرای پارتیشن مورد نیاز است آماده شود.

۲)   نصب‌ پانل شیشه ای: پانل‌ های شیشه ‌ای در انواع نمونه‌ های مختلف از جمله تک جداره و دوجداره وجود دارند. ابتدا زیرسازی انجام شده و سپس پانل روی آن نصب خواهد شد. تراز پانل با استفاده از دستگاه‌ های دیجیتالی مخصوص انجام می ‌شود.

۳)   اتصالات نگهدارنده: نوع اتصالات نگهدارنده متناسب با نوع پارتیشن انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال در پارتیشن‌ های فریم لس اتصالات عنکبوتی و یا فیکس پوینت را به کار می ‌برند.

۴)   پرشر پلیت یا واشر ‌پلاستیکی: به منظور جلوگیری ارتباط مستقیم بین پانل شیشه‌ ای و اتصالات نگهدارنده از پرشر پلیت استفاده خواهد شد. با وجود واشر پلاستیکی طول عمر و ماندگاری پارتیشن افزایش می ‌یابد.

نتیجه گیری

پارتیشن ‌های شیشه ای پانل‌ هایی هستند که برای ایجاد فضاهای جدید مورد استفاده قرار می ‌گیرند. پارتیشن ‌ها در مدل‌ های مختلفی مشاهده می‌ شوند که هر یک از آن ها در محیطی خاص کاربرد بهتری دارند. پارتیشن ‌ها از لحاظ شکل ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند و شما بر اساس دکوراسیون مورد نظر خود امکان استفاده از آن ها را خواهید داشت. نصب و اجرای پارتیشن شامل چهار مرحله می ‌شود که در هر یک از مراحل عملیات خاصی انجام می‌ گردد.

 به شما عزیزان پیشنهاد می ‌کنیم که نصب پارتیشن شیشه ‌ای را به افراد متخصص و متبحر  مثل تیم پارتیشن ساز بسپارید. پارتیشن ساز دارای مجموعه ای قوی با سابقه درخشان در این زمینه است. این تیم می تواند با کمترین هزینه دکور داخل اداره را به بهترین شکل طراحی کند.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.