جدیدترین الگوهای کابینت ام دی اف برای دکوراسیون داخلی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت در سبک طراحی مینیمال و مدرن، کابینت ام دی اف است. در واقع قیمت مقرون به صرفه کابینت ام دی اف درکنار طرح‌های جدید و به روز آن، سبب شده تا بسیاری از مشتریان ترجیح دهند که از این کابینت زیبا در آشپزخانه خود بهره ببرند. سبک طراحی مناسب برای […]

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت در سبک طراحی مینیمال و مدرن، کابینت ام دی اف است. در واقع قیمت مقرون به صرفه کابینت ام دی اف درکنار طرح‌های جدید و به روز آن، سبب شده تا بسیاری از مشتریان ترجیح دهند که از این کابینت زیبا در آشپزخانه خود بهره ببرند.

سبک طراحی مناسب برای جدیدترین الگوهای کابینت ام دی اف چیست؟ + ویژگی‌ها

یکی از سبک‌های جدید، محبوب و رایج برای ساخت کابینت ام دی اف، سبک مدرن است. مدل‌های مختلف کابینت ام دی اف مدرن، از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند:

  • طراحی بسیار ساده و با حداقل تزئینات
  • دارای درب‌های ساده و گاهی حتی بدون دستگیره
  • طراحی رایج کابینت‌ها تا سقف
  • طراحی‌های مطابق با مد روز
  • پیروی از طراحی‌های خلاقانه و دارای خطوط هندسی ساده

به طور کلی کابینت ام دی اف مدرن به دلیل ظاهر ساده‌ای که دارد، مناسب تمام فضاها و به ویژه فضاهای کوچک است.

کابینت‌های ام دی اف سبک مدرن هیچ وقت از مد نمی‌افتند و فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند. برای همین در ادامه شما را به روزترین مدل‌های کابینت ام دی اف مدرن آشنا می‌کنیم.

۵ مورد از به‌روزترین مدل‌های کابینت ام دی اف چیست؟

اگرچه کابینت ام دی اف را در مدل‌های متنوعی می‌سازند، اما در راستای داشتن خانه‌هایی لوکس‌تر، لازم است که به جای مدل‌های قدیمی کابینت، به سراغ مدل‌های جدیدتر کابینت ام دی اف برویم. لذا در این بخش به بررسی انواع مدل کابینت ام دی اف جدید در بازار می‌پردازیم.

  • کابینت ام دی اف طرح چوب
  • کابینت ام دی اف مات
  • کابینت ام دی اف کم جا
  • کابینت ام دی اف با دستگیره لمسی
  • کابینت ام دی اف دو رنگ

به منظور شناخت هر یک از این مدل‌ها لازم است که این بخش را با دقت مطالعه کنید.

کابینت ام دی اف طرح چوب

یکی از جدیدترین انواع کابینت MDF، کابینت ام دی اف طرح چوب است. این کابینت بدنه‌ای از جنس MDF با روکشی از جنس ملامینه دارد. روکش این کابینت دارای ظاهری کاملا مشابه به چوب طبیعی است.

گاهی اوقات طراحی‌های روکش ملامینه در کابینت ام دی اف طرح چوب، دارای برجستگی و فرورفتگی‌هایی مشابه چوب طبیعی است که می‌تواند تداعی‌گر طبیعت در آشپزخانه شما باشد. به این مدل کابینت، « ام دی اف فوق برجسته» می‌گویند که قیمتی بیشتر از کابینت ام دی اف معمولی دارد، اما زیبایی آن بسیار زیاد است.

کابینت ام دی اف مات

کابینت MDF مات، یکی از جدیدترین مدل‌های کابینت ام دی اف است که در سال‌های اخیر با استقبال چشمگیری روبرو شده است. این نوع کابینت MDF نه تنها نور را بازتاب نمی‌دهد، بلکه اگر از رنگ‌های ماتِ روشن استفاده کنید، فضا را دلبازتر هم نشان می‌دهند.

محبوب‌ترین رنگ‌های کابینت ام دی اف مات، خاکستری، طوسی، آبی نفتی، سفید و مشکی هستند. با این حال در آشپزخانه‌های کوچک به دلیل اینکه در رنگ‌های مات انعکاس نور وجود ندارد، بهتر است از رنگ‌های سرد مانند سفید استفاده کنید.

کابینت ام دی اف کم جا

یکی دیگر از مدل‌های کابینت ام دی اف که این روزها خیلی پرطرفدار شده است، کابینت ام دی اف کم جا است. این نوع کابینت معمولا برای فضاهای کوچک خیلی کاربرد دارد. « کابینت پلکانی» یکی از جدیدترین مدل‌های کابینت ام دی اف کم جا است. طراحی این کابینت به صورت دو ردیف افقی کابینت با عمق‌های متفاوت است که ردیف بالایی، معمولا عمق بیشتری دارد. این سبک طراحی باعث می‌شود تا از تمام فضای آشپزخانه، نهایت استفاده را ببرید.

کابینت ام دی اف با دستگیره لمسی

اگر علاقه دارید آشپزخانه شما در مینیمال‌ترین حالت ممکن طراحی شود، کابینت ام دی اف با دستگیره لمسی، بهترین انتخاب برای شما است. در این مدل کابینت، هیچ المان اضافه‌ای روی درب کابینت قرار ندارد و دستگیره‌ها به صورت لمسی طراحی می‌شوند. مدل‌های کابینت ام دی اف با درب لمسی، اغلب به دو صورت زیر هستند:

  • کابینت لمسی با دستگیره مخفی
  • کابینت لمسی بدون دستگیره

هر کدام از مدل‌های بالا دارای طرح‌های متنوعی هستند که می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خودتان، آن‌ها را سفارش دهید. کابینت‌های ام دی اف لمسی به راحتی با انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شوند و تازگی همیشگی دارند.

کابینت ام دی اف دو رنگ

اگرچه کابینت‌های تک رنگ همیشه جدید هستند و هیچوقت از مد نمی‌افتند، اما به تازگی مدل‌های جدید کابینت ام دی اف را با دو رنگ مکمل می‌سازند. در کابینت ام دی اف دو رنگ ، اگر رنگ‌ها را متناسب با سایر المان‌های موجود در آشپزخانه انتخاب کنید، فضایی خاص و زیبا در آشپزخانه ایجاد کرده‌اید. بهتر است دو رنگی که برای این کار انتخاب می‌کنید طوری باشد که بعدا باعث دلزدگی شما نشود.

برای مثال : رنگ‌های تند اگرچه زیبا هستند، اما بعد از مدتی خسته کننده می‌شوند، برعکس رنگ‌های ملایم را می‌توانید در طولانی مدت استفاده کنید، بدون اینکه از آن‌ها خسته شوید.

در بخش بعدی شما را با جدیدترین رنگ‌های پرطرفدار کابینت‌های ام دی اف آشنا می‌کنیم. پس توصیه ما این است که مطالعه قسمت بعد را از دست ندهید.

جدیدترین مدل‌های کابینت MDF چه رنگی هستند؟

با توجه به اینکه رنگ کابینت ام دی اف بخش مهمی از زیبایی ظاهری آشپزخانه را می‌سازد، پس باید در انتخاب آن، دقت زیادی به خرج دهید. در واقع این رنگ کابینت است که به کابینت به عنوان یک عنصر اساسی در آشپزخانه جان می‌بخشد. لذا جدیدترین رنگ‌های کابینت ام دی اف در دنیای امروز عبارت‌اند از:

  • کابینت ام دی اف سفید
  • کابینت ام دی اف سفید مشکی
  • کابینت ام دی اف کرم قهوه‌ای
  • کابینت ام دی اف سفید طلایی
  • کابینت ام دی اف سفید طوسی

درباره هر یک از این رنگ‌های پرکاربرد کابینت ام دی اف باید نکاتی را بدانید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کابینت ام دی اف سفید

رنگ سفید که بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک کاربرد دارد، یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در سراسر دنیا برای طراحی کابینت ام دی اف آشپزخانه است. این رنگ می‌تواند فضایی چشم نواز را در محیط ایجاد کند تا آشپزخانه زیبا و دلبازتر به نظر برسد. البته بهتر است در آشپزخانه‌های بزرگ از رنگ سفید به تنهایی استفاده نکنید، چون این سفیدی یکنواخت به مرور آزاردهنده خواهد بود. در آشپزخانه‌های بزرگ می‌توانید از رنگ سفید در ترکیب با سایر رنگ‌ها استفاده نمایید.

کابینت ام دی اف سفید مشکی

تضاد و کنتراست مابین دو رنگ سفید و مشکی در کابینت ام دی اف، باعث می‌شود که فضای آشپزخانه لوکس‌تر به نظر برسد. البته برای جلوه بیشتر محیط، بهتر است که تنها قاب دور کابینت MDF و یا تعداد کمی از کابینت‌ها به رنگ مشکی مات و یا براق طراحی شوند. به عبارت دیگر نباید رنگ مشکی، غالب باشد، بلکه باید به عنوان مکمل رنگ سفید مورد استفاده قرار بگیرد. چون در غیر این صورت ممکن است آشپزخانه دلگیر شود.

کابینت ام دی اف کرم قهوه‌ای

از قدیم الایام تا امروز، رنگ قهوه‌ای از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای انواع کابینت از جمله کابینت MDF بوده است. به خصوص اگر رنگ قهوه‌ای با رنگ‌های سفید یا کرم ترکیب شود، زیبایی آشپزخانه چندین برابر می‌شود.

کابینت ام دی اف سفید طلایی

از دیگر رنگ‌های محبوب کابینت ام دی اف که که تقریباً با تمام سبک‌ها همخوانی دارد و به شیک‌تر و مدرن‌تر شدن آشپزخانه کمک می‌کند، می‌توان به ترکیب رنگ سفید طلایی اشاره کرد. البته بهتر است از رنگ طلایی به صورت رگه‌هایی در کنار رنگ سفید، به نوعی که رنگ سفید غالب باشد استفاده کنید تا زیاده روی نشود. در این حالت رنگ کابینت خسته کننده نمی‌شود و زیبایی آشپزخانه چندین برابر می‌شود.

کابینت ام دی اف سفید طوسی

ترکیب رنگ سفید و طوسی روشن، یکی از به‌روزترین رنگ‌های کابینت ام دی اف است که می‌تواند نور را به خوبی در محیط آشپزخانه منعکس کند تا فضا روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد. در واقع رنگ‌هایی مثل طوسی و خاکستری جزو رنگ‌های خنثی به حساب می‌آیند که به خصوص در ترکیب با رنگ سفید، جذابیت زیادی پیدا می‌کنند. درضمن این هارمونی رنگ، با کلیه سبک‌های کابینت اعم از مدرن و نئوکلاسیک همخوانی دارد.

اگرچه تا اینجا مدل‌های مختلف کابینت ام دی اف را شناختید، اما بدیهی است تا زمانی که به شناخت دقیقی از مزایا و معایب کابینت ام دی اف نرسید، نمی‌توانید از هیچکدام از مدل‌های این کابینت استفاده کنید. از این رو بخش‌های بعدی را با دقت مطالعه کنید، تا نقاط قوت و ضعف این کابینت را بشناسید.

مزایای کابینت MDF چیست؟

ویژگی‌های مثبت کابینت‌های ام دی اف که باعث محبوب‌تر و پرطرفدار شدن این کابینت‌ها شده شامل موارد زیر هستند:

  1. قیمت اقصادی: کابینت ام دی اف به دلیل فرآیند ساخت و نصب ساده‌تر، قیمت مناسب و ارزان‌تری نسبت به اکثر متریال‌ها دارد.
  2. تنوع طرح و رنگ: روکش ملامینه در کابینت‌های ام دی اف، طرح و رنگ‌های متنوعی دارد و از زیبایی مناسبی برخوردار است. بنابراین دست شما در انتخاب رنگ و طرح این کابینت کاملا باز است.
  3. طول عمر مناسب: اگر از کابینت ام دی اف به درستی استفاده شود، عمر و ماندگاری این کابینت طولانی و مناسب است.
  4. تحمل وزن مناسب و مقاومت در برابر ضربه: مقاوم بودن این کابینت در برابر وزن‌های مختلف، باعث شده تا به راحتی نشکند یا تغییر شکل ندهد. به علاوه کابینت MDF در برابر ضربه هم مقاومت بالایی دارد و به سادگی خراب نمی‌شود.
  5. نظافت آسان: سطح کابینت ام دی اف معمولا صاف و صیقلی است، بنابراین به راحتی تمیز می‌شود. اما فراموش نکنید که بهتر است به جای دستمال مرطوب، از دستمال خشک استفاده کنید تا سطح آن آسیب نبیند.

حال در ادامه به سراغ معایب کابینت ام دی اف می‌رویم تا بتوایند تصمیم بهتری برای انتخاب جدیدترین مدل‌های این کابینت بگیرید.

معایب کابینت MDF چیست؟

قطعاً برای اینکه متضرر نشوید، لازم است که با معایب کابینت‌های ام دی اف آشنا شوید. از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حساسیت در برابر رطوبت: تا زمانی که رویه و روکش کابینت ام دی اف صدمه نبیند، این کابینت در برابر رطوبت مقاوم است. اما در صورت نفوذ رطوبت به زیر ام دی اف در زیر روکش، نه تنها کابینت باد می‌کند، بلکه به محلی برای تجمع حشرات تبدیل می‌شود.
  2. هرز شدن اتصالات: نرم بودن بافت کابینت ام دی اف و استفاده نامناسب از آن، می‌تواند به مرور زمان سبب شل شدن محل پیچ‌ها و ابزارهای متصل به این کابینت شود.
  3. آسیب برای سلامتی: به دلیل وجود ماده مضر فرمالدئید در ترکیبات ام دی اف، این کابینت کمی برای سلامتی ضرر دارد. البته مقدار فرمالدئید آنقدری نیست که جای نگرانی وجود داشته باشد.
  4. حساسیت در برابر مواد شوینده شیمیایی: استفاده از مواد شوینده شیمیایی با فرمولاسیون قوی برای تمیز کردن کابینت‌ ام دی اف، می‌تواند به رنگ این کابینت‌ها صدمه بزند.

اگر با خواندن این مطلب، تصمیم به انتخاب کابینت ام دی اف گرفته باشید، قطعا در پیدا کردن کابینت سازی که بتوانید ساخت و طراحی مدل کابینت ام دی اف جدید آشپرخانه خود را به او بسپارید با سوالاتی مواجه هستید. بنابراین لازم است که به نکاتی که در بخش بعد به آن‌ها اشاره می‌شود دقت کنید.

راحت‌ترین روش پیدا کردن کابینت ساز ام دی اف متخصص چیست؟

پیدا کردن کابینت ساز ماهر در هر شهری چالش‌های خاص خودش را دارد. اما اعتماد به بازارهای مطمئن اینترنتی در حوزه کابینت سازی می‌تواند یافتن کابینت ساز باتجربه را ساده‌تر کند. زیرا:

  • این سایت‌ها امکان مطالعه نظرات سایر مشتریان را برای شما فراهم می‌کنند تا بهتر بتوانید به تخصص آن فرد اعتماد کنید.
  • به علاوه به کمک این سایت‌ها می‌توانید به تعداد زیادی از کابینت سازان ماهر در هر شهر دسترسی پیدا کنید و با بررسی رزومه آن‌ها، بهترین فرد را انتخاب کرد.

در نتیجه شما درگیر گشتن در بازار برای پیدا کردن کابینت ساز متخصص نخواهید شد و از سردرگمی نجات پیدا می‌کنید.

توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و مجله ساختمان در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.