پکیج کامل خانه هوشمند

به نظر شما یک پکیج کامل هوشمند سازی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ شاید بگویید “باید دارای همه‌ی سیستم های ممکن باشد!” یا “دارای گارانتی و خدمات پس از فروش با مدت زمان بالا و تضمینی باشد!” یا حتی این که “در حین کامل بودن، قیمت زیادی نداشته باشد!”. اصلاً شاید حتی به این […]

به نظر شما یک پکیج کامل هوشمند سازی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ شاید بگویید “باید دارای همه‌ی سیستم های ممکن باشد!” یا “دارای گارانتی و خدمات پس از فروش با مدت زمان بالا و تضمینی باشد!” یا حتی این که “در حین کامل بودن، قیمت زیادی نداشته باشد!”. اصلاً شاید حتی به این فکر کنید که قیمت خانه هوشمند به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر به شما بگوییم که تمامی این موارد را می توانید در پکیج طلایی شرکت تولیدی خانه هوشمند کوباکو با ۱۴ سال سابقه و بیش از ۲۰۰۰ پروژه هوشمند شده، آن هم با قیمتی کاملاً مناسب در کنار کیفیتی مثال زدنی و در رقابت مستقیم با تجهیزات هوشمندسازی اروپا پیدا کنید، چه می گویید؟

پکیج کامل هوشمند سازی شرکت تولیدی و دانش‌بنیان کوباکو برای خانه، آپارتمان، ویلا و حتی دفتر کار شما، شامل تمامی موارد استثنایی و سبد کامل محصولات کوباکو است که شامل موارد زیر می شود:

  • اپلیکیشن اختصاصی – اپلیکیشن اختصاصی کنترل خانه هوشمند طراحی شده توسط شرکت کوباکو با امکان تعریف و اجرای سناریوها و کنترل همه‌جانبه‌ی تمامی سیستمهای متصل به سیستم مرکزی هوشمند در خانه از هر کجای جهان تنها توسط اتصال به اینترنت
  • روشنایی هوشمند – کنترل روشنی یا خاموشی کلیدها از داخل خانه با کلیدهای لمسی رله ای یا بدون رله (بر اساس نوع سیم کشی خانه) و از راه دور
  • سیستم صوتی هوشمند – اسپیکرهای ۳۵ واتی و آمپلی فایر ۵ کانال با قابلیت پخش موسیقی از هر کجای خانه و به صورت مستقل در هر اتاق
  • کنترل رنگ و شدت روشنایی – استفاده از قابلیت نورهای رنگی یا RGB برای تنظیم رنگ چراغ ها و همچنین سینک و یکپارچگی با سیستم صوتی (رقص نور)
  • سیستم امنیتی هوشمند – سیستم امنیتی یکپارچه و حرفه ای که از بخش های مختلفی همچون سنسور تشخیص دود، سنسور تشخیص حرکت، قابلیت اتصال به دوربینهای مدار بسته، کنترل تردد هوشمند، سیستم شبیه ساز حضور، آژیر و اعلام خطر و دیگر ویژگی‌ها تشکیل می‌شود.
  • آیفون و تاچ پنل هوشمند – کنترل تردد افراد به داخل خانه با استفاده از آیفون هوشمند و اتصال به دوربین آیفون در هر جایی از دنیا، استفاده از تاچ پنل هوشمند به عنوان کنترل پنل اختصاصی خانه‌ی هوشمند شما برای تعریف و اجرای انواع سناریوها و مدیریت متمرکز تمامی سیستم های متصل به خانه هوشمند
  • پریز هوشمند – کنترل وسایل برقی خانه و زمان روشن یا خاموش بودن و همچنین جلوگیری از هدررفت انرژی و کاهش هزینه‌ها
  • آبیاری هوشمند – کنترل آبیاری باغچه و گیاهان و در حالت های پیشرفته، سنجش و تنظیم رطوبت خاک و استفاده از سنسورهای مختلف برای تشخیص میزان رطوبت و شدت آبیاری
  • استخر و سونای هوشمند –یکی از فرایندهای هوشمند سازی عموماً مورد استفاده در ویلاها و برای کاهش مصرف انرژی و ماندگاری استخر با قابلیتهایی همچون تنظیم دمای آب و تعیین زمان تصفیه
  • احضار آسانسور (آسانسور هوشمند) – احضار آسانسور (عموماً مربوط به ساختمان های اداری / تجاری) به روش‌های مختلفی از جمله تعریف سناریو، تعریف لحظه‌ی ورود به ساختمان و نمونه‌های مشابه دیگر برای پذیرایی بهتر از میهمانان

خانه هوشمند چیست؟

فناوری خانه هوشمند به طور کلی به مجموعه ای از دستگاه ها، لوازم خانگی یا سیستم هایی اطلاق می شود که به یک شبکه‌ی مشترک متصل می شوند که می تواند به طور مستقل و از راه دور کنترل شود. هنگامی که دستگاه های خانه‌ی شما با هم در یک سیستم کار می کنند، مفهوم اتوماسیون خانگی تکمیل شده و خانه‌ی شما هوشمند محسوب می شود. برای مثال، ترموستات، چراغ‌ها، بلندگوها، تلویزیون، دوربین‌های امنیتی، قفل‌ها، لوازم خانگی برقی مثل کتری برقی و موارد دیگر، همه به یک سیستم مشترک متصل هستند که می‌توان آن را از طریق تلفن هوشمند یا از طریق یک تاچ پنل کنترل کرد.

اتوماسیون خانه و استفاده از تجهیزات هوشمند، به شما این امکان را می دهد که از عملکردهای پیشرفته و لوکس استفاده کنید که در گذشته امکان پذیر نبود. همانطور که توسعه فناوری همچنان در حال گسترش است، امکانات اتوماسیون خانگی برای آسان تر کردن و لذت بخش تر کردن زندگی بیشتر خواهد شد.

چرا خانه هوشمند مهم است؟

خانه هوشمند از این جهت مهم است که به خانوارها اجازه می دهد انرژی بیشتری را بهینه کنند و در نتیجه، از هزینه‌های خانه بکاهند. علاوه بر این، به یک خانواده اجازه می دهد تا در زمان صرفه جویی کند و وظایف را به نحو احسن انجام دهد. خانه هوشمند به دلیل راحتی که نسبت به روش های سنتی برای انجام وظایف روتین در خانه فراهم می کند، مهم است.

مزایای بزرگ

ممکن است فکر کنید که اتوماسیون خانه هوشمند به عنوان روشی عالی برای همگام شدن با آخرین فناوری، یا فرصتی برای خودنمایی صاحبان خانه است، اما برخی از مزایای عملی شگفت انگیز برای اتوماسیون خانه وجود دارد:

  1. مدیریت تمام دستگاه های خانه خود از یک مکان – فاکتور راحتی در اینجا بسیار مهم و چشمگیر است. اینکه بتوانید تمام فناوری خانه خود را از طریق یک رابط متصل کنترل کنید، گام بزرگی برای فناوری و مدیریت خانه است. از نظر تئوری، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه از یک برنامه در تلفن هوشمند و تبلت خود استفاده کنید و می توانید از عملکردها و دستگاه های بی شماری در خانه خود استفاده کنید. این روش منحنی یادگیری را برای کاربران جدید کاهش می دهد و دسترسی به عملکردی را که واقعاً برای خانه خود می خواهید آسان تر می کند.
  2. انعطاف پذیری برای دستگاه ها و لوازم جدید – سیستم‌های خانه‌های هوشمند زمانی که صحبت از اسکان دستگاه‌ها و لوازم جدید و سایر فناوری‌ها می‌شود، به طرز شگفت‌انگیزی انعطاف‌پذیر هستند. مهم نیست که امروزه لوازم خانگی شما چقدر پیشرفته به نظر می رسند؛ با گذشت زمان، مدل های جدیدتر و چشمگیرتری تولید خواهند شد. فراتر از آن، احتمالاً با جایگزینی دستگاه‌های قدیمی‌تر یا کشف فناوری جدید برای همراهی با فضاهای داخلی و خارجی خود، به مجموعه دستگاه‌های خود اضافه خواهید کرد. امکان ادغام یکپارچه این افراد تازه وارد، کار شما را به عنوان صاحب خانه بسیار آسان تر می کند و به شما امکان می دهد به آخرین فن آوری سبک زندگی ارتقا دهید.
  3. به حداکثر رساندن امنیت خانه – هنگامی که ویژگی‌های امنیتی و نظارتی را در شبکه خانه هوشمند خود وارد می‌کنید، امنیت خانه شما می‌تواند سر به فلک بکشد. هزاران گزینه در اینجا وجود دارد – فقط چند ده مورد از آنها در حال حاضر در حال بررسی هستند. به عنوان مثال، سیستم‌های اتوماسیون خانگی می‌توانند آشکارسازهای حرکت، دوربین‌های نظارتی، قفل‌های خودکار درب، و سایر اقدامات امنیتی ملموس را در سرتاسر خانه‌تان متصل کنند تا بتوانید قبل از رفتن به رختخواب، آن‌ها را از یک دستگاه تلفن همراه فعال کنید. همچنین می‌توانید بسته به زمانی از روز که یک هشدار خاموش می‌شود، هشدارهای امنیتی را در دستگاه‌های مختلف خود دریافت کنید و فعالیت‌ها را در زمان واقعی نظارت کنید، چه در خانه باشید یا در نیمه راه در سراسر جهان.
  4. کنترل از راه دور عملکردهای خانه – قدرت کنترل عملکردهای خانه خود را از راه دور دست کم نگیرید. در یک روز فوق العاده گرم، می توانید سفارش دهید که خانه خود در مدت زمان کافی قبل از اینکه از سر کار به خانه برگردید خنک تر شود. اگر برای شروع شام عجله دارید اما هنوز در فروشگاه هستید، می توانید در حالی که هنوز در راه خانه هستید، فر خود را شروع به گرم کردن کنید. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا چراغ‌ها را روشن گذاشته‌اید، چه کسی جلوی در خانه شماست، یا مطمئن شوید که همه رسانه‌های خود را در زمانی که دور هستید خاموش کرده‌اید.
  5. افزایش بهره وری انرژی – بسته به اینکه چگونه از فناوری خانه هوشمند خود استفاده می کنید، این امکان وجود دارد که فضای خود را از نظر انرژی کارآمدتر کنید. برای مثال، می‌توانید با یک ترموستات هوشمند قابل برنامه‌ریزی کنترل دقیق‌تری بر گرمایش و سرمایش خانه‌تان داشته باشید که برنامه‌ریزی و تنظیمات دمایی شما را یاد می‌گیرد و سپس بهترین تنظیمات کارآمد انرژی را در طول روز پیشنهاد می‌کند. چراغ‌ها و سایه‌های موتوردار را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که با غروب خورشید به حالت عصرگاهی تغییر کنند، یا وقتی که وارد اتاق می‌شوید یا از اتاق خارج می‌شوید، چراغ‌ها می‌توانند به‌طور خودکار روشن و خاموش شوند، بنابراین هرگز نگران اتلاف انرژی نباشید.
  6. بهبود عملکرد دستگاه – خانه های هوشمند همچنین می توانند به شما کمک کنند تا لوازم خود را بهتر اجرا کنید. یک تلویزیون هوشمند به شما کمک می کند برنامه ها و کانال های بهتری را برای مکان یابی برنامه های مورد علاقه خود پیدا کنید. یک اجاق هوشمند به شما کمک می کند تا مرغ خود را به طور کامل بپزید – بدون اینکه نگران پختن یا کم پختن آن باشید. یک سینمای خانگی و سیستم صوتی با طراحی هوشمندانه می‌تواند مدیریت مجموعه فیلم و موسیقی شما را هنگام پذیرایی از مهمانان آسان کند. در نهایت، اتصال لوازم خانگی و سایر سیستم‌ها با فناوری اتوماسیون، کارایی دستگاه شما را بهبود می‌بخشد و به طور کلی زندگی خانگی شما را بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند!

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.