راهنمای جامع خرید کاشی رنگی در سال ۱۴۰۳

سلام من کریمی ام می خوام نکات مهمی که در خرید کاشی رنگی باید بهش توجه کنین رو به صورت کامل براتون توضیح بدم. خیلی ساله که در حوزه معماری ایرانی فعالیت دارم. امروز توی این مقاله که براتون نوشتم می خوام تجربه خودم رو که طی این چند سال از قیمت کاشی رنگی و […]

سلام من کریمی ام می خوام نکات مهمی که در خرید کاشی رنگی باید بهش توجه کنین رو به صورت کامل براتون توضیح بدم. خیلی ساله که در حوزه معماری ایرانی فعالیت دارم. امروز توی این مقاله که براتون نوشتم می خوام تجربه خودم رو که طی این چند سال از قیمت کاشی رنگی و همچنین خرید از فروشنده های مختلف کسب کردم رو بهتون  بگم و در آخر هم یک تولید کننده خیلی مطمئن که خودم چند ساله خرید کاشی رنگی رو ازشون انجام میدم رو بهتون معرفی کنم.

خوندن این مقاله در کل کمتر از ۵ دقیقه وقتتونو می گیره ولی اطلاعات خیلی خوبی برای خرید کاشی رنگی بهتون میده و پیشنهاد میکنم اگه قصد خرید دارین حتما این مطلبو کامل بخونین، سعی کردم کتابی ننویسم تا از خوندنش خسته نشین.

کاشی رنگی

معرفی کاشی رنگی و ویژگی های آن

خب توی این بخش می خوام بهتون بگم که کاشی رنگی دقیقا چیه و چه ویژگی هایی برای استفاده داره. به طور کلی مردم ما هر کاشی ای که روش با لعاب رنگ آمیزی شده باشه رو به اسم کاشی رنگی میشناسن. اصلا امکان نداره که تا الان این متریال زیبا رو توی نمایی ندیده باشین. کاشی های رنگی علاوه بر طیف های رنگی مختلف و طرح های متنوعی که دارن، ویژگی های مثبت خیلی زیادی هم دارن که باعث محبوبیت بیشتر اون ها شده.

اگه بخوام براتون از این ویژگی ها مثال بزنم می تونم به مقاومت بسیار بالای اون ها در برابر آب و رطوبت اشاره کنم که مثلا اگه از کاشی رنگی سرویس بهداشتی استفاده کنین خیالتون راحته که در مرور زمان در اثر برخورد آب با این کاشی، هیچ صدمه ای به کاشی وارد نمیشه. لعاب زده شده روی کاشی باعث میشه نور بازتاب خوبی توی فضا پیدا کنه و فضاتون خیلی بزرگ تر و دلباز تر دیده بشه. این کاشی ها حتی در برابر حرارت و نور خورشید هم مقاومت خوبی دارن. با این خصوصیات یکی از بهترین متریال ها برای جاهایی که برخورد آب ممکنه کاشی رنگی هستش.

ابعاد کاشی رنگی یکی از مهم ترین مواردیه که میخوام در این بخش بهش بپردازم. همیشه در زمان انتخاب و خرید کاشی رنگی باید به ابعاد کاشی توجه ویژه ای بکنین و با توجه به متراژ محیطتون ابعاد رو انتخاب کنین. برای مثال اگه محیطی با متراژ پایین دارید هیچوقت از کاشی رنگی کوچک استفاده نکنین چون باعث کوچک تر و شلوغ تر دیده شدن فضاتون میشه.

خرید کاشی رنگی

کاشی رنگی سنتی

بسته به نوع کاربری ای که دارین چه سنتی و چه مدرن، از این کاشی ها می تونین استفاده کنین. کاشی سنتی رنگی یک کاشی تولید شده از نوع هفت رنگی هست. این نوع کاشی کاری رو اجداد ما ابداع و شروع کردن به این صورت که هر کدوم از کاشی ها رو به صورت جدا با دست طرح میزدن و رنگ آمیزی می کردن.

همین که تمامی کارهای ساخت کاشی با دست انجام میشه باعث میشه که کاشی خیلی نوستالژیک و هنری تر دیده بشه البته خطاهایی هم توی رنگ داره که به نظرم یکی از دلایل زیباییش دقیقا همینه. البته اینم باید بهتون بگم که این روش چون کامل با دست انجام میشه زحمت بیشتری داره و طبیعتا قیمت کاشی رنگی سنتی بالاتره.

کاشی رنگی سنتی

خرید کاشی رنگی واسه کجاها توصیه میشه؟

همین اول اینو بگم که استفاده از کاشی رنگی هیچ محدودیتی نداره و توی هر فضایی میشه ازش استفاده کرد. ولی توی این بخش می خوام بهتون بگم که توی هر محیطی از خونه تون چطوری استفاده ازش کنین و به چه نکاتی توجه کنین. توی بخش معرفی گفتم که کاشی رنگی سرویس بهداشتی با توجه به مقاومتی که در برابر آب داره به شدت پیشنهاد میشه. توی حمام هم دقیقا همین مورد صدق میکنه، کاشی رنگی حمام باید مقاومت خیلی بالایی در برابر آب داشته باشه و در اثر رطوبت خراب نشه.

اگه خواستین توی آشپزخونه و بین کابینت هاتون از کاشی رنگی مدرن استفاده کنین حتما به دنبال کاشی ای بگردین که در برابر ضربه مقاوم باشه و اگه یک کارد و یا چنگال بهش خورد نشکنه و یا سطح لعابش لب پر نشه. کاشی رنگی بین کابینتی باید حتما در برابر حرارت هم مقاوم باشه و اگه کنار اجاق گاز کار شد توی گرم و سرد شدن نشکنه. کاشی رنگی بین کابینتی طرح های خیلی زیادی داره که یکی از قشنگ ترین طرح هاش متروییه که الآن خیلی ترند شده و توی نماهای مدرن به کار میره.

اگه نمای آشپزخونه تون مدرنه حتما کاشی بین کابینتی مترویی رو امتحان کنین. خب بعد از بررسی تمامی این قسمت ها می رسیم به بخش کف. متریال کف همیشه از بزرگ ترین مسئله ها برای معمارهاست چون قراره روی اون متریال پا گذاشته بشه و رفت و آمد بشه باید خیلی در برابر ضربه و فشار مقاوم باشه. حقیقتا کاشی کف مقاومت لازم در برابر فشارو نداره و چون قطر بدنه کمی داره اگه روش رفت و آمد بشه میشکنه مگر اینکه از نوع پرسلانی باشه.

حتما الآن این سوال براتون پیش اومده که اگه کاشی رنگی کف مناسب نیست پس چه متریالی برای کف استفاده کنیم؟ توصیه من همیشه برای کف، سرامیک بوده و هست. سرامیک کف در زمان تولید زیر پرس فشار بیشتری رو تحمل می کنه به همین خاطر خیلی مقاومت بالاتری در مقابل فشار و ضربه داره. همیشه یادتون باشه که از سرامیک برای کف استفاده کنین و از کاشی رنگی هم توی دیواره ها و بدنه، اگر با همین اصول پیش برین هیچ وقت مشکلی در مورد متریال ندارید.

کاشی سنتی رنگی

فروشنده ها و خرید کاشی رنگی

جوان تر که بودم و تجربه ای در خرید کاشی رنگی نداشتم خیلی بین شهر های مختلف به دنبال فروشنده های این کاشی می گشتم. فروشنده های زیادی هم بودن که این کاشی رو میفروختن اما من با همه شون یک مشکل بزرگ داشتم و این مشکل کیفیت محصولاتشون بود. از فروشنده های مختلف در شهر های شیراز و اصفهان و تهران و یزد چند باری خرید کاشی رنگی کردم اما اصلا از کیفیتشون راضی نبودم علاوه بر اینکه قیمتشون هم خیلی بالا بود و به اصطلاح تاپ لول های بازار بودن.

پس تصمیم گرفتم بگردم دنبال تولیدکننده های این کاشی که هم قیمت کاشی رنگی برام پایین تر بیفته و هم اینکه همون جنس مرغوبی که دنبالشم رو بدم برام تولید کنن. چند جایی گشتم اما به نتیجه ای نرسیدم تا اینکه توی تبلیغات یکی از وبسایت های خبری تبلیغات گروه کارخانجات آرچی لرن رو دیدم. با شماره ای که توی وبسایتشون گذاشته بودن تماس گرفتم و با مدیر فروششون کلی گپ زدم و فهمیدم که توی شهر مشهد هستن و به هرجایی که بخوام به نمایندگی از خودم می تونن برام ارسال کنن.

خرید کاشی رنگیم رو از آرچی لرن انجام دادم و وقتی کاشی به دستم رسید باورم نمیشد، محصول با نصف قیمت کاشی رنگی بازار و سطح کیفیت دوبرابر فروشندگان به اصطلاح تاپ لول! اینطور شد که من شدم مشتری پر و پا قرص این گروه و هنوزم که هنوزه کاشی ها رو از اونجا میخرم و به همه همکاران و دوستان هم پیشنهادشون میکنم.

کاشی رنگی پولکی

استعلام خرید و قیمت کاشی رنگی

خب اگر تا به اینجا رو کامل خونده باشین علاوه بر اینکه میدونین کاشی رنگی چیه و چه ویژگی هایی داره، میدونین که در زمان خرید کاشی رنگی باید به چه نکته هایی دقت کنین. من توی این مقاله سعی کردم تجربه ی چندین ساله ام رو براتون با زبان خیلی ساده و عامیانه بنویسم. اما مهم ترین مسئله رو می خوام توی این بخش پایانی براتون بگم، اینکه از کجا قیمت کاشی رنگی رو استعلام و خریداریش کنین.

همونطور که گفتم من خودم خرید هام رو از گروه آرچی لرن انجام میدم و به شما هم پیشنهادش می کنم. این گروه بیش از ۵۰ ساله که در عرصه تولید انواع کاشی به خصوص کاشی رنگی سنتی فعالیت می کنه و یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان این متریال ها در کشور ماست. اگه قصد خرید یا استعلام قیمت کاشی رنگی رو دارین می تونین با کارشناسان فروش این گروه با شماره تلفن ۰۹۱۵۳۰۶۹۶۸۸ تماس بگیرین و یا اگه طرحی رو داخل اینترنت دیدین و خوشتون اومده می تونین به همین شماره ارسال کنین و سفارشتون رو ثبت کنین. البته با توجه به اینکه این گروه تولیدکننده ان باید متراژ سفارشتون توجیه اقتصادی برای تولید رو داشته باشه.

امیدوارم که این مقاله به دردتون خورده باشه، ارادتمند شما، کریمی.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.